Vraag

Ongevraagd nieuwe SIM-kaart gekregen tijdens verlof in buitenland. Wat moet ik doen?

  • 24 July 2023
  • 11 reacties
  • 149 Bekeken

Tijdens mijn verlof in het buitenland heb ik ongevraagd een nieuwe SIM-kaart gekregen via de post op mijn thuisadres. Deze SIM-kaart is onmiddellijk actief gezet, waardoor mijn gsm niet meer werkt (met de oude SIM-kaart). 
Als ik de nieuwe SIM-kaart naar mijn vakantie adres laat sturen, kan ik die dan gewoon in mijn gsm steken of moet er nog iets met de SIM-kaart gebeuren voor dit werkt ?
 


11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Andre Smith

gek dat je zomaar een nieuwe simkaart zou krijgen?

Hoe lang blijf je nog in het buitenland?

Kan je in je forum profiel zo veel mogelijk gegevens invullen aub?

dan kunnen we dit nakijken

Forum profiel : (inloggen - avatar aanklikken  scherm bovenaan - profiel bewerken en ons informeren als t OK is…. )

Groetjes

Tina

 

Op 12/07/2023 chatte ik met Proximus omdat myProximus niet werkte (nog steeds niet). Er is nooit gesproken over SIM-kaarten, maar een aantal dagen later kreeg ik op mijn thuisadres twee nieuwe SIM-kaarten toegestuurd terwijl ik in het buitenland zat. Onmiddellijk waren mijn huidige SIM-kaarten geblokkeerd en kon in niet meer bellen of SMS-en. Ik heb daarop de klantendienst gecontacteerd. Dit is een proces van vallen en opstaan. Ik heb een tiental keren moeten bellen, telkens het probleem moeten uitleggen, telkens was er overleg aan de kant van Proximus met een verantwoordelijke, dit duurde telkens een tiental minuten terwijl ik een vervelend wachtmuziekje kreeg, en telkens kwam men op het schitterend idee dat ik naar de dichtsbijzijnde Proximus winkel moest om dit te verhelpen, m.a.w. 800km met de wagen heen en 800km met de wagen terug, en neen een SIM-kaart wordt niet naar het buitenland gestuurd, zelfs niet als de fout door Proximus veroorzaakt is. Er is van het chatgesprek geen kopie te krijgen en de bevestigingsmail voor de bestelling heb ik nooit gehad en hebben ze bij Proximus ook niet gevonden. Ik heb hieraan bijna twee volle dagen gespendeerd, voor 80% met een vervelend wachtmuziekje. Telkens als het “gesprek” over het half uur ging werd het afgebroken en werd ik niet terug gebeld. Er zou een melding genoteerd zijn in het systeem zodat men mij zou terugbellen, maar dat geloof ik niet want ik ben nooit teruggebeld. 

Omdat mijn telefoon niet werkte heb ik die van mijn echtgenote gebruikt, waardoor haar belkrediet nu ook uitgeput is en zij aan de dure tarief moet bellen tot aan het einde van de huidige periode, want vanuit het buitenland kan men geen gratis 0800 nummer bellen, maar moet men betalend bellen.

Ik heb meer dan 10 medewerkers van de commerciële dienst gesproken, soms zelfs geroepen en getierd, omdat men het probleem blijkbaar niet wou begrijpen of zich verscholen achter een “verantwoordelijke” die zelf nooit aan de telefoon kwam.

Elke medewerker van de commerciële dienst moest tijdens elk gesprek minstens drie keer overleg plegen met een “verantwoordelijke” voor hij of zij een antwoord kon geven. 

Vanmiddag voor de elfde keer opnieuw gebeld naar de commerciële dienst en dit keer kreeg is een vriendelijke dame aan de lijn die mij binnen de kortste keren vertelde dat zij voor mij een eSIM zou aanmaken en die via email zou sturen. Een half uur later was de zaak opgelost en nu kan ik weer bellen en SMS-en met mijn gsm.

