Vraag

nummeroverdracht

  • 23 January 2020
  • 4 reacties
  • 392 Bekeken

Geachte,

maandag telefoon besteld, dinsdag ontvangen met bijhorende sim kaart om nummeroverdracht te doen.

Dinsdag gebeld om te vragen op welke overdracht plaats zou vinden.

Telefonisch onmogelijk om te helpen. Mail naar webservices@proximus.com gestuurd.

Adres ontvangen van de  hulpvaardige telefonist of chatbot doch niet geschikt om technische ondersteuning te verlenen.

Vandaag donderdag maar nog steeds geen overdracht.

Vorige overdracht van Orange naar Scarlet (dochteronderneming van Proximus) was beter geregeld. Instructies zaten bij pakket om online te activeren en binnen 2 uur overdracht geslaagd.


4 reacties

Ter info:  je kunt ook al eens checken bij welke operator je nummer nog zit 

https://www.crdc.be/crdcNLI/BrowserDefault.aspx?tabid=265

 

Dag Martin,

 

bedankt. Omdat ik Scarlet klant was/ben en overga naar Proximus weet ik niet of Proximus Mobile overkoepelend is voor zowel moederonderneming Proximus en dochteronderneming Scarlet.

 

In ieder geval is het proximus die moet zorgen voor de overdracht, het is de receptor operator die alles moet in goede banen leiden.

De donor-operator dient binnen de 48 uur (2 werkdagen zaterdag inbegrepen) de aanvraag van de receptor-operator te aanvaarden of te verwerpen
Pas vervolgens kan/mag de receptor een aanvraag voor effectieve uitvoering doorvoeren (en deze wordt onmiddellijk operationeel= broadcast naar alle operatoren)

Maar als hier iemand van het prox forum team de draad opneemt kunnen ze u verder inlichten over de stand van zaken.

Reputatie 7
Badge +3

@Dave C De overdracht en activering van het gsm-nummer staat gepland voor vandaag (24/01). Groetjes, Antonella

Reageer