Ik ben ondertussen denk ik al ongeveer een jaar of 4-5 klant bij Proximus, met doorheen de jaren al verschillende formules te hebben gehad wat betreft abonnement.
Sinds het begin van mijn overschakeling doet zich (naar ik hoor) een terugkerend probleem voor: sommige inkomende oproepen krijg ik niet binnen en de beller krijgt van Proximus de mededeling dat "dit nummer niet in gebruik is of niet bestaat".
Dit is onafhankelijk van de provider van de beller, zowel abonnees van Proximus, Orange, Mobile Vikings, Telenet, .... krijgen mij willekeurig niet te pakken. Ook naar toestel is dit willekeurig - niet enkel iPhones of Androids, ook dit is willekeurig. Ook m'n eigen toestel is irrelevant. Ik ben recent veranderd van iPhone naar Android en het probleem houdt aan. Dit probleem situeert zich bij vrienden, familie, collega's en klanten.
Aangezien ik vanwege mijn werk vaak opgebeld kan worden, is dit niet ok. Sommige klanten/contacten sturen mij achteraf een mail met de vraag mijn "correct" nummer door te geven, aangezien ze mij niet kunnen bereiken omdat mijn nummer niet zou bestaan. Ze hebben nochtans wel degelijk mijn juiste telefoonnummer. Dit komt ook niet professioneel over.
Ik heb hier de laatste keer (29 maart 2019) de klantendienst nog over aan de lijn gehad. Dit zou uitgezocht worden en iemand van de technische dienst zou mij hierover contacteren. Het laatste gebeurde niet, en het probleem is evenmin opgelost. Vandaag nogmaals melding gekregen van een klant dat mijn telefoonnummer niet zou bestaan.
Mailen lukt niet, chatbox is niet actief en telefonisch na ongeveer 5 minuten in wacht te hebben gestaan, opgegeven.
Ik zou ondertussen graag een oplossing willen want dit kan echt niet meer.
Iemand een gelijkaardig probleem dat wél opgelost werd of hoe dit opgelost kan worden?
Bedankt
Yannick
Ik heb juist hetzelfde probleem. Verschillende mensen zeggen me dat ze de boodschap krijgen dat mijn nummer niet meer bestaat en op andere momenten ben ik wel bereikbaar. Is uw probleem al opgelost?
morgen komen de proximus medewerkers hier terug op het forum langs en kan je dan ook aantal concrete voorbeelden (datum, tijdstip en nr van beller) doorgeven zodat kan onderzocht worden wat er met die oproepen gebeurt, je kan het dan ook mss doorsturen in een PB van de prox medewerker die morgen hierop zal reageren, maar dat hoor je dan wel….
Ik zit met hetzelfde probleem. Heb dit een jaar geleden al gemeld, maar geen reactie op gekregen.
verschillende mensen melden mij dat ze te horen krijgen dat mijn nummer niet bestaat.
Ter info: Proximus medewerkers komen tijdens het weekend niet langs op het forum
helpdesk wel bereikbaar tijdens weekend 0800 22 800
Weet je of het klanten van specifieke operatoren zijn die je niet kunnen bereiken ?
Zover ik weet zijn het Van verschillende operatoren
Hey!
Ik ben ondertussen denk ik al ongeveer een jaar of 4-5 klant bij Proximus, met doorheen de jaren al verschillende formules te hebben gehad wat betreft abonnement.
Sinds het begin van mijn overschakeling doet zich (naar ik hoor) een terugkerend probleem voor: sommige inkomende oproepen krijg ik niet binnen en de beller krijgt van Proximus de mededeling dat "dit nummer niet in gebruik is of niet bestaat".
Dit is onafhankelijk van de provider van de beller, zowel abonnees van Proximus, Orange, Mobile Vikings, Telenet, .... krijgen mij willekeurig niet te pakken. Ook naar toestel is dit willekeurig - niet enkel iPhones of Androids, ook dit is willekeurig. Ook m'n eigen toestel is irrelevant. Ik ben recent veranderd van iPhone naar Android en het probleem houdt aan. Dit probleem situeert zich bij vrienden, familie, collega's en klanten.
Aangezien ik vanwege mijn werk vaak opgebeld kan worden, is dit niet ok. Sommige klanten/contacten sturen mij achteraf een mail met de vraag mijn "correct" nummer door te geven, aangezien ze mij niet kunnen bereiken omdat mijn nummer niet zou bestaan. Ze hebben nochtans wel degelijk mijn juiste telefoonnummer. Dit komt ook niet professioneel over.
Ik heb hier de laatste keer (29 maart 2019) de klantendienst nog over aan de lijn gehad. Dit zou uitgezocht worden en iemand van de technische dienst zou mij hierover contacteren. Het laatste gebeurde niet, en het probleem is evenmin opgelost. Vandaag nogmaals melding gekregen van een klant dat mijn telefoonnummer niet zou bestaan.
