Vraag

Nummer bestaat (willekeurig) niet

  • 11 oktober 2019
  • 4 reacties
  • 214 Bekeken

Hey!

Ik ben ondertussen denk ik al ongeveer een jaar of 4-5 klant bij Proximus, met doorheen de jaren al verschillende formules te hebben gehad wat betreft abonnement.

Sinds het begin van mijn overschakeling doet zich (naar ik hoor) een terugkerend probleem voor: sommige inkomende oproepen krijg ik niet binnen en de beller krijgt van Proximus de mededeling dat "dit nummer niet in gebruik is of niet bestaat".

Dit is onafhankelijk van de provider van de beller, zowel abonnees van Proximus, Orange, Mobile Vikings, Telenet, .... krijgen mij willekeurig niet te pakken. Ook naar toestel is dit willekeurig - niet enkel iPhones of Androids, ook dit is willekeurig. Ook m'n eigen toestel is irrelevant. Ik ben recent veranderd van iPhone naar Android en het probleem houdt aan. Dit probleem situeert zich bij vrienden, familie, collega's en klanten.

Aangezien ik vanwege mijn werk vaak opgebeld kan worden, is dit niet ok. Sommige klanten/contacten sturen mij achteraf een mail met de vraag mijn "correct" nummer door te geven, aangezien ze mij niet kunnen bereiken omdat mijn nummer niet zou bestaan. Ze hebben nochtans wel degelijk mijn juiste telefoonnummer. Dit komt ook niet professioneel over.

Ik heb hier de laatste keer (29 maart 2019) de klantendienst nog over aan de lijn gehad. Dit zou uitgezocht worden en iemand van de technische dienst zou mij hierover contacteren. Het laatste gebeurde niet, en het probleem is evenmin opgelost. Vandaag nogmaals melding gekregen van een klant dat mijn telefoonnummer niet zou bestaan.

Mailen lukt niet, chatbox is niet actief en telefonisch na ongeveer 5 minuten in wacht te hebben gestaan, opgegeven.

Ik zou ondertussen graag een oplossing willen want dit kan echt niet meer.

Iemand een gelijkaardig probleem dat wél opgelost werd of hoe dit opgelost kan worden?

Bedankt

Yannick

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik zie hier niet onmiddellijk een reden voor. Kan je me dan aub via PB een aantal concrete voorbeelden (datum, tijdstip en nr van beller) doorgeven zodat kan onderzocht worden wat er met die oproepen gebeurt ?

Ik heb juist hetzelfde probleem. Verschillende mensen zeggen me dat ze de boodschap krijgen dat mijn nummer niet meer bestaat en op andere momenten ben ik wel bereikbaar. Is uw probleem al opgelost?

morgen komen de proximus medewerkers hier terug op het forum langs en kan je dan ook aantal concrete voorbeelden (datum, tijdstip en nr van beller) doorgeven zodat kan onderzocht worden wat er met die oproepen gebeurt, je kan het dan ook mss doorsturen in een PB van de prox medewerker  die morgen hierop zal reageren, maar dat hoor je dan wel….

Reputatie 7
Badge +4

@Warrie kan je me via een privé bericht enkele voorbeeld nummers doorgeven die je niet kunnen opbellen?

Reageer