nieuwe simkaart maar oproepnummer bestaat al

  • 12 February 2024
  • 6 reacties
  • 71 Bekeken

Vorige vrijdag kocht ik voor mijn zoon een nieuwe simkaart om in zijn gsm te plaatsen. We kochten deze bij Colruyt, met een belkrediet van 10 euro.

Zaterdag wouden we de simkaart registreren, via de sms-dienst 8804 hebben we IDENT + 2x het oproepnummer doorgestuurd, zoals aangegeven op de website van Proximus. Normaal zou je dan onmiddellijk moeten kunnen bellen, maar dit lukte niet. Zondagmorgen nog eens geprobeerd, zelfde nummer doorgestuurd naar 8804 en terug geen aansluiting. Dan gebeld naar de klantendienst van Proximus, daar dik tien minuten met medewerkster en haar collega aan de lijn gehangen, maar zij konden mij niet helpen om de kaart te registreren. Toen ik vroeg waarom niet, wou ze de vraag precies een beetje ontwijken.. Tot ik haar vroeg of het te maken had met het feit dat het oproepnummer dat op zijn NIEUWE simkaart staat, reeds in gebruik was 🙄 want ja, we hadden eens proberen bellen naar dat nummer ‘s morgens, en er nam toen effectief iemand op !!! 

Dus blijkbaar bestaat de mogelijkheid dat je een nieuwe SIM-kaart koopt met een oproepnummer eraan gekoppeld, en dat het oproepnummer dus reeds in gebruik is? Iets  wat ik heel bizar vind eerlijk gezegd..

Kan iemand mij laten weten wat ik nu moet doen met deze SIM-kaart om ze alsnog te registreren en activeren zodat mijn zoon kan gebruik maken van zijn gsm? Ik vermoed dat er dan ook een ander oproepnummer zal toegekend worden? 

Alvast dank voor een antwoord.  


6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@maqe01 

Dat lijkt me straf… Om dit verder te kunnen onderzoeken hebben we alle gegevens nodig

Vul je je profiel op dit forum verder aan aub?

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

als je ondertussen naar een winkel bent geweest voor een nieuwe simkaart is het misschien opgelost?

geef je ons feedback?

groeten

Tina

Beste Tina

Profiel aangevuld en opgeslaan.

We zouden normaal gezien komende woensdag naar een Proximus verkooppunt gaan, maar misschien kan u het al voor ons bekijken? 

vriendelijke groet

Marjan

Ik kan u eventueel een foto bezorgen van de betrokken kaart via een mail?

FYI: Best ook in je → ForumProfiel het simkaartnummer vermelden indien je dit nog moest gedaan hebben

Het simkaartnummer bevat 13 cijfers en begint met 2100

FYI: Best ook in je → ForumProfiel het simkaartnummer vermelden indien je dit nog moest gedaan hebben

Het simkaartnummer bevat 13 cijfers en begint met 2100

Heb het ingevuld ;)

@maqe01

Dat lijkt me straf… Om dit verder te kunnen onderzoeken hebben we alle gegevens nodig

Vul je je profiel op dit forum verder aan aub?

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

als je ondertussen naar een winkel bent geweest voor een nieuwe simkaart is het misschien opgelost?

geef je ons feedback?

groeten

Tina

Beste Tina

Houdt u mij nog op de hoogte van eventuele verdere oplossing of tips om de simkaart te registreren aub? Ik heb alle gevraagde gegevens ingevuld.

 

Reageer