Vraag

Mobiele data plots overschreden op enkele minuten

  • 13 December 2021
  • 7 reacties
  • 1022 Bekeken

Gisteren nog 4.5 G data over en vanavond plots sms limiet op 80% en daarna meerdere sms op 6 min tijd plots limiet overschreden met 60 euro.

Dit is toch niet normaal!!!

Zit thuis op wifi.


7 reacties

staat mobiele data dan uit als je op wifi zit.

op je smartphone kun je ook het verbruik per app controleren mss daar eens kijken of je de boosdoener vindt.

Fyi:
Tips om goedkoper te surfen | Proximus
→  data verbruik nakijken
Tip: zo kun jij je dataverbruik controleren op Android (androidplanet.nl)
Datalimiet met Android instellen: zo doe je dat (androidplanet.nl)
→ datalimiet/waarschuwing instellen

Het gebruik van mobiele data controleren op uw iPhone en iPad - Apple Support (BE)

Ter info
Sms-meldingen over je mobiel verbruik | Proximus
dataverbruik controleren iphone - Google zoeken
dataverbruik controleren android - Google zoeken
 
Proximus medewerkers kunnen zien hoeveel dataverkeer er geweest is maar kunnen om privacy redenen niet zien welke toepassingen gebruikt geweest zijn, dus wel datasessie vanaf bepaald tijdstip en voor welke hoeveelheid data.

Ja stond uit.

Daarom dat we dit niet begrijpen hoe het kan. 

En dan op enkele minuten.

ook eens proberen uit te vissen op je smartphone welke app/apps veel dataverbruik aangeven 

Is op toestel van mijn zoon. Hij kent er alles van. Studeert in de I.T.

Hij heeft alles nagekeken.

Hij gaat er ook heel bewust mee om en zet data altijd uit wanneer niet nodig.

Daarom was het schrikken. Dit kan echt niet.

Hij heeft overal printscreens van genomen.

Gaan hier mee verder.

Zoals ik reeds aangehaald kan een Proximus medewerker zien hoeveel dataverkeer er geweest is maar kunnen om privacy redenen niet zien welke toepassingen gebruikt geweest zijn, dus wel datasessie vanaf bepaald tijdstip en voor welke hoeveelheid data.

Wat wil zeggen dat je best afwacht tot een Proximus forummedewerker dit verder kan even natrekken, als één van hen hier de draad opneemt.

bijkomende TIP:: Als WiFi assistentie aan staat kan dit ook een verschil maken.
Je gsm begint op wifi updates uit te voeren, het wifi signaal wordt te zwak en je toestel schakelt automatisch over
op mobiele data en de updates gaan ondertussen verder.
Met dergelijke situaties verbruik je dan plotst veel mobiele data dat niet noodzakelijk aan bepaalde apps werd verbruikt maar dus aan de updates.
Daarom is het aangeraden van altijd de WiFi assistentie uit te schakelen.

Reputatie 7
Badge +4

@Gilip Kan je in je profiel aanvullen over welk gsm-nr het gaat ? Maar zoals Martin al aanhaalt kunnen wij owv privacy niet zien welke app die data verbruikt heeft. 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel  plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

Reputatie 7
Badge +3

@Gilip Wij kunnen niet nakijken aan welke app deze data werd besteed. Het is mogelijk dat de functie WiFi assistentie hier voor iets tussen zit. Het beste is om deze uit te schakelen. Groetjes, Antonella

De functie WiFi assistentie schakelt automatisch over op het datanetwerk van uw provider als het signaal van het Wi-Fi netwerk waarmee u verbonden bent te zwak is om te gebruiken. Let op: WiFi assistentie staat standaard aan. Gebruik van deze functie kan leiden tot hoger dataverbruik.

Online Support | Krijg hulp met je apparaat | Proximus

Reageer