blijkbaar zijn er nog anderen die die problemen hebben
Geachte
Zit ver van mijn wifi thuis. Is mobiel dat uitslaat. Nu terug internet na herstarten toestel!
ook interessant om weten:
Heb je dat overal waar je ook bent op het mobiel netwerk?
Is dat enkel het geval op 5G ?
5g heb ik ´ogen niet gezien. Staat op 4g nu.
Ook op andere plaatsen zelfs geen bereik. Landskouter met moeite een streepje
@germain_01 Ik vrees dat het met het toestel te maken heeft.Best naar het verkooppunt gaan voor verder nazicht.Groetjes,Joel
Mr Martin
Heb enkel 2 streepjes op 4g en zit 250 m van een mast.
Nu nog af en bereik voor een paar uur terug als ik heropstart
Heeft het daar iets met te maken?
Als u een “beperkt aantal streepjes” hebt, vrees ik dat of slechts (tijdelijk?) een beperkte mobiele dekking is op de betrokken locatie of dat er een probleem is met uw toestel
Als ik het goed begrijp betreft het 4G en geen “WiFi” probleem, correct?
P.S.
Op het Fr-forum werd door de community manager voor een Samsung S21 aangeraden geen gebruik te maken van de “automatische instelling/keuze (5G/4G/3G/2G) maar expliciet te kiezen voor 4G om “internet instabiliteit” te voorkomen omdat er op de betrokken locatie nog geen 5G voorhanden was (risico op poging tot verbinding met een verwijderde antenne)
In hoeverre dit al dan niet mogelijk is op een A53, weet ik evenwel niet
Anderzijds zijn er blijkbaar ook problemen (geweest) met één of andere (recente) Samsung update waarbij de (APN/internet) instellingen van Proximus zouden verloren gegaan zijn (opnieuw instellen nodig)
Mogelijks zijn er bv. ook werken aan de lokale Proximus antenne (upgrade) waardoor u tijdelijk verbonden wordt met een verder gelegen antenne of is de betrokken antenne (tijdelijk) op/aan de limiet van zijn capaciteit (uitbreiding nodig)
→ Best indien dit het geval is uw locatie aan een Proximus moderator via uw forum login profiel meedelen (aldaar enkel zichtbaar voor Proximus)
Enkel @germain_01 zou kunnen weten of verbindingsprobleem is opgetreden na een update, maar als de instellingen om die oorzaak verloren zijn gegaan, is dan wel verbinding mogelijk? Nu is er tijdelijk wel verbinding als ik het goed begrijp.
Een telefoontje/mailtje naar Samsung support kan uitwijzen of er een technische oorzaak kan zijn. De zendmast als oorzaak zou op andere smartphones ook moeten voorkomen, is dat zo?
Even “in ondergeschikt belang” -zoals dat wordt genoemd- aanhalen dat 5G meer batterijpower vraagt dan 4G. Naast meer stabiliteit heeft 4G dus als extra voordeel dat het batterij sparend is t.o.v. 5G.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.