Vraag

Outlook Microsoft 365 instellen

  • 21 August 2021
  • 6 reacties
  • 1856 Bekeken

Kan Outlook van Microsoft 365 niet instellen voor mijn xxx@skynet.be email , ik gebruik de volgende instellingen (zoals aangegeven in het Proximus hulpje):

Server voor inkomende e-mail (IMAP):

  • Adres: imap.proximus.be
  • Poort: 993
  • Beveiliging: SSL 

Server voor uitgaande e-mail (SMTP):

  • Adres: relay.proximus.be
  • Poort: 587
  • Beveiliging: STARTTLS, TLS of SSL

Nota : de Beveiliging kan ik niet kiezen in de Outlook app (versie 4.2131.1 de laatste)

Nota : Op een Galaxy A72, Android versie 11

Ik krijg een foutboodschap dat er iets niet klopt met het certificaat van Proximus en dat ik mijn provider moet contacteren, bij deze:

“In order to resolve this issue, please contact your email provider or IT administrator. Notify them that the server identity and trust chain listed in your provider's SSL certificate does not match the domain you're connecting to.”


6 reacties

en als je poort 465 kiest ipv 587 werkt het dan

PS: Prox forummedewerkers komen niet langs tijdens het weekend.

Met poort 465 duurt de onderhandeling met de server een halve minuut langer maar ik krijg uiteindelijk dezelfde Foutboodschap.

kijk toch eens hier → 

of de oorzaak kan de zelfde zijn want daar wordt ook gezegd dat de beveiligingen niet kunnen gekozen worden enz...

Interessant draadje waar het vooral over het Windows10 certificaat gaat. Ik heb dit probleem ook gehad een tijdje na de naamsverandering naar Proximus, Door in de domeinnaam van de inkomende en uitgaande servers skynet door proximus te vervangen was het bij mij opgelost. (imap.proximus.be en relay.proximus.be)

Op een Android toestel weet ik niet hoe de certificaten behandeld worden. Het is ook mogelijk dat de foutboodchap een standaard boodschap is als er iets fout loopt wat niet zo duidelijk is.

De email app van proximus werkt trouwens maar is niet zo goed gesynchroniseerd met andere toestellen waar Outlook op staat. Daarom geef ik voorkeur aan Outlook.

 

Reputatie 7
Badge +4

@HermanV  is dit ondertussen voor je gelukt ?

Neen, ik krijg het niet aan de praat.

Ik heb Outlook verwijderd en terug geladen.

De Smartphone herstart.

Ettelijke malen opnieuw geprobeerd omdat ik dacht iets verkeerd ingegeven te hebben maar geen succes.

Ik krijg “Inlogfout” met de vraag “Ondersteuning?” als ik Ja klik krijg ik de foutboodschap 

 

“In order to resolve this issue, please contact your email provider or IT administrator. Notify them that the server identity and trust chain listed in your provider's SSL certificate does not match the domain you're connecting to.”

Reageer