Beantwoord

Mobile Flex


Badge +4

Hallo,

Normaal is de overdracht van onze 4 SIM kaarten voor dit weekend, maar voor de thuis installatie (internet, TV & Telefonie) moeten we nog wachten tot begin augustus…. iemand enig idee hoe ze die berekening gaan doen ? Omdat dit normaal gelijk lopend is en de eerste 3 maanden krijgen we korting op ons FlexPack.

icon

Beste antwoord door HeidiE 13 July 2020, 13:50

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

26 reacties

Badge +4

OK de 2 resterende Gsm’s hebben deze morgen ook een sms ontvangen met de overdracht aanvraag :point_up_2:

Reputatie 6
Badge +3

Nu is het een beetje als winnen van de loterij of je al dan niet een decoder V7 krijgt. Blijkbaar heb je de meeste kans door Proximus te contacteren via sociale media. Dit is totale willekeur en de toekenning hier op het forum is heel wispelturig dat iemand het wel krijgt en de andere in net dezelfde situatie niet. 

Reputatie 7
Badge +3

Dag RedsFan, we zorgen uiteraard dat deze korting correct wordt toegepast. Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

Normaalgezien gaat het de V5 compact decoder worden voor @RedsFan.

Groetjes,
Antonella

je bent veel te goed voor deze wereld :wink::relaxed:

Badge +4

Ik laat hier ook nog even weten dat ik de bestelling heb kunnen afronden en een nieuwe datum voor de thuis installatie nog deze maand :grinning:

Alleen nog zien wanneer de GSM nrs overdracht plaats vinden , nog voor de thuis installatie of de dag zelf van installatie…..

@RedsFan heb je al de vraag gesteld of je een v7 mogelijk is voor u.

Badge +4

@Martin  volgens een chat medewerker beslist het systeem of het een V7 of V5 is, de persoon zegt dat mijn lijn niet compatibel zou zijn , dus wordt het een v5 :thinking:

Vind ik eerlijk maar raar dat de lijnkwaliteit mogelijk een waarde meter zou zijn.

Achja als we maar TV kunnen zien zonder al teveel bugs.

@RedsFan Wat waren uw  lijnwaarden als je vroeger bij Prox was, of ik zal het anders formuleren , wat zegt uw lijnsnelheid (max gegarandeerde waarde) dan als je deze opvraagt,  is die dan laag → http://proximus.be/internetsnelheid 

Maar daarin heb je gelijk het is nog beter van probleemloos naar TV te kunnen kijken dan geregeld een mss recentere 4K decoder te hebben die regelmatig voor problemen zorgt, al veronderstel ik nu wel dat de grootste bugs er al uit zijn, al zullen we dit wel binnenkort hier kunnen vernemen naar mate er meer V7 decoders in omloop zijn. 

Badge +4

Kan er nog eens iemand van Proximus de overdracht bekijken ??

Nog maar 2 Sims van de 4 zijn overgezet  sedert woensdag 15 juli …

dank

Badge +4

Wel 2 jaar geleden had ik een 85 Mbps profiel (heb zelfs nog op 100 gestaan) maar toen is om één of andere reden het profiel gezakt naar 85.

Maximumsnelheid beschikbaar voor 61% van de lijnen met jouw configuratie

74,5 Mbps download - 14,1 Mbps upload

Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid

45,3 Mbps download - 14 Mbps upload

maar dan kunnen ze moeilijk als argument aanhalen dat je lijn de reden zou zijn dat die geen v7 zou aankunnen moest je nu op ADSL snelheid staan dan wordt er geen  V7 geleverd.

Hallo 

Ik. Heb flex pakket in bestelling staan voor installatie op 04 augustus ik zou daar graag een smartphone aan toevoegen maar dit lukt mij niet. Moet ik misschien wachten tot de installatie van het pakket voltooid is? Telefoonkaart heb ik reeds ontvangen 

 

 

TUI: maandag komen ze terug langs om je hiermee verder te helpen :slight_smile:

Badge +4

Hallo 

Ik. Heb flex pakket in bestelling staan voor installatie op 04 augustus ik zou daar graag een smartphone aan toevoegen maar dit lukt mij niet. Moet ik misschien wachten tot de installatie van het pakket voltooid is? Telefoonkaart heb ik reeds ontvangen 

 

 

Heb je al een Myproximus account aangemaakt (met uw klantnummer) ? zo ja, dan denk ik dat je wel een smartphone kan bestellen uit de webshop.

Ik hoop het, want zelf al heb je een myprox account, dan nog lukt het niet altijd zoals ik hier van anderen dikwijls vaststel.

