M’n nummer werd vannacht van een abonnement van m’n werkgever (waarbij gedeelte op persoonlijke naam gefactureerd werd) naar een pay-and-go omgezet. Ik had op voorhand het nummer gekoppeld aan m’n Proximus account en bij controle deze nacht rond 0:05 op m’n account verscheen mooi dat ik nu beheerder was van de kaart.
vanochtend echter : kaart niet meer actief, melding dat ik moest identificeren via de website met een kaartlezer.
Als ik dat probeer krijg ik de altijd een melding dat m’n I’d gegevens niet van het E-id platform kunnen worden opgehaald - terwijl dit wel werk voor de sites van de overheid.
Bij m’n echtgenote is het nog erger : zij krijgt de melding dat haar nummer of simkaart niet gekend zijn - we hebben er nochtans meer dan 11 jaar braaf facturen voor betaald.
Uit andere meldingen op dit forum blijken hier al meer dan een jaar problemen mee - en dus nog altijd niet opgelost ?
De chatbot geeft oerdomme antwoorden en is blijkbaar vooral getraind om extra verkoop aan te wakkeren (vooral gedrocht op upgrade van productafname).