Beantwoord

nieuwe gsm raakt niet geactiveerd.

  • 25 December 2020
  • 13 reacties
  • 438 Bekeken

Reputatie 2

op 21 Dec. gsm gekocht(Samsung) in Proximus winkel koopcentrum waasland.Toestel is bestemd voor mijn echtgenote die klant is bij Base,maar ik wil die nu ook overzetten naar Proximus omdat dan alles in  één pakket zit TV,internet,vast toestel en nu dus 2 abonnementen voor gsm. Verkoper zegt mij dat het nummer niet meer bruikbaar is voor het toestel met Base account.Krijg van hem nieuwe pincode 1111 met de melding dat de activatie een paar uurtjes kan duren,niet dus,s´anderendaags bel ik naar proximus088 22 800 en krijg iemand aan de lijn die zegt dat hij van mobiele tel. niet veel afweet maar dat hij een collega van hem mij zal bellen binnen het uur,nooit telefoon gekregen,klantvriendelijk is toch anders.

Bel voor de zoveelste keer nog eens naar het nr. dat ik nu wel al vanbuiten ken en krijg eindelijk de gepaste man aan de lijn.Ik doe voor de zoveelste keer mijn probleem uit de doeken en hij zegt mij dat ik het originele nummer wel kan behouden,wat eigenlijk maar normaal is.

Hij bezorgt mij een nieuwe chipkaart via de post op 24 Dec. met een brief  dat die binnen de 15 minuten zal geactiveerd worden…..niet dus,krijg wel de melding als ik wil bellen “Niet aangemeld bij netwerk”

vandaag 25 Dec. nog eens helpdesk gebeld,Nederlandse dame aan de lijn die mij doodleuk zegt dat  het probleem bij Base ligt en dat het nog een paar dagen kan duren.

    Pure Kafka

Ik weet het nu ook niet meer!!

icon

Beste antwoord door Martin 25 December 2020, 17:19

Bekijk origineel

13 reacties

FYI: 

Op feestdagen en weekends komen geen Proximus-medewerkers langs op dit publieke forum
Bij nummeroverdracht van operator Base naar Prox is het zo dat u de vraag voor overdracht stelt aan uw nieuwe operator (receptor) Proximus en deze contact opneemt met uw oude operator (donor) Base. Indien de donor groen licht geeft  (normaal binnen 1 werkdag) kan de receptor de overdracht effectief laten uitvoeren (execute) tot dan blijft uw nummer actief bij uw oude operator (opzeggen bij uw oude operator kan/zal het verlies van uw nummer tot gevolg hebben)
www.1299.be geeft aan wie op een huidig ogenblik uw netwerkoperator is.
normaal  zou een overdracht van 2 werkdagen max. normaal moeten volstaan

Enkel Proximus medewerkers kunnen u exact vertellen wat er aan de hand is, als ze hier terug langskomen.

Reputatie 2

Juist nog eens gebeld naar helpdesk daar zeggen ze vlakaf dat ik nog een PAAR dagen moet afwachten.Heb zo den indruk dat ze er hunne tijd niet willen insteken.

Minstens een week om telefoon te activeren lijkt mij toch veel.

Best gewoon afwachten tot maandag als iemand van het Proximus forumtream hier terug langskomt en dit verder voor je natrekt/oplost.

Ik heb hier net hetzelfde probleem.

Dinsdag ben ik overgezet naar een flex pack met 3 mobiele nummers.

Alle 3 de nummers komen van Base.

Bij 2 nummers is het probleemloos gelopen maar bij het derde wil het maar niet lukken.

Nu heb ik al een heel aantal keren gebeld naar de klantendienst maar het schiet niet op. Telkens krijg ik andere antwoorden. Dan is er een probleem met mijn nieuwe simkaart(die nog in de verpakking zit), dan moet ik zelf naar base bellen, …. Uiteindelijk wordt er een case aangemaakt. Daarna belt iemand mij terug die denkt dat het probleem is dat mijn gsm is gestolen.

Als nieuwe klant denk ik er het mijne van. Eigenlijk heb ik al spijt dat ik ben overgestapt als dit het niveau is dat ik van een klantendienst mag verwachten.

Zelfs algemeen nederlands spreken blijkt niet gemakkelijk. 

Ik snap dat die mensen ook maar hun best doen maar daar ben ik niet mee geholpen.

Louter als bijkomende info tot maandag een Prox medewerker je kan verder helpen:

Werkwijze nummeroverdracht is als volgt:
Uw vraag aan Proximus (met de nodige info zoals nr GSM/SIM/klant)
Proximus vraagt akkoord van BASE
antwoord kan : ja/neen zijn binnen 1 werkdag & bij neen moet het gemotiveerd worden)
 - Indien ja, voert Proximus binnen de 8 werkdagen de overdracht effectief uit (execute met broadcast naar alle operatoren)
 - Indien nee,  dient Proximus u in te lichten over het waarom
Indien de portering niet tijdig effectief uitgevoerd werd door Proximus, dient het proces te worden herbegonnen

Kijk,

Dit is een informatief antwoord.

Maar waarom kan een helpdesk dat niet gewoon zeggen. Ik hoop in elk geval na dit weekend geholpen te worden.

Reputatie 7
Badge +5

@ebenie en @alfadude Kunnen jullie beide het desbetreffende nummer of jullie klantennummer toevoegen aan jullie profiel zodat we dit eens kunnen bekijken?

@alfadude Kunnen jullie beide het desbetreffende nummer of jullie klantennummer toevoegen aan jullie profiel zodat we dit eens kunnen bekijken?

Mijn profiel is aangepast.

Reputatie 2

Profiel aangepast.

Reputatie 7
Badge +5

@ebenie Als ik kijk in ons systeem staat de nummer actief. Kan je aan je profiel het simkaartnummer toevoegen? Dan kan ik dit eens controleren.

Reputatie 2

Simkaartnrs.toegevoegd

Reputatie 2

Vandaag een mail gekregen van Orange met de melding.”Stopzetting van je Orange abonnement”beêindigd op  28-12-2020

Reputatie 7
Badge +5

@ebenie Kan je het volledige simkaart nummer toevoegen aan je profiel? Het gaat enkel over het simkaartnummer van Proximus, dit begint met 2100… 

Reageer