Vraag

nieuwe simkaart zonder gsm-nummer

  • 16 June 2021
  • 5 reacties
  • 940 Bekeken

Reputatie 1

Hallo

Zaterdag ga ik in een proximuswinkel om een simkaart voor een nieuw nummer voor mijn dochter.

Ik krijg een kaartje mee met de melding dat het na 2 uur of sneller actief zou moeten zijn en dat ik nog een bevestiging-van-activatie-sms krijg op mijn nummer en op het nieuw nummer. 

Na 4 uur wachten blijft de simkaart enkel voor noodgevallen melding en geen sms ontvangen op mijn nr.

Ik bel de klantendienst en die vertellen me dat de aanvraag fout gegaan is in de winkel.
Ze gaan de bestelling annuleren, een nieuwe aanmaken en een simkaart opsturen want ik geraak niet zomaar tijdens de week in een proximuswinkel. De kaart zou dinsdag toekomen maar ik heb ze vandaag woensdag nog steeds niet. Ik ontving maandag wel een mail ivm een wijziging.
Voor de zekerheid bel ik vandaag naar de klantendienst. Daar vertellen ze me dat de simkaart nog niet is opgestuurd maar ook dat het telefoonnummer nog niet is geactiveerd. De bestelling/activatie van maandag werkt dus ook niet. Ze beloven opnieuw dat het in orde komt. Maar als het al sinds maandag aangemaakt is en het normaal na 2 uur actief is en het werkt na 2 dagen nog niet lijkt het me niet in orde te komen. 
De klantendienst ging een ticketje aanmaken voor de back-office omdat het zou doorstromen.

(wow lange uitleg, excuses)

Wat loopt er fout? Wie kan het oplossen?

 

Dank 

Karel


5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Karelthant  Dag Karel dossier 48445679 en 48428761 zijn hiervoor aangemaakt. De beheerder gaat u contacteren. Groetjes Luc

Reputatie 1

We zijn vrijdag. Geen nieuwe Sim. Geen beheerder gehoord. Waarom 2 dossiers? 
waarom lukt dit niet. Een nieuw nummer is alles wat ik vraag. 
dank

Karel
 

Reputatie 7
Badge +3

@Karelthant  Mijn excuses voor het ongemak en de vertraging. Ik heb de dossiers op mijn naam genomen. Er is effectief iets mis in ons administratief systeem. Door een fout op uw huidige producten en diensten in uw pack bleef de activatie van een nieuw gsm-nummer steeds hangen omdat hier ook een wijziging van uw pack mee gepaard ging. Wat ik nu heb gedaan is de simkaart die je van de winkel hebt meegekregen geactiveerd, maar wel met een gsm-abonnement dat niet in uw pack kan komen (Bizz Mobile M), zodat deze alvast actief staat en kan worden gebruikt (los van het pack). Ik zal ook het nodige doen om de fout in ons systeem op te (laten) lossen. Ik kan hier echter geen tijdspanne op plakken wanneer dit opgelost gaat zijn. Zolang de fout niet is opgelost en dus het Bizz Mobile M abonnement actief moet blijven staan op het nieuw gsm-nummer zal ik de abonnementskosten voor dit Bizz Mobile M gsm-abonnement niet laten aanrekenen als tegemoetkoming.
Ik doe de verdere opvolding via dossier 48445679. Het andere dossier met nummer 48428761 sluit ik af als dubbel.

Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Karelthant De fout in ons systeem op de producten en diensten in uw pack werd opgelost door onze IT-afdeling. Ik heb vandaag de wijzigingen op uw pack en het nieuwe gsm-abonnement kunnen invoeren zoals op 12/06 werd aangevraagd in de shop. Je krijgt hiervan ook nog een aparte bevestigingsmail. Als tegemoetkoming en om jou te bedanken voor het geduld, heb ik bijkomend een korting geactiveerd op het nieuwe Flex Fiber pack van €5/maand gedurende 6 maanden. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Dank u zeer @AntonellaD ! Zeer blij dat dit opgelost is. Spijtig dat de mensen aan de telefoon doen alsof ze het gaan oplossen maar dat je aan de uitleg op den duur hoort dat het niet goed komt. Kan mij wel voorstellen dat het niet altijd makkelijk is. Eind goed al goed. 
Dank nogmaals Ook voor de korting  

Karel
 

Reageer