Wij zijn bijna 70+ en kan geen afspraak maken in Proximus Shop
Wijnegem shopping center Turnhoutsebaan 5 Wijnegem 2110
Voor omwisselen Pay & Go cart micro naar nano
Tijdstip uur kan ik niet aanduiden
Graag antwoord
Mvg
Antoon
Wij zijn bijna 70+ en kan geen afspraak maken in Proximus Shop
Wijnegem shopping center Turnhoutsebaan 5 Wijnegem 2110
Voor omwisselen Pay & Go cart micro naar nano
Tijdstip uur kan ik niet aanduiden
Graag antwoord
Mvg
Antoon
In afwachting van de heropening van de winkels, zijn onze agenten op afspraak beschikbaar om op uw vragen te antwoorden via video chat, in het Frans of in het Nederlands. > klik hier
hier staat nog altijd dat alle prox winkels gesloten zijn:
Ter info:
Een eventuele andere oplossing om het probleem op te lossen
Het ruilen van de simkaart en de nieuwe simkaart per post laten bezorgen is momenteel niet mogelijk voor Pay&Go. Er is een manier om dit te omzeilen, maar daarvoor dient de herlaadkaart even omgezet te worden naar een (full control) abonnement. De dag nadien kunnen wij de simkaart omwisselen en per post laten versturen. Zodra de nieuwe simkaart is toegekomen en deze in gebruik is genomen, kan het nummer terug omgezet worden naar Pay&Go. Groetjes, Antonella
ja maar de kosten die dit meebrengt daarop werd nog niet bevestigd door iemand van prox dat die ook achteraf gecrediteerd worden, tenzij je u van die kost niks aantrekt natuurlijk !
louter ter aanvulling wat reeds door prox geantwoord werd in dit verband op het forum:
Pay and go simkaart opsturen / Pay and go simkaart omruilen 20/04/20
Het ruilen van de simkaart en de nieuwe simkaart per post laten bezorgen is momenteel niet mogelijk voor Pay&Go.
Er is een manier om dit te omzeilen, maar daarvoor dient de herlaadkaart even omgezet te worden naar een (full control) abonnement.
De dag nadien kunnen wij de simkaart omwisselen en per post laten versturen.
Zodra de nieuwe simkaart is toegekomen en deze in gebruik is genomen, kan het nummer terug omgezet worden naar Pay&Go
cfr.: https://nl.forum.proximus.be/jouw-ideeenbus-52/nieuwe-multiformaat-sim-kaart-niet-alleen-voor-abo-maar-ook-voor-pay-go-laten-bezorgen-per-post-50168#post650116
23/04/20
pay and go simkaart vervangen :
de backend/informatica systemen is hierop nog steeds niet voorzien dit kan dus inderdaad enkel in de shops.
De klantendiensten hebben geen skills/bevoegdheid/systeem om
pay and go simkaarten om te wisselen,enkel de shops kunnen dat.
om een oude grote Pay and go simkaart te vervangen voor een nieuwe kleinere simkaart,
kan een tijdelijke oplossing zijn dat je de oude simkaart zelf op maat knipt, je vindt hier ook info via google search.
waar een wil is, is een weg:
bv. resterend bedrag van het betrokken full control abo (= een verdoken P&G abo met automatische herlading) als commerciële geste toevoegen aan P&G belkrediet
ik ga ervan uit dat Proximus-medewerkers op dit publieke forum de auteur wel een voorstel voor oplossing voor het probleem zullen formuleren
vanaf maandag mogen de winkels op afspraak open, de vraag is in hoeverre het al dan niet opportuun is iemand (toch in de covid-19 risicogroep) voor een dergelijke omwisseling te verplichten hiervoor zich te verplaatsen en bovenstaande op één of andere manier op afstand te verhelpen
Dat is zeker dat er een oplossing mogelijk is, daarom dat ik ook wil duidellijk maken dat op die vraag geen antwoord gekomen is.
ze zouden dit toch reeds op hun forum mogen vermelden (> klik hier) dat ze maandag op afspraak open gaan.
Bedankt voor jullie antwoorden, ik ben epp of wel gepensioneerde RTT, Belgacom en nadien Proximus medewerker.
Het probleem is als iets per telefoon of andere optie veranderd word ben ik mijn epp voordelen kwijt, dat komt wel terug in orde maar kan maanden duren.
Ik heb een abb voor mijn gsm Proximus maar het is voor het toestel van mijn vrouw, die belt niet veel en komt ruim toe met Pay&Go Classic per jaar.
Om de problemen met voordelen epp te voorkomen wil ik graag naar de shop persoonlijk gaan, en aangezien mijn ouderdom had ik graag een afspraak gemaakt.
Mijn vrouw heeft van onze zoon een nieuw toestel gekregen en daar was een herlaad kaart Pay&Go + bij maar met een nieuw nummer en ze wil graag haar oud nummer behouden.
Maar voor een P&G ga je uw epp niet (tijdelijk) kwijt zijn dat is meer het geval als je iets aan de samenstelling van pack verandert.
Ik heb een abo voor mijn gsm Proximus maar het is voor het toestel van mijn vrouw, die belt niet veel en komt ruim toe met Pay&Go Classic per jaar.
