Beantwoord

Nieuwe SIM-kaart

  • 8 September 2021
  • 10 reacties
  • 1521 Bekeken

Deze voormiddag ben ik bij Proximus in Dendermonde geweest omdat er een probleem was met de SIM-kaart.  In de winkel werd een nieuwe SIM-kaart geplaatst en die zou na maximum 2 uur actief zijn, eventueel na heropstarten van het toestel.  Dat is nu meer dan 3 uur geleden en ik heb nog steeds geen verbinding mt het Proximus netwerk.  Met de SIM-kaart uit een ander toestel werkt de verbinding wel.  Het toestel zelfs zou dus in orde moeten zijn. Het toestel geeft steeds dezelfde foutmelding : SIM 1 niet geristreerd (of SIM 2 voor het andere SIM-slot.)

icon

Beste antwoord door M. A. De Vos 10 September 2021, 11:03

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Normaal gezien gebeurt dit bijna onmiddellijk, ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
bvb simnummer en telefoonnummer waarover het gaat.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  

Reputatie 7
Badge +4

@M. A. De Vos Kan je je gsm-nummer en nieuwe simkaartnummer even toevoegen aan je profiel ? Dan kunnen we dit voor je nakijken. 

Het gsm-nr dat ik terugvond aan de hand van de gegevens die tot nu toe in je profiel staan is nog gekoppeld aan een oude simkaart. 

 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

De link naar mijn “forumprofiel” zoals vermeld in de reacties werkt niet en geeft een pagina met foutbericht “Pagina niet gevonden”.  Ook het email-adres  vermeld op die foutpagina werkt niet : replyproximus@skynet.be  (berichten kunnen niet afgeleverd worden). Ik heb ondertussen mijn gegevens aangepast zoals gevraagd.

 

Ik heb trouwens deze namiddag gebeld met de servicedesk op het 0800-nummer en daar hebben ze me terug naar de winkel verwezen.  Het activeren van de nieuwe SIM-kaart zou volgens hen 48 uur duren.

werkt het ook niet niet als je klikt op de link die ik gepost heb in mijn bericht hier → nieuwe-sim-kaart-bericht

Reputatie 7
Badge +4

@Martin jouw link werkt wel, deze van @HadewychT daarentegen niet (uiteraard telkens ingelogd op het forum)

Ik begrijp dat de auteur zijn/haar gegevens opgenomen heeft in zijn/haar forum login profiel, dus hebben Proximus medewerkers normalerwijze voldoende info om het probleem te analyseren en te verhelpen

P.S.

Veiligheidshalve in het login profiel naast klantnr en GSM-nr ook bv. in het veld ticket het betrokken SIM-kaartnr vermelden

als het gewoon om een vervanging van een bestaande oude sim (zelfde telefoonnummer) moet dit zeker geen 48 u duren dit kan zelf ± onmiddellijk, en dat is bij mij ook iedere keer het geval geweest, voor ik de Prox shop verliet werkte het al, trouwens ik blijf daar ook een tijd juist om die reden als het niet werkt om dit direct te melden, want zij kunnen op hun pc ook de status zien.

Ik had ondertussen mijn gegevens via de “normale” weg aangepast maar In de link naar het forumprofiel van HadewychT zit inderdaad een foutje heb ik nu ook gezien. De url “nl.forum.proximus.be” zit er 2 keer in.

Ik ben weer naar de winkel geweest.  Daar heeft men de SIM-kaart terug geregistreerd (in mijn  gegevens zat nog altijd het oude SIM-kaartnummer).  Dat is een half uur geleden en we hebben weer “Proximus” up and running. In de winkel heeft men me ook gezegd dat de man aan de telefoon in de service-desk (0800-nummer) me perfect had moeten kunnen helpen.  Dank voor de conversatie.  Case closed.

 

In de proximus winkel kon men dat ook zien !!!