Beantwoord

NIEUWE KLANT PROXIMUS: Reeds 10 dagen na overzet nummer en nog altijd geen bereik ...


10 dagen geleden heb ik een aanvraag ingediend bij zowel vorige provider (ORANGE) als Proximus om een overzet te doen naar Proximus. Mijn werkgever heeft een SIM kaart aangekocht met hetzelfde nummer en het nodige werd gedaan bij ORANGE, nl. mijn account/nummer daar op een pre-paid kaart zetten.

Nu is er 4 dagen geleden gebeld geweest met de klantendienst en ze zeiden dat het 1 tot 3 dagen nog kan duren voor de overzet gebeurd is.

Kan er aub gekeken worden om mijn nummer over te zetten, het is zeer belangrijk voor mijn werk dat ik bereikbaar ben en zeker voor dit weekend. Dit is nu toch te lang aan het duren.

Alvast bedankt,

Christophe
icon

Beste antwoord door Anonymous 13 June 2019, 10:40

Bekijk origineel

34 reacties

Wij hebben het nummer aangevraagd bij jouw vorige operator, maar blijbkaar geeft die door dat het nummer niet meer actief staat bij hen.
Het nummer moet actief staan om dit te kunnen overnemen. :(

werkt de simkaart van Orange nog?
Indien deze niet meer werkt, dan moet je contact opnemen met hen om dit terug te laten activeren.
Pas dan kunnen wij de overdracht opnieuw aanvragen. :(


Oei dat is raar. Ik bekijk nu of het actief kan gezet worden bij Orange

Merci
Hallo,

Net gebeld met Orange:

het is blijkbaar een MNP-issue, klantennummer op naam van Bart Vandeputte: 1.4******


Simkaartnummer verbonden aan mijn nummer is 734 *** *** ****

Hopelijk helpt deze info!!
TUI: Mobile Number Portability (MNP)
Met Mobile Number Portability (MNP) kunnen mobiele telefoongebruikers hun mobiele telefoonnummers behouden bij het overschakelen van de ene mobiele netwerkaanbieder naar de andere
Reputatie 7
Badge +4
@hris28
ter info: best geen persoonlijke info (klantnr & simnr) op dit publieke forum om veiligheidsredenen
u kunt u info via een prive bericht aan de betrokken Px medewerker geven (en u kunt uw bovenstaand bericht wijzigen *** tot 1 u na posten)

P.S.
Indien uw nr bij Orange niet meer actief staat kan Px geen portering aanvragen/bekomen
Is uw Tempo Sim geregistreerd onder uw naam (bv. via e-id) cfr. wetgeving prepaidkaarten?
TBI: En na een uur kunnen de moderatoren dit *** nog altijd doen 😉
Hoi Chris
In onze systemen stond als weigering van de portering (overdracht) van jouw nummer dat deze niet actief stond.
Dat is de informatie dat we doorkregen.

Het klantennummer was correct vermeld in onze aanvraag (ik heb deze uit jouw post gehaald;))
Ik kan het opnieuw ingeven met simkaart nummer, maar dan moeten we zeker zijn dat het nummer actief staat. :)
Dus werkt het kaartje van orange nu je de registratie hebt uitgevoerd?
Hoi Chris
In onze systemen stond als weigering van de portering (overdracht) van jouw nummer dat deze niet actief stond.
Dat is de informatie dat we doorkregen.

Het klantennummer was correct vermeld in onze aanvraag (ik heb deze uit jouw post gehaald;))
Ik kan het opnieuw ingeven met simkaart nummer, maar dan moeten we zeker zijn dat het nummer actief staat. :)
Dus werkt het kaartje van orange nu je de registratie hebt uitgevoerd?


Hallo,

Bedankt voor je antwoord.

Gisteren geregistreerd maar het sim kaartje kan ik niet controleren of het werkt. Oude sim werkt niet op nieuwe telefoon (microSim) nodig en vorige gsm is enkele dagen geleden volledig kapotgegaan.

