nummer overdracht

  • 14 July 2021
  • 1 reactie
  • 28 Bekeken

Beste,

 

Heb op 8 juli een sms gekregen dat mijn nummeroverdracht wordt gestuurd naar mijn huidige provider maar tot nu toe is nog niets gebeurd ik zit nog altijd bij orange ipv proximus


1 reactie

Ter info in afwachting dat een Prox forummedewerker hier langskomt

Het is zo dat bij nummeroverdracht van operator A naar B u de vraag voor overdracht stelt aan
uw nieuwe operator B (receptor) en deze contact opneemt met uw oude operator A (donor).
Indien er een OK van de donor geven wordt (normaal binnen 1 werkdag)
kan de receptor de overdracht effectief laten uitvoeren (execute), tot dan blijft uw nummer actief bij uw oude operator.
(daarom dat je best niet opzegt (hebt opgezegd) bij uw oude operator want dit kan/zal het verlies van uw nummer tot gevolg hebben)
www.1299.be of www.crdc.be geeft aan wie op dit ogenblik uw netwerkoperator is.

Het is evenwel niet normaal dat bovenstaande zolang duurt (± 2 werkdagen zouden moeten volstaan),
in het verleden zijn er hier op dit en het Fr. -forum reeds meldingen gemaakt van problemen m.b.t. nummeroverdracht bij Orange.

NB: Het basisprincipe is dus dat de oude SIMs actief moeten blijven tot de overdracht (execute) uitgevoerd is en uiteraard dient tegen dan gebruik te worden gemaakt van de nieuwe Proximus SIMs.

Reageer