Nog steeds identificatieproblemen Pay&go

  • 25 February 2023
  • 14 reacties
  • 111 Bekeken

 M’n nummer werd vannacht van een abonnement van m’n werkgever (waarbij gedeelte op persoonlijke naam gefactureerd werd) naar een pay-and-go omgezet. Ik had op voorhand het nummer gekoppeld aan m’n Proximus account en bij controle deze nacht rond 0:05 op m’n account verscheen mooi dat ik nu beheerder was van de kaart.

vanochtend echter : kaart niet meer actief, melding dat ik moest identificeren via de website met een kaartlezer.

Als ik dat probeer krijg ik de altijd een melding dat m’n I’d gegevens niet van het E-id platform kunnen worden opgehaald - terwijl dit wel werk voor de sites van de overheid.

Bij m’n echtgenote is het nog erger : zij krijgt de melding dat haar nummer of simkaart niet gekend zijn - we hebben er nochtans meer dan 11 jaar braaf facturen voor betaald.

Uit andere meldingen op dit forum blijken hier al meer dan een jaar problemen mee - en dus nog altijd niet opgelost ?

De chatbot geeft oerdomme antwoorden en is blijkbaar vooral getraind om extra verkoop aan te wakkeren (vooral gedrocht op upgrade van productafname).


14 reacties

TIP:  Omdat de PX forummedewerkers aan de slag zouden kunnen, als ze maandag hier terug langskomen, om je verder te kunnen helpen: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Profielaanpassing is ondertussen gebeurd - bedankt voor de tip !

Reputatie 7
Badge +3

@ddd123 

beste

heb je met verschillende browsers geprobeerd?

zelf heb ik dit ook al ondervonden :  bijv Edge werkt niet, maar firefox bijv wel…?

welk is het nummer van je echtgenote?  kan je dat ook in je profiel zetten voor verder nazicht? 

groeten

Tina

 

@tina.b , 

Als ik Firefox hiervoor moet installeren, wil dit dan zeggen dat Proximus zowel Egde als Chrome niet standaard ondersteunt via de website ?

Heb nr van m’n echtgenote toegevoegd, maar omdat ze minder ver geraakt in het proces en een andere foutmelding kreeg heeft ze ondertussen hier ook een afzonderlijke vraag gelanceerd.

Alvast bedankt om na te kijken.

Reputatie 7
Badge +3

@ddd123 

toen ik dat probleem ondervond was het voor andere websites, oa  belastingen.

maar ik zal alvast doorgeven via welke brouwser jij probeerde?

groeten

Tina

@tina.b ,

Heb het opnieuw geprobeerd met Google Chrome en Edge, beide met zelfde resultaat.

ondertussen ook gauw nog eens geprobeerd, kan met kaartlezer dus wél perfect aanmelden bij website belastingen.

Hierbij de foutmelding welke ik steeds krijg : 

 

Het is toch ook wel bizar dat ik merkte dat zaterdagochtend (net na middernacht) m’n nummer wel ineens als pay&go in beheer stond bij mijn myproxmimus account.
Tweede bedenking : het is niet mogelijk om Itsme te gebruiken om een pay&go kaart aan je identiteit te hangen, terwijl deze manier van identificeren wél wordt aanvaard door zowat alle officiële instanties ?

Reputatie 7
Badge +3

@ddd123 

alle feedback is doorgegeven aan betrokken diensten :-)

hopelijk snel goed resultaat…

groeten

Tina

@tina.b 

Ondertussen hebben we in ons gezin nog steeds geen enkele mogelijkheid meer om gecontacteerd te worden behalve e-mail, en geen enkele reactie van Proximus meer.

Beste Proximus medewerkers, 
beeld je heel even in dat je een bankrekening hebt waarbij het pakket een kredietkaart zit. Je hebt de kredietkaart niet meer nodig dus besluit je om je rekening naar een goedkopere optie om te zetten. Nadat de rekening wordt omgezet krijg je een melding dat je opnieuw je identificatiegegevens moet aanleveren, maar dit blijkt niet mogelijk via de aangereikte werkwijze. 

Ondertussen kan je geen betalingen meer uitvoeren of geld afhalen. Lijkt het jullie aanvaardbaar dat zo’n probleem jarenlang regellmatig voor klanten opduikt en dan dagenlang aansleept voordat het opgelost geraakt ? 
Wanneer kunnen we hier een oplossing voor verwachten aub ?
 

Reputatie 7
Badge +3

@ddd123 jullie feedback werd doorgegeven aan het betrokken team!

Beste, we proberen nu al meer dan een week onze pay&go te identificeren (ondanks het feit dat deze nummers voordien via een gedeeld abonnement rechtstreeks aan ons werden gefactureerd waarvoor we ooit een copie van onze ID-kaarten moesten doorsturen)

Gisteren moest iemand van de familie letterlijk bij ons thuis langskomen om te zeggen dat m’n moeder in het ziekenhuis werd opgenomen omdat we quasi onbereikbaar zijn.

Graag dringend een oplossing aub.

@HeidiE , @tina.b , 

nogmaals bedankt voor het doorgeven, maar het blijft nu al dagen verdacht stil en er komt blijkbaar geen beweging in ?

 

Reputatie 7
Badge +3

@ddd123 

het nummer dat eindigt op 500 staat nu als geïdentificeerd?

En ook het nummer dat eindigt op 204 is OK.

groeten

Tina

Inderdaad, ik heb gisteren een vakantiedag opgeofferd om naar een proximusshop langs te gaan, waar de identificatie wél zonder problemen kon. Vooral spijtig dat we 10 dagen aan het lijntje gehouden werden voor een probleem wat blijkbaar al jaren gekend is.

Reputatie 7
Badge +3

@ddd123 

het spijt ons 

het is een probleem wat  niet bij iedereen voorkomt en daardoor moeilijk te traceren is.

Wij blijven voorbeelden sturen naar de betrokken dienst en zij blijven zoeken naar oorzaak.

Zie ook ticket in je profiel.

groetjes

Tina

Reageer