Mailen lukt niet, chatbox is niet actief en telefonisch na ongeveer 5 minuten in wacht te hebben gestaan, opgegeven.
Ik zou ondertussen graag een oplossing willen want dit kan echt niet meer.
Iemand een gelijkaardig probleem dat wél opgelost werd of hoe dit opgelost kan worden?
Bedankt
Yannick
Ik zou de oplossing ook willen weten want herb precies hetzelfde voor. Mensen van een andere provider kunnen mij opeens niet meer bereiken
Iemand de die oplossing van die probleem kent?
Iemand de die oplossing van die probleem kent?
hi els, dit zal dan vermoedelijk een routerings probleem zijn
heb je dit probleem met een bepaalde provider ?
Beste
mensen met een orange abonnement kunnen mij zeker niet bereiken. Voor de andere providers weet ik het niet.
Met vriendelijke groeten
Beste
mensen met een orange abonnement kunnen mij zeker niet bereiken. Voor de andere providers weet ik het niet.
Met vriendelijke groeten
ik laat de routeren hiervoor nakijken
kan je het gsmnr waarmee je problemen hebt voor de zekerheid nog even toevoegen aan je profile
Beste
Dank je wel!
Heeft er iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn. Ik heb mijn nummer zoals gevraagd toegevoegd in mijn profiel.
Ik vermoed dat u best aan een Proximus-medewerker op hun vraag (en niet op dit publieke forum) een aantal voorbeelden geeft van nrs die u hebben proberen te bereiken en een dergelijk bericht kregen (nr, operator van herkomst, dag/tijdstip , locatie)
Er is quasi zeker een routeringsprobleem (eventueel te wijten aan een nummeroverdracht)
Inderdaad die routering problemen duiken hier wel meer op ! Als het maar opgelost wordt
Heeft iemand hier op het forum al een oplossing gevonden/gekregen voor dit routing probleem?
Ik ben nu 1,5 jaar geleden naar Proximus overgeschakeld en kan geen oproepen ontvangen van Orange/Base-nummers. Ze krijgen de melding dat mijn nummer niet bestaat.
Ik heb hiervoor al meerdere malen naar de technische dienst gebeld en heb telkens de telefoonnummers doorgegeven van de personen die me niet kunnen bereiken… men zou me altijd terugbellen, maar ik heb nooit geen antwoord meer ontvangen! Ik ben heel ontevreden, en wil ofwel een oplossing, ofwel een stopzetting van mijn abonnement!
Als ik het goed begrepen heb kan niemand bij Proximus dit probleem oplossen! Ik heb al meermaals gevraagd om een commerciële geste, en ze beloven veel maar doen niets!
Kan iemand me nu duidelijk zeggen wat ik kan doen om opnieuw oproepen te ontvangen van ALLE providers?
ik stel voor dat u de reactie en voorstel van de Proximus-medewerkers op dit publieke forum afwacht
Er is een nationale interconnectieverplichting dus als de routering niet in order is dient de operatoren van vertrek en de operator van aankomst samen een oplossing uit te werken
Zelf zou ik dit na enige weken op papier gezet hebben en desgevallend in 2e faze de ombudsdienst telecom ingeschakeld hebben (klacht)
Toegegeven voor over mij bekend worden dergelijke routeringsproblemen meestal vrij snel opgelost en frequent is de oorzaak terug te vinden bij de operator van vertrek (niet noodzakelijk altijd de donoroperator) die zijn instellingen niet aangepast heeft
Vandaar dat indien mogelijk ook best de beller bij zijn operator aan de bel trekt
Welk nr bij welke operator zit is terug te vinden via www.crdc.be of www.1299.be
Succes
Ik heb nu al 3 keer naar proximus gebeld en telkens vertellen ze mij dat ze het gaan oplossen en mij gaan terug bellen, wat ze nooit doen. Ondertussen zijn we maanden verder en zijn er meer en meer mensen die mij niet meer kunnen bereiken. Ik kom dit meestal veel te laat te weten waardoor ik dingen misloop.
Dus kan iemand mij helpen of ben ik genoodzaakt om van provider te switchen?
Ik heb nu al 3 keer naar proximus gebeld en telkens vertellen ze mij dat ze het gaan oplossen en mij gaan terug bellen, wat ze nooit doen. Ondertussen zijn we maanden verder en zijn er meer en meer mensen die mij niet meer kunnen bereiken. Ik kom dit meestal veel te laat te weten waardoor ik dingen misloop.
Dus kan iemand mij helpen of ben ik genoodzaakt om van provider te switchen?
hi koen
je problem wordt momenteel onderzocht door ons interoperator team om te controleren waarom sommige mensen je niet kunnen bereiken
we lossen it zo snel mogelijk voor je op
Is er al een oplossing gevonden?
ik heb ook dat probleem, sommige mensen bellen me en krijgen direct een voicemail dat mijn nummer niet meer bestaat
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.