flex:onbeperkt voor families:mobiel
onbeperkt bellendata en sms
is dit alleen in België of heel Europa
flex:onbeperkt voor families:mobiel
onbeperkt bellendata en sms
is dit alleen in België of heel Europa
Staat onder algemene voorwaarden:
Gratis mobiele oproepen en sms’en :
* EU = Landen van de Europese Unie + IJsland, Liechtenstein en Noorwegen.
onbeperkt, maar vandaag wel 2 gsm nummers geblokkeerd omdat de zoon over een limiet (500) is gegaan. Nu zouden we ons op een Engelstalige site van Proximus moeten registreren voordat ze terug worden vrijgegeven.
ALs ze niet worden vrijgegeven, kunnen ze alles komen halen.
TUI: proximus forummedewerkers komen hier niet langs op het forum tijdens het weekend.
(wel is de helpdesk bereikbaar tijdens het weekend op gratis nummer 0800 22 800)
Tip: best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
beste, we willen nagaan wat er precies is gebeurd.
vul je in je profiel al de gegevens in ? klantennummer ? gsm nrs waar het over gaat?
Ter info: Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen, en
> Sla wijzigingen op en laat weten als het is ingevuld
Vriendelijke groeten
Tina
Klopt, ik heb een voicemail ontvangen met deze info. Ik heb nog op de site gezocht naar die bijzonderlijke voorwaarden maar vind hierover niet direct iets terug. Als ik zoek naar dat ENCO platform kom ik enkel uit op een Engelstalige site uit. Bij mijn weten is Engels geen officiële landstaal en zal ik mij hierop niet registreren. Ik heb de kinderen laten weten dat er andere manieren zijn om berichten te verzenden.
Ter info: p.2 punt 4
Bijzondere-voorwaarden-Mobiele-telefoondienst---NL~2020-07-01-06-20-43~cache.pdf (proximus.be)
concreet wat is het ENCO platform en wat is het doel ervan? link ergens terug te vinden?
ik zie niet direct het verband met onderstaande
Proximus EnCo ziet het licht | Proximus
toegegeven de auteur heeft wettelijk het recht in de applicaties in zijn moedertaal te worden bediend
heb ik ook opgezocht omtrent die EnCo, maar zie ook niet direct het verband.
De Enco oplossing is eerder zakelijk gericht om klanten de mogelijkheid te bieden om veel SMS’en te sturen naar hun klantenbestand en deze oplossing wordt soms door zakelijke en residentiële klanten gebruikt die regelmatig veel sms’en sturen per maand. Maar dit is een betalende oplossing en denk niet dat dit een oplossing is voor de kinderen van de titularis. Als de klant toch meer info wil hebben over dergelijke oplossing: Proximus SMS API (enco.io) of SMS Solutions | Proximus. Het is goed dat er werd uitgelegd dat er ook andere manieren zijn om sms’en te sturen. De blokkering kan door niemand worden opgeheven.
Groetjes,
Antonella
thanks
= +/- “bulk sms”
hopelijk is een dergelijke permanente blokkering enkel van toepassing na “meerdere/herhaalde” waarschuwingen dienaangaande (zeker in geval van minderjarige kinderen)
ik vrees dat een dergelijke blokkering gewoon kan omzeild worden door personen met slechte bedoelingen door gebruik te maken van andere nummers
eventueel
→ De favoriete app in Mobilus: populairder dan ooit! | Proximus
Favorite app lost natuurlijk nog niets op voor iemand die heel veel wil sms’en.
Ik zou toch veronderstellen dat een blokkering eventueel na een periode kan opgegeven worden, een beetje zoals bij mail die geblokkeerd wordt als er gedetecteerd wordt dat er spam verstuurd wordt….
afgaande op het bericht dat we net gekregen hebben zullen wen dus nu 2 nieuwe nummers moeten aanvragen, maar of dit nog bij proximus zal zijn is iets anders. De brief zal nog onderweg zijn.
Een bedenking: Kan er dan ipv definitief blokkeren geen ander systeem ingevoerd worden van een beperking tot het max aantal sms’en per dag en per maand!
M.a.w. kom je aan de limiet van 500 dat je dan geen meer kunt versturen die dag en pas ‘s anderendaags opnieuw en het zelfde voor je maandlimiet, kom je aan 10000 dan kan je geen meer versturen de rest van de maand en pas terug de volgende maand, zou dit niet beter zijn, nee ?
De gsm-nummers zullen in ieder geval niet worden gedeactiveerd. Hierover had je de verkeerde brief en sms’en ontvangen naar aanleiding van het automatiseren van dit proces. Gelieve ons te verontschuldigen voor dit ongemak.
Groetjes,
Antonella
Dat klinkt inderdaad veel logischer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.