In verband met het al dan niet ontvangen van een V7 kan ik toch niet goed meer volgen , als ik vasstel dat de ene wel en dan weer de andere geen V7 wordt toegewezen zelf zie ik dat er ook zijn die ene krijgen die zelfs geen Epic of Flex abo hebben, de enige reden waarom je er geen krijgt is als je nog op een ADSl lijn zit, maar voor de rest kun je er zeker geen rechte lijn in trekken !!!

sociale media of gelijk waar eigenlijk, ‘t hangt blijkbaar heel veel af van wie er op dit moment juist van dienst is, ‘t is een beetje het sysyteem met kortingen de ene krijgt er gemakkelijk de andere weer niet of de ene krijgt het voor korte periode en de andere weer voor langer en dus inderdaad het het trekt heel veel op loterij :slight_smile:

Badge +4

De SIM kaarten zijn nog niet geactiveerd “omwille van een identificatie probleem” 

Kheb nog eens een kopie van mijn identiteitskaart gestuurd naar doc@proximus.com

blijkbaar een moeilijke activatie, want het is al de 2de keer (bestelling) eerst  zelf online op 1 Juli ,dan vrijdag 10/07 geannuleerd in de PX shop omdat er iets niet klopte met het klantnr van Telenet en daar heb ze opnieuw de bestelling gedaan…...

Badge +4

Ook al ondervonden dat er geen regelmaat in zit, de ene wel de andere niet …

Is het de v5c dan is het maar zo :)

Badge +4

Om nog eens terug te keren op het Mobile, nog maar 2 van de 4 zijn overgezet .

Woensdag mijn oudste dochter, vrijdag ik en nu zijn we zondag en mijn jongste dochter en vrouw zijn nog niet overgezet :rolling_eyes: Het duurt heel lang voor die overdrachten, ben benieuwd of Telenet dit tegenhoud of wat … ?

het is wel bij een overdracht aan de receptor = Proximus om dit in orde te brengen of na te trekken bij Telenet of er een reden tot weigering (bv openstaande facturen enz….) is, indien in de voorziene termijn geen overdracht gebeurd is en desnoods opnieuw in te leiden.

Maar morgen kunne ze van Proximus uit wel navragen en u informeren over de status/stand van zaken …...

Badge +4

Aan achterstallige facturen zal het niet liggen, altijd op tijd in orde daarmee.

Ik heb donderdagavond gebeld naar de klantendienst met de vraag betreft de overdracht en ze zeiden dat het wel een paar dagen kan duren vooraleer alle 4 de nrs overgezet zijn … :drooling_face: nu toch al 5 dagen voor 2 nummers en nog 2 te gaan…. of er zit een vertraging in hun systeem.

de donor-operator (TN) dient de vraag voor overdracht door de receptor-operator (Px)
binnen 1 werkdag (zaterdag inbegrepen) te aanvaarden of te weigeren (dit laatste met omklede redenen uiteraard)
de receptor-operator (Prox) heeft vervolgens max. 8 werkdagen om de overdracht effectief uit te voeren ("execute")
deze "execute" vergt max. 1uur voor de effectieve overdracht en "broadcast" naar alle andere operatoren
voor aanpassing van de routering (met mogelijke tijdelijke dienstonderbreking)

Reputatie 6
Badge +3

Zijn jouw vrouw en jongste dochter nog steeds bereikbaar? Zoja, dan zitten ze nog altijd bij Telenet. Was er een GSM gekoppeld aan een abonnement? Zoja, dan kan dit vertraging opleveren: 

Kijk ook na of de operator u een toestel in koppelverkoop verkocht. Als dat zo is, dan kan hij u een restwaarde van dat toestel aanrekenen. Die restwaarde moet vermeld zijn in een terugbetalingstabel in de bijlage bij het contract. Elke maand moet eenzelfde bedrag afgaan van de restwaarde van het toestel. Na 24 maanden mag een operator u nooit een vergoeding voor het toestel aanrekenen.

Bron: https://bipt.be/consumenten/veranderen-van-vaste-operator (vraag waar moet ik op letten ..)

Hier kan je het Koninklijk Besluit lezen betreffende easy switch: http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_loi/change_lg.pl?language=nl&la=N&cn=2016090608&table_name=wet

Badge +4

Ja de jongste en vrouw hebben nog verbinding met Telenet, en idd 1 Gsm werd aangekocht voor de jongste via hun webshop op 6 januari.

Dit betekent nog 5 a 6 maanden ^> rest 12 a 15 € restwaarde.