Skip to main content

Ik had vorige week een nieuwe herlaadkaart gekocht deze is gekoppeld aan identiteitskaart waarschijnlijk voor fraude bestrijding want zijn niet meer in supermarkt te koop. De vraag kwam of ik mijn nummer wilde delen voor commerciële doelen en ik had ja gezegd. Nu op 1 week tijd heb ik 10 smsen van verschillende nummers gekregen om drugs te kopen. Ik wist dat de wereld ziek is en oplichters vrij spel hebben wat als ik mijn nummer cadeau zou geven aan een minderjarige van mijn familie en drugs gaat kopen via deze smsen? Hier een voorbeeld van zo een sms: actief met colombian coke  goeie brokjes geen poeder zowel voor snuuivers als voor rokers top kwaliteit en zeker geen troep zowel afhaal als leveren Antwerpen 1gram=50 euro 2 gram=100 euro 4 gram(3+1)=150euro 5gram(4+1)=200 euro. Als dit in Amerika zou zijn en ik breng dit in media of gerecht was ik miljonair. 

Nieuwe herlaadkaart gekocht bij ?

De vraag om uw herlaadkaar te gebruiken voor commerciële doeleinden kwam van ?

Ik zou nooit ja zeggen op zulke domme vraag. Dat is uiteraard miserie zoeken.

Dit is een forum van Proximus. Als u een Proximus herlaadkaart heeft contacteer zo vlug mogelijk de klantendienst van Proximus met de vraag om uw GSM nummer te veranderen. Ik denk dat zo iets gratis kan. 

En ik zou eens binnen stappen in een politiekantoor. Toch zeker als ik recht in mijn schoenen zou staan.


@Mike14587 om fraude te bestrijden moet je inderdaad je P&G identificeren 

heb je dit zelf gedaan zoals hier aangegeven → Je Pay&Go-kaart identificeren | Proximus

of hebben ze dit gedaan waar je die PX Pay and Go kaart aangekocht hebt?

Dat je verdachte smsen krijgt dat is dagelijkse soep geworden, ik denk dat er niemand aan ontsnapt, het enigste dat je zeker niet moet doen is daar op ingaan. zie ook → 
Vermijd fraude e-mail, web, sms, telefoon | PX + Ongewenste oproepen of sms’en | PX


Nieuwe herlaadkaart gekocht bij ?

De vraag om uw herlaadkaar te gebruiken voor commerciële doeleinden kwam van ?

Ik zou nooit ja zeggen op zulke domme vraag. Dat is uiteraard miserie zoeken.

Dit is een forum van Proximus. Als u een Proximus herlaadkaart heeft contacteer zo vlug mogelijk de klantendienst van Proximus met de vraag om uw GSM nummer te veranderen. Ik denk dat zo iets gratis kan. 

En ik zou eens binnen stappen in een politiekantoor. Toch zeker als ik recht in mijn schoenen zou staan.

Ik had de herlaadkaart gekocht in een proximus winkel. Deze week was er nog een 25 jarige gedood was met drugs gerelateerd. Toch straf als een overheidsinstelling oogkleppen heeft en zwemt in de miljarden. 


Is wel heel moeilijk om zo’n smsen tegen te houden want de volgende keer gebruiken ze een ander nummer hiervoor enz…

Ik kreeg vroeger op mijn tweede gsm ook zo’n gelijkaardige smsen door en ik blokkeerde die nummers iedere keer op mijn gsm maar ik heb op de duur opgegeven want die nummers veranderden altijd en dit heeft na lange tijd dan vanzelf gestopt!


Alle nummers blokkeren is uiteraard moeilijk, maar van gsm nummer veranderen is mogelijk.  En dan er geen zotte kuren mee doen, zoals deelnemen aan een commerciële actie. 


Ik let daar nochtans heel goed op en reageer niet op smsen van wie ik niet ken of klik niet op linken waarvan ik niet weet of ze veilig zijn en toch krijg ik op mijn beide smartphones af en toe van die stomme smsen en zelfs van die vervelend oproepen waar ik ook niet op antwoord als ik de afzender niet ken. Natuurlijk kunnen ze u dan nog eventueel u liggen hebben als ze aan nummer spoofing doen en dit juist het nummer zou zijn dat ze gebruiken van iemand die je juist kent, maar dat heb ik nog niet voorgehad.