Zou het niet in principe na registratie moeten werken? Kunnen we mss eens proberen?

Chris
Ik weet het, geduld is een heel mooie deugd den dag van vandaag â˜ș
hey Chris

het zou in orde moeten zijn. :)
Heb je het kaartje van Proximus al in de gsm zitten?
kan je eens testen als het ok is?
hey Chris

het zou in orde moeten zijn. :)
Heb je het kaartje van Proximus al in de gsm zitten?
kan je eens testen als het ok is?


Dit werkt nu perfect! Bedankt voor de hulp :)

Groeten,
Chris
Hallo, mag ik hier antwoord op aub? Dit is nu wel echt niet normaal meer...
Ter info: morgen komen de Proximus medewerkers hier terug langs op het forum, die dit verder kunnen natrekken wat de eventuele oorzaak of reden is van deze vertraging.

louter als bijkomende info: de potering zou maar± een 3-tal dagen mogen bedragen zie wat
nog onlangs werd uitgelegd in een ander post:

Nummer portering (ander vb waarbij hier donderdag een feestdag was)
Indien u uw Orange gsm-nr woensdag hebt overgedragen naar Proximus
dient Proximus deze vraag voor overdracht elektronisch via CRDC aan Orange te melden
en moet Orange dit (gemotiveerd) aanvaarden of weigeren binnen 1 werkdag,
pas na het fiat van Orange kan/mag Proximus de effectieve overdracht vragen/uitvoeren
en alle andere (nationale) operatoren via CRDC inlichten hierover (broadcast info porting)
Dus in het beste geval zal uw Px Sim vermoedelijk in de loop van vrijdag of zaterdag
actief komen, (zaterdag wordt ook als werkdag beschouwd).
In elke geval zou uw Orange nr/Sim actief/operationeel moeten blijven tot
de effectieve uitvoering van de overdracht.
Reputatie 6
Badge +2
Ik doe mijn best om dat allemaal wat te vatten.
U had een gsm-abonnement bij Orange . Dat abonnement werd opgezegd en uw baas kocht een sim-kaart bij proximus met hetzelfde nummer als dat van Orange. Kan dat wel? Ooit ben ik eens overgestapt en moest dan een aanvraag doen om het oude nummer te bewaren. Die procedure duurde dan enkele dagen. Nu is blijkbaar uw gsm-nummer bij proximus nog niet geactiveerd.
Het is wel een lang WE en dan gebeurt er niet veel vrees ik.
Je kunt eventueel eens bellen naar de klantendienst. Je komt dan wel bij een callcenter waar men wel standaardantwoorden heeft voor standaardproblemen.
Je kunt ook wachten tot morgen : dan zijn er proximusmensen hier op het forum. Die gaan u dan wel helpen.
Moest ik u zijn : ik zou morgen naar een proximuswinkel gaan en mijn probleem uit de doeken doen.
Ik zou toch eerst afwachten tot morgen want er wordt de laatste tijd heel veel rechtgezet via de Proximus medewerkers via het forum en indien het toch niet moest het geval zijn kun je inderdaad nog altijd naar een Proximus winkel gaan in geval van nood.
(al kunnen die daar ook maar een database raadplegen )
Reputatie 5
Badge +2
Hoi Christophe,

Uit je bericht kan ik begrijpen dat je nummer dient overgedragen te worden van Orange naar Proximus en dient actief te komen op naam van je werkgever? Kan je door middel van je klantengegevens te vervolledigen ons het betreffende oproepnummer bezorgen?Dan kunnen we alvast een nazicht doen.

Groetjes IngeDc
Hoi Christophe,

Uit je bericht kan ik begrijpen dat je nummer dient overgedragen te worden van Orange naar Proximus en dient actief te komen op naam van je werkgever? Kan je door middel van je klantengegevens te vervolledigen ons het betreffende oproepnummer bezorgen?Dan kunnen we alvast een nazicht doen.