Ik begrijp niet dat die 10 medewerkers van de commerciële dienst en hun “verantwoordelijken” niet diezelfde kennis hebben. Blijkbaar schort er heel wat op de commerciële dienst bij Proximus. 

Morgen komt de installateur van de alarmcentrale bij mij thuis om daar de andere nieuwe SIM-kaart te installeren want dit kan enkel door hem gedaan worden. Daar verwacht ik dus een dikke rekening voor die in principe door Proximus moet betaald worden, want zij hebben het probleem veroorzaakt.

 

Moraal van het verhaal: gebruik als het kan eSIM kaart, die kan je zelf kan installeren.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Andre Smith 

Excuses voor de hele verwarring.

Ik heb een commerciële tegemoetkoming aangevraagd.

Vriendelijke groeten

Tina

De commerciële tegemoetkoming die mij is voorgesteld, is ruimschoots onvoldoende. Er wordt een vermindering van abonnement voorgesteld van 5 dagen, terwijl ik 14 dagen zonder gsm heb moeten doen. Bovendien heb ik extra kosten moeten maken om het alarm bij mij thuis opnieuw functioneel te krijgen. De rekening daarvoor moet ik nog ontvangen. En doordat ik urenlang aan de telefoon zat met de klantendienst is het belkrediet van mijn echtgenote ook uitgeput en belt en sms-t zij nu aan de dure tarief. Ik verwacht dus van Proximus nog bijkomende tegemoetkomingen.

Wordt vervolgd.

Reputatie 7
Badge +3

@Andre Smith Ik heb uw feedback aangevuld in uw dossier 52909587.Dit zal opnieuw bekeken worden door de dossierbeheerder.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@Andre Smith 

Een aangepaste comm. geste werd gegeven.

groeten

Tina

Ik heb uiteindelijk de rekening gekregen van de installateur. Die bedraagt 58,35 euro, een bedrag dat ik nog integraal moet terugkrijgen van Proximus. 

ik heb geprobeerd Proximus te bereiken via chat, maar ik word telkens afgebroken en ik heb geen zin om alweer een ganse dag te besteden om Proximus te bellen.

Graag dringend een oplossing zodat ik dit probleem kan afsluiten en mijn volgend probleem met Proximus kan tackelen.

Nu heb ik het wel gehad bij Proximus. Ik heb de factuur van de installateur ingediend bij Proximus en als antwoord krijg ik dat er een bedrag gestort is op mijn rekening. Het gestorte bedrag gaat echter over de commerciële tegemoetkoming, niet over de bijkomende kosten van de installateur. Ik heb dit ook geantwoord aan Proximus op 20 september, maar Proximus reageert niet.

Ik denk er ernstig over na om over te stappen op een ander provider, want dit gaat echt te ver! 

Best gewoon afwachten tot PX moderatoren maandag terug langskomen hier, zodat ze alles eens kunnen natrekken.

Nu heb ik het wel gehad bij Proximus. Ik heb de factuur van de installateur ingediend bij Proximus en als antwoord krijg ik dat er een bedrag gestort is op mijn rekening. Het gestorte bedrag gaat echter over de commerciële tegemoetkoming, niet over de bijkomende kosten van de installateur. Ik heb dit ook geantwoord aan Proximus op 20 september, maar Proximus reageert niet.

Ik denk er ernstig over na om over te stappen op een ander provider, want dit gaat echt te ver! 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Andre Smith  Ik zie deze kosten niet klaar staan onder het klantnummer wat je opgeeft?

Reputatie 7
Badge +3

@Andre Smith

Ik merk inderdaad dat mijn collega de vorige CN geïnterpreteerd heeft als de kosten en het dossier heeft gesloten.

Zelf heb ik nu op je gsm een maandelijkse korting gezet van 5 euro gedurende 12 maanden: 

dit dekt zeker in totaal de extra factuur die ik gezien heb. 

vriendelijke groeten

Tina

Reageer