 

Ik had de herlaadkaart gekocht in een proximus winkel. Deze week was er nog een 25 jarige gedood was met drugs gerelateerd. Toch straf als een overheidsinstelling oogkleppen heeft en zwemt in de miljarden. 

En waarom gaat u ervan uit dat Proximus hier schuld heeft?

Zie de andere antwoorden hier,  ongewenste sms berichten worden al eens meer ontvangen. Proximus kan m.i. nooit aansprakelijk zijn voor de inhoud van enig bericht.


Proximus zal zeker niet  meewerken aan het verkopen van drugs.  Dus nog ene keer proberen : van wie kwam de vraag om deel te nemen aan commerciële activiteiten?


FYI

Ongewenste oproepen of sms’en | Proximus

Mogelijks is het gratis wijzigen van GSM-nr evenwel niet van toepassing voor Pay&Go+ nummers= de reactie van een Proximus medewerker (moderator) afwachten (maandag? woensdag?)

 

 


Proximus zal zeker niet  meewerken aan het verkopen van drugs.  Dus nog ene keer proberen : van wie kwam de vraag om deel te nemen aan commerciële activiteiten?

Het was in een proximus winkel en daar kwam de vraag van de medewerker van proximus of ik mijn telefoonnummer wou doorgeven voor commerciële doelen. Ik had verkeerd gekozen want normaal zijn dat gesprekken voor abonnementen bij testaankoop of enquêtes te beantwoorden. Dan heeft proximus toch een database van alle verkopers maar dat wordt blijkbaar niet opgevolgd wie het is of wat men verkoopt. 


 

Ik had de herlaadkaart gekocht in een proximus winkel. Deze week was er nog een 25 jarige gedood was met drugs gerelateerd. Toch straf als een overheidsinstelling oogkleppen heeft en zwemt in de miljarden. 

En waarom gaat u ervan uit dat Proximus hier schuld heeft?

Zie de andere antwoorden hier,  ongewenste sms berichten worden al eens meer ontvangen. Proximus kan m.i. nooit aansprakelijk zijn voor de inhoud van enig bericht.

Als een minderjarige of meerderjarige via zo een sms drugs koopt en sterft door overdosis drugs is mijns inziens proximus toch mede aansprakelijk. Ik heb nooit drugs genomen omdat je niet weet wat de exacte samenstelling is of het effect ervan is. En vroeger moest je dan via via aan drugs geraken en nu krijg ik elke dag aanbiedingen  via sms om drugs te kopen. 


Beste, ik weet niet waar uw probleem ligt. Uw redenering houdt gewoon geen steek en is wel heel erg kort door de bocht.
Rijdt u met een auto? Als een chauffeur al dan niet dronken een ongeluk veroorzaakt, is dan de autofabrikant verantwoordelijk? De autodealer? Van  auto’s zie ik nochtans overal reclame.
Of heeft u misschien een wapen? Het is een verschil of u dat wapen gebruikt om te jagen, of in een schietclub op schietschijven of bewust op mensen. Maar in alle gevallen : wie is de schutter?
Of concreet naar dit topic: wie zendt u de berichten? Proximus? Bent u voldoende zeker om naar de politie te stappen en Proximus aan te klagen?


 


Beste, ik weet niet waar uw probleem ligt. Uw redenering houdt gewoon geen steek en is wel heel erg kort door de bocht.
Rijdt u met een auto? Als een chauffeur al dan niet dronken een ongeluk veroorzaakt, is dan de autofabrikant verantwoordelijk? De autodealer? Van  auto’s zie ik nochtans overal reclame.
Of heeft u misschien een wapen? Het is een verschil of u dat wapen gebruikt om te jagen, of in een schietclub op schietschijven of bewust op mensen. Maar in alle gevallen : wie is de schutter?
Of concreet naar dit topic: wie zendt u de berichten? Proximus? Bent u voldoende zeker om naar de politie te stappen en Proximus aan te klagen?


 

Als er geen probleem is dan is alles ok. Misschien ook wapens verkopen via sms volgens u is alles normaal. In het voorbeeld van de auto als de auto zelfrijdend is zoals sommige nieuwe auto’s en de chauffeur kan niet remmen of iets anders wie is er dan verantwoordelijk? Een auto die goedgekeurd dan is de chauffeur verantwoordelijk. Als een nieuwe elektrische auto plots in brand vliegt wie is er dan verantwoordelijk? 