Groetjes IngeDc


Bedankt voor het antwoord, dit is aangevuld normaal gezien.

Groetjes,
Christophe
Ik zou toch eerst afwachten tot morgen want er wordt de laatste tijd heel veel rechtgezet via de Proximus medewerkers via het forum en indien het toch niet moest het geval zijn kun je inderdaad nog altijd naar een Proximus winkel gaan in geval van nood.
(al kunnen die daar ook maar een database raadplegen )

Hallo Martin, bedankt voor je reactie. Laat ons hopen dat er vandaag iets van schot in de zaak kan komen...
Ik hoop het ook voor u dat de Proximus medewerkers je zo snel mogelijk verder kunnen helpen.
[quote=hris28
Bedankt voor het antwoord, dit is aangevuld normaal gezien.

Groetjes,
Christophe[/quote]

Hey Christophe
We kunnen blijkbaar toch je gegevens niet zien op jouw profiel.
Via een andere weg heb ik een nummer gevonden.
Zou het kunnen dat jouw nummer 0475 ****13 is?
(ik geef het niet volledig uit veiligheid. :))

En kan je mij misschien de laaste cijfers van het simkaartje doorgeven?
Dan kan ik nagaan als dit overeenkomt met wat wij in onze database hebben.
[quote=SamanthaV]

Hey Christophe
We kunnen blijkbaar toch je gegevens niet zien op jouw profiel.
Via een andere weg heb ik een nummer gevonden.
Zou het kunnen dat jouw nummer 0475 ****13 is?
(ik geef het niet volledig uit veiligheid. :))

En kan je mij misschien de laaste cijfers van het simkaartje doorgeven?
Dan kan ik nagaan als dit overeenkomt met wat wij in onze database hebben.


Hoi,

Dit nummer klopt inderdaad :)
Ik ben momenteel aan het werk dus kan het Sim kaartje niet bekijken...

Heb wel dringend (tegen morgen ten laatste) terug service nodig. Moest dit vandaag nog kunnen geregeld worden zou dat top zijn.

Mvg
Wij hebben het nummer aangevraagd bij jouw vorige operator, maar blijbkaar geeft die door dat het nummer niet meer actief staat bij hen.
Het nummer moet actief staan om dit te kunnen overnemen. :(

werkt de simkaart van Orange nog?
Indien deze niet meer werkt, dan moet je contact opnemen met hen om dit terug te laten activeren.
Pas dan kunnen wij de overdracht opnieuw aanvragen. 😞
ok, hou mij op de hoogte. Als ik weet dat het actief staat, dan kan ik het nodige ingeven.

En dan zal je ook terug netwerk hebben via het kaartje van orange.
Hou dan ook wel het Proximus Simkaartje bij de hand, want als het nummer overgezet is, dan valt die van orange uit.
En moet je de simkaart van Proximus gebruiken.
Morgen ben ik terug op het Forum. 🙂
TUI: Mobile Number Portability (MNP)
Met Mobile Number Portability (MNP) kunnen mobiele telefoongebruikers hun mobiele telefoonnummers behouden bij het overschakelen van de ene mobiele netwerkaanbieder naar de andere


Dus u bedoelt?

Chris
dit was gewoon ter info voor andere eventuele lezers die deze post lezen of nog zullen lezen 😉
Voor de rest best verder afwachten tot Samantha meer informatie voor je heeft.

In het kort vertaald: er is dus blijkbaar een probleem opgetreden bij de portering maar dit was al min of meer duidelijk zeker â˜ș
dit was gewoon ter info voor andere eventuele lezers die deze post lezen of nog zullen lezen 😉
Voor de rest best verder afwachten tot Samantha meer informatie voor je heeft.

In het kort vertaald: er is dus blijkbaar een probleem opgetreden bij de portering maar dit was al min of meer duidelijk zeker â˜ș


OK, Thanks voor de info. Ja het is een ingewikkelde zaak blijkbaar met dat het oorspronkelijk Orange abo op mijn pa zijn naam staat

Reageer