Beantwoord

Nummer bij afsluit nieuw abonnement via easyswitch kwijt

  • 24 April 2024
  • 5 reacties
  • 86 Bekeken

Ik sta op het punt om een klacht in te dienen bij de consumentenombudsdienst hiervoor:

10/04/2024 sloot ik via een promo van Belfius een nieuw abonnement af bij Proximus voor internet, telefonie en tv. Ik vulde een formulier in die via easy switch mijn nummer zou overzetten zonder dat ik iets moest doen. De volgende dag kreeg ik een email van Mobile Vikings dat mijn nummer (0479620751) niet langer actief was. Ondertussen kreeg ik nog geen nieuwe simkaart van Proximus. Ik contacteerde sinds 11/04/2024 elke dag de klantenservice via chat (want ik kon niet meer bellen doordat mijn nummer al gedeactiveerd was). Zij zeiden me dat ik naar de winkel moest om mijn identiteit te verifiëren, daar vertelden ze me dat Mobile Vikings het terug moest activeren. Mobile Vikings garandeerden me dan dat het nummer wel bij Proximus zat. Toen is mijn vriend beginnen bellen. Ondertussen hadden verschillende medewerkers bij Proximus al het abonnement geannuleerd, een ander abonnement aangevraagd, maar niemand gaf me mijn nummer terug. Uiteindelijk 16/04/2024 na lang aandringen werd er toch door een medewerker gezien dat het nummer bij Proximus stond maar niet meer actief was. Zij maakte een ticket aan bij IT om het nummer terug te heractiveren, maar ze zei dat dit tot 5 werkdagen kon duren en ze garandeerde ons dat ze ons op de hoogte zou houden. Nu zijn we een week verder en neem ik terug contact op met de klantendienst. Deze vertellen me nu botweg dat mijn nummer kwijt is en dat ze hier niets aan kunnen doen. Wanneer ik reageer hebben ze de chat al afgesloten. Ik ben echt razend en ik wil gewoon mijn telefoonnummer terug. Alles wat ik heb, is hiermee verbonden. Hoezo kan dit gewoon “kwijt” zijn?

 

Indien het nummer niet kwijt is zou ik graag weten hoe ik verder moet: wanneer ik probeer opnieuw het abonnement aan te vragen met mijn nummer krijg ik de foutmelding  ‘Het is niet mogelijk om de producten in je winkelmandje met dit gsm-nummer te bestellen.’

Bestel ik dan best het abonnement met mijn huidig nummer (een prepaid simkaart gekocht om toch een beetje bereikbaar te zijn)? Of vraag ik een nieuw nummer aan?

icon

Beste antwoord door stienketers 24 April 2024, 14:59

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

In afwachting van een reactie van een PX moderator:

Dit nummer zit in ieder geval nog bij PX als ik het opzoek via : Common Reference Database Centre (CRDC) for Number Portability

PS:

Omdat de PX moderatoren u zouden kunnen verder helpen en meer informatie geven, als ze de draad hier opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of noodzakelijk vindt.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 

Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

 

In afwachting van een reactie van een PX moderator:

Dit nummer zit in ieder geval nog bij PX als ik het opzoek via : Common Reference Database Centre (CRDC) for Number Portability

PS:

Omdat de PX moderatoren u zouden kunnen verder helpen en meer informatie geven, als ze de draad hier opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst of noodzakelijk vindt.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 

Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

 

Done

Reputatie 7
Badge +3

Dag @stienketers dossier 54407246 is hiervoor in behandeling, de dossierbeheerder zal je verder informeren. Mvg, Heidi

Ik ben naar de Proximus winkel geweest, zij hebben het probleem opgelost. Dit topic mag afgesloten worden.

Reputatie 7
Badge +3

@stienketers fijn om te lezen dat het in orde is, onze excuses voor het ongemak!