Beste dien indien u het nodig acht klacht in bij de politie, maar hou er rekening mee dat:

indien u bij Proximus aangestipt hebt dat u commerciële berichten op uw nr wil ontvangen, u (regelmatig)  commerciële berichten van Proximus zou (kunnen) bekomen

Proximus uw nr niet aan derden zal meedelen, tenzij u ook aangestipt zou hebben dat uw nr in de telefoongids mag opgenomen worden

u op uw nr oproepen, sms enz. (=berichten van derden) - al dan niet gewenst - kunt bekomen en dat Proximus hieraan weinig of niets zal kunnen veranderen, vermits ze (meestal) afkomstig zijn van andere (frequent buitenlandse) netwerken (veelal dan nog vanaf vervalste oproepnrs)

 

P.S.

Uiteraard is het ook mogelijk dat uw nr in het verleden gebruikt werd door een (frequente) drugsgebruiker en dat zijn dealer contact met hem verloren heeft (bv. omdat  het nr van X door Proximus opgezegd wegens wanbetaling en het tijdelijk conform de wetgeving minstens 6 maand in een niet toewijsbare reserve gezet werd, waarna het terug in gebruik kan komen voor anderen zoals uzelf)

 

 


Mike, Natuurlijk is er een probleem als u regelmatig aanbiedingen krijgt om drugs te kopen of te verkopen.  Ik zou dat eens gaan tonen bij de politie.

Of bent u gewoon iemand  met veel fantasie. Of iemand die aandacht zoekt.




 

Als er geen probleem is dan is alles ok. Misschien ook wapens verkopen via sms volgens u is alles normaal. In het voorbeeld van de auto als de auto zelfrijdend is zoals sommige nieuwe auto’s en de chauffeur kan niet remmen of iets anders wie is er dan verantwoordelijk? Een auto die goedgekeurd dan is de chauffeur verantwoordelijk. Als een nieuwe elektrische auto plots in brand vliegt wie is er dan verantwoordelijk? 

Bij een auto, ook als die zelfrijdend is, blijft de chauffeur verantwoordelijk en moet de controle ten alle tijden behouden. Een spontane brand van een nieuwe wagen heeft niets met de gebruiker te maken.

Uw redenering raakt nog steeds kant noch wal. Het is de gebruiker - diegene die u sms zendt -  die uitvoert en verantwoordelijk is voor zijn daden (de berichten), niet Proximus. Nooit.

Het hoogst  mogelijk is dat Proximus op vraag van de politie de gegevens van het nummer dat u berichten zendt aan haar doorspeelt.
Twee bemerkingen hierbij:
1. dan moet u al eerst naar de politie stappen (waarom heeft u dat nog niet gedaan?)
2. waarschijnlijk zijn het spoofing nummers. (zie reacties van @Martin en @M_016 )

Verder ben ik van mening dat dit topic hier zelf niet eens thuishoort, dit is helemaal geen vraag/probleem voor dit forum en zeker niet voor Proximus. Ik zal hier dan ook niet meer reageren.


PS. ik werk niet voor Proximus


Mike, Natuurlijk is er een probleem als u regelmatig aanbiedingen krijgt om drugs te kopen of te verkopen.  Ik zou dat eens gaan tonen bij de politie.

Of bent u gewoon iemand  met veel fantasie. Of iemand die aandacht zoekt.

Ok ik zal er mee naar politie gaan. Er had hier nog iemand geschreven van dergelijke smsen maar als niemand klacht indient zal er niets gebeuren. Ik zal hier foto’s posten om te bewijzen kwaliteit is van oude telefoon.

 


ik vraag me zelf heel sterk af of het om drugs zelf gaat want het kan goed gebeuren als je er op moest ingaan dat je gewoon je geld zult kwijt geraken. 

Als je zult proberen die nummers op je smartphone te blokkeren zal je hoogst waarschijnlijk nog gelijkaardige berichten ontvangen op andere nummers zoals ik voorgehad heb.

eens uit nieuwsgierigheid de nummers opgezocht naar de providers van dit nummer in volgorde zoals je ze hierboven geplaatst hebt:

Orange
Orange
Orange
Telenet
Orange
Proximus
Proximus
Orange
Orange
Orange


Reageer