Beantwoord

Mobilus XL beperkt?

  • 30 August 2019
  • 5 reacties
  • 298 Bekeken

Vorige maand had ik gebeld om m'n telefoonabonnement te wijzigen voor internetgebruik zonder limiet omwille ik deze zeer vaak gebruik voor stream en van software, nu blijkt dat ik maar 20 GB heb en dan een vertraagde verbinding?! Ik had specefiek gevraagd voor data zonder limiet.. En voor €43 per maand maar 20 GB en dan de snelheid verlagen vind ik schandalig. Dit is oplichterij en niet wat ik besteld heb/voor betaal.
icon

Beste antwoord door M_016 30 August 2019, 18:35

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Tja, ik weet niet wie u wat verteld of beloofd heeft, maar het volstaat de website Mobilus XL algemene voorwaarden te raadplegen
https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/particulieren/producten/mobilus/mobilus-gsm-abonnementen.html
https://www.proximus.be/dam/jcr:e5038ca7-f51f-4b12-b7c9-f10db1b21a98/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/infofiche/Mobilus-XL_Unlimited-nl~2019-05-23-11-27-24~cache.pdf
Trouwens Orange bv. is niet beter of anders (20 GB en een beperking qua snelheid boven deze limiet)
https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/abonnementen/arend
Mocht u er ééntje "werkelijk onbeperkt qua volume zonder snelheidsbeperking vinden" vraag info voor/naar allen hier aanwezig
Bij Verizon, en Amerikaanse provider heb ik ook een abonnement twv onv €50 per maand waarbij ik constant kan streamen aan 720P, 50gb premium data, en en na de premium data heb ik nogsteeds een mobiele verbinding van 4 a 5mb/s internationaal telefoneren & berichten, www.verizonwireless.com

Dus als u mij vertelt dat ik voor €43 per maand voor een unlimited pakket slechts 20gb data an jullie optimale snelheid krijg en daarna maar op 512kb/s kan surfen, is geen unlimited pakket,
Ik heb hiervoor een uur aan met jullie klantendienst gebelt zodat ik een pakket zou hebben die mij toestaat om mijn werk te doen,

Als ik bel om te vragen voor dataverkeer zonder limiet, en jullie operatoren stellen dit abonnement voor, maar vermelden niet wat er gebeurt na het verbruik van die 20 GB en ik mijn werk niet meer kan doen, omdat jullie mij niet geïnformeerd hebben hierover.


Dit vind ik absoluut schandalig en onprofessioneel dat jullie dit verbergen achter een unlimited titel, en hier moet verandering aan komen.
Reputatie 7
Badge +4
U bent op een publiek forum en ik ben geen Px werknemer maar voor zover mij bekend is er niet direct een dergelijk onbeperkt mobiel aanbod zonder snelheidbeperking (ook niet op het vaste net) niet beschikbaar
Ik vrees dus dat u voorlopig bv. gebruik zult moeten maken van uw Verizon USA abo in afwachting van een eventueel aanbod type XXL van bv. +/- 50 GB à rato van bv. 100 euro/maand (21% BTW incl.)
Is het aanbod "unlimited? Ja, maar met snelheidbeperking; zelfs de consumentenbescherming krijgt hier geen speld tussen tenzij u een contract zou hebben bekomen waarin dit niet expliciet zou vermeld geweest zijn (algemene en specifieke voorwaarden)

Ik heb ook het gevoel dat ze ons oplichten ik had eerst onbeperkt abonnement met een limiet van 20gb aan snelle data.werkte de 2eerste maanden perfect  voor mij dan zonder mijn houding te veranderen was de 20gb na 15dagen al op ik belde en ze konden mij geen uitleg geven hoe dat kwam onder het motto  we kunnen dat niet nakijken wegens de privacy wet.ik zeg mijn abonnement op en paar maanden later maken ze reclame dat je 30gig krijgt ipv 20 ik koop neem me terug een abonnement  eerste maand prima 2maand lap alles opgebruikt en traag ik wil data bij kopen zeggen ze dat gaat niet bij een mobilus XXL begrijpen wie begrijpen wil ik ben heel dev proximus firma meer dan zat  .

Reputatie 7
Badge +3

@René.kira 

@Bjoerun 

zie onze website, mogelijkheden abonnementen én daarbij verwijzing naar algemene voorwaarden.

Onbeperkt is idd onbeperkt, maar onder bepaalde voorwaarden.

https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/particulieren/mobiel/gsm-abonnementen.html

Oprechte excuses als de gegeven klanteninformatie voor jullie niet duidelijk genoeg is geweest.

De internetverbindingen worden steeds sneller en efficienter… dus zijn data bundels ook sneller en sneller opgebruikt in vergelijking met vroeger.

het is onmogelijk voor ons om te zien waar data exact aan opgebruikt zijn bij onze klanten 

Via de apps op je toestel kan meestal wel zelf gecontroleerd worden waar het verbruik zit.

met groeten,

Tina

 

 

Reageer