Een P&G staat los van (al uw andere) abonnementen = is niet vervat in uw MyProximus account/klantennr
Misschien inderdaad best de reactie van een Proximus-medewerker op dit publieke forum afwachten
Waarschijnlijk zal het eerstdaags wel mogelijk worden een afspraak te boeken (winkels mogen normaal open vanaf 11/05 maar over wat Proximus zelf gaat doen is er voor zover mij bekend nog geen communicatie)
Maar verplaatsingen lijken mij best zoveel mogelijk te vermijden voor de zgn. “risicogroepen”
O.K. dank U wel Martin, dat de shops nu nog gesloten zijn dat begrijp ik, maar waarom is het dan niet mogelijk om nu al een afspraak te maken, dat kan toch niet zo moeilijk zijn!
> https://www.proximus.be/nl/id_ar_poslocator/particulieren/r-orphans/vind-een-proximus-shop.html
Woensdag heeft de Veiligheidsraad ermee ingestemd dat op maandag 11 mei verschillende types winkels weer mogen opengaan. Goed nieuws dus ook voor onze shops! Het is een bemoedigende stap in de richting van de geleidelijke afbouw van de coronamaatregelen die zal gepaard gaan met een hele reeks veiligheidsmaatregelen ter bescherming van onze collega's en natuurlijk ook de klanten die onze shops bezoeken.
Groetjes,
Antonella
en kun je ook op afspraak?
wij hebben dit al een paar keer geprobeerd.
Via e-mail zullen alle RES & SE klanten geïnformeerd worden over het heropenen van de Proximus Centers. Alle nodige informatie zal in de e-mail terug te vinden zijn. Groetjes, Antonella
OK dank U wel,
afwachten dus
aan iedereen nog een fijn en aangenaam weekend
en houw het veilig, het is zeer belangrijk.
Mvg
Antoon
ik hoop het ook Antoon dat iedereen zijn steentje bijdraagt om het voor iedereen rondom ons veilig te houden.
Mvg,
Martin.
Even een update, ik heb gisteren een mail ontvangen dat ik een afspraak kon maken in een shop, een afspraak werd gemaakt en de Proximus medewerker heeft mij goed verder geholpen met Pay&Go Classic Micro sim te vervangen door Nano.
Omdat ik nog een Pay&Go+ Nano sim heb die Ik niet gebruik stelde ik de vraag om de resterende belwaarde 25 euro over te zetten naar de Classic, dit kon de medewerker niet daar gaan ze mij voor opbellen.
Maar nu met al die veiligheid voorschriften is de Pay&Go+ sim kaart in de shop blijven liggen en na inlichtingen vandaag niets terug gevonden.
Via Mijn Proximus heb ik gezien dat mijn belwaarde onveranderd is, dus waarschijnlijk ligt deze samen met de Puk code in de vuilbak.
Ik heb vandaag naar de 0800 22 800 gebeld maar daar konden ze mij niet verder helpen, blijkbaar werken daar mensen in het call center die daar niet van op de hoogte zijn.
Mijn vraag wat moet of kan ik nu doen om dit in orde te krijgen
Ofwel een nieuwe Nano sim met mijn oud geregistreerde telefoonnummer
Ofwel ( dit zou voor mij beter zijn ) belwaarde over zetten naar de Classic
Best eerst afwachten tot iemand van Proximus zelf hier de draad opneemt en je hierbij kan verder helpen
Het gaat niet over het nummer vermeld in je profiel ……….95 ? want dat is een mobile S
Over welk gsm nummer gaat het ? kan je dat ook in je profiel vermelden aub ?
Dan maken we een dossier voor de betrokken dienst ! Ik vermoed dat zij alles wel kunnen nakijken en het krediet overzetten.
vriendelijke groeten,
Tina
Het gaat niet over het nummer vermeld in je profiel ……….95 ? want dat is een mobile S
Over welk gsm nummer gaat het ? kan je dat ook in je profiel vermelden aub ?
Dan maken we een dossier voor de betrokken dienst ! Ik vermoed dat zij alles wel kunnen nakijken en het krediet overzetten.
vriendelijke groeten,
Tina
Hoi Tina, bedankt voor uw antwoord, het gaat niet over gsm eindigend op ..95.
Het gaat over mijn vrouw haar Pay&Go kaarten.
Beide nummers staan vermeld alsook haar voor en achternaam tussen haakjes in mijn profiel
en beide nummers geregistreerd onder haar naam
Omdat het sim kaartje van nummer eindigt op ..79 is blijven liggen in de Proximus shop Wijnegem (dus verloren) is.
Pay&Go + nummer eindigt op ..79 ( 25 euro tot 04/05/2021 ) hiervan krediet bijvoegen naar nummer eindigt op ..60 met als tegoed datum tot 13/04/2021
Het nummer eindigt op …79 word niet meer gebruikt.
Daarna het nummer eindigt op ….60 een Pay&Go + maken (in plaats van Classic)
Anders mag je mij gerust eens opbellen hoor, ben oud gepensioneerde RTT Belgacom en Proximus medewerker.
Groetjes en dank U
Antoon
alle info is toegevoegd aan het dossier;
Ik weet nog niet wie de dossierbeheerder zal zijn, maar die persoon zal jou contacteren met alle info.
mvg,
Tina
alle info is toegevoegd aan het dossier;
Ik weet nog niet wie de dossierbeheerder zal zijn, maar die persoon zal jou contacteren met alle info.
mvg,
Tina
Dank U wel Tina, ik houw U op de hoogte.
Mvg Antoon
alle info is toegevoegd aan het dossier;
Ik weet nog niet wie de dossierbeheerder zal zijn, maar die persoon zal jou contacteren met alle info.
mvg,
Tina
Tina alles is opgelost,
aan iedereen hartelijk bedankt voor jullie hulp.
Met vriendelijke groeten
Antoon
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.