Gisteren nog 4.5 G data over en vanavond plots sms limiet op 80% en daarna meerdere sms op 6 min tijd plots limiet overschreden met 60 euro.
Dit is toch niet normaal!!!
Zit thuis op wifi.
Gisteren nog 4.5 G data over en vanavond plots sms limiet op 80% en daarna meerdere sms op 6 min tijd plots limiet overschreden met 60 euro.
Dit is toch niet normaal!!!
Zit thuis op wifi.
staat mobiele data dan uit als je op wifi zit.
op je smartphone kun je ook het verbruik per app controleren mss daar eens kijken of je de boosdoener vindt.
Fyi:
Tips om goedkoper te surfen | Proximus
→ data verbruik nakijken
* Tip: zo kun jij je dataverbruik controleren op Android (androidplanet.nl)
* Datalimiet met Android instellen: zo doe je dat (androidplanet.nl)
→ datalimiet/waarschuwing instellen
Het gebruik van mobiele data controleren op uw iPhone en iPad - Apple Support (BE)
Ter info
Sms-meldingen over je mobiel verbruik | Proximus
dataverbruik controleren iphone - Google zoeken
dataverbruik controleren android - Google zoeken
Proximus medewerkers kunnen zien hoeveel dataverkeer er geweest is maar kunnen om privacy redenen niet zien welke toepassingen gebruikt geweest zijn, dus wel datasessie vanaf bepaald tijdstip en voor welke hoeveelheid data.
Ja stond uit.
Daarom dat we dit niet begrijpen hoe het kan.
En dan op enkele minuten.
ook eens proberen uit te vissen op je smartphone welke app/apps veel dataverbruik aangeven
Is op toestel van mijn zoon. Hij kent er alles van. Studeert in de I.T.
Hij heeft alles nagekeken.
Hij gaat er ook heel bewust mee om en zet data altijd uit wanneer niet nodig.
Daarom was het schrikken. Dit kan echt niet.
Hij heeft overal printscreens van genomen.
Gaan hier mee verder.
Zoals ik reeds aangehaald kan een Proximus medewerker zien hoeveel dataverkeer er geweest is maar kunnen om privacy redenen niet zien welke toepassingen gebruikt geweest zijn, dus wel datasessie vanaf bepaald tijdstip en voor welke hoeveelheid data.
Wat wil zeggen dat je best afwacht tot een Proximus forummedewerker dit verder kan even natrekken, als één van hen hier de draad opneemt.
bijkomende TIP:: Als WiFi assistentie aan staat kan dit ook een verschil maken.
Je gsm begint op wifi updates uit te voeren, het wifi signaal wordt te zwak en je toestel schakelt automatisch over
op mobiele data en de updates gaan ondertussen verder.
Met dergelijke situaties verbruik je dan plotst veel mobiele data dat niet noodzakelijk aan bepaalde apps werd verbruikt maar dus aan de updates.
Daarom is het aangeraden van altijd de WiFi assistentie uit te schakelen.
Gevraagde privégegevens in je forumprofiel plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent, en zet je in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.
Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).
De functie WiFi assistentie schakelt automatisch over op het datanetwerk van uw provider als het signaal van het Wi-Fi netwerk waarmee u verbonden bent te zwak is om te gebruiken. Let op: WiFi assistentie staat standaard aan. Gebruik van deze functie kan leiden tot hoger dataverbruik.
Online Support | Krijg hulp met je apparaat | Proximus
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.