mijn telefoon is gestolen, ik moet de simkaart opnieuw uitgeven, maar deze is geregistreerd op naam van een andere persoon met wie ik geen verbinding heb

  • 22 September 2023
  • 2 reacties
  • 385 Bekeken

mijn telefoon is gestolen, ik moet de simkaart opnieuw uitgeven, maar deze is geregistreerd op naam van een andere persoon met wie ik geen verbinding heb. 


2 reacties

Ter info, in afwachting van een reactie van een PX moderator:

je moet eerst je gsm en simkaart blokkeren bij diefstal of verlies. Je kan dit doen door contact op te nemen met de klantendienst van Proximus op het nummer 0800 22 800 of via de MyProximus app. Je kan ook een nieuwe simkaart aanvragen, die je binnen enkele dagen zal ontvangen. 
Cfr: www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_stolen_phone/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/defect-verloren-of-gestolen-toestel/gsm-en-simkaart-blokkeren-bij-diefstal-of-verlies.html   

Aangifte doen bij de politie. Zij kunnen je helpen om je gsm terug te vinden of de dader op te sporen. Het is belangrijk dat je het serienummer of IMEI-code van je gsm bij de hand hebt, want dat kan de politie gebruiken om je toestel te identificeren. 

www.politie.be/5365/vragen/vraag-en-antwoord/mijn-gsm-werd-gestolen-wat-moet-ik-doen
IMEI-Code = https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_stolen_phone/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/defect-verloren-of-gestolen-toestel/gsm-en-simkaart-blokkeren-bij-diefstal-of-verlies.html

 Als je een smartphone hebt: Via een app laat je toe om je gsm op een kaart te zien, hem te laten overgaan, hem te vergrendelen of al je gegevens te wissen. Hiervoor moet je wel ingelogd zijn met hetzelfde Google account als dat van je gsm en moet je de locatiefunctie ingeschakeld hebben.

www.proximus.be/nl/id_b_cr_tracing_phone/particulieren/blog/news/gouden-tips-van/smartphone-traceren.html 

Reputatie 7
Badge +3

@Denisova Alina Zie info Martin. U kan eventueel ook via de shop gaan met uw klantnummer - gsm-nummer en identiteitskaart.Die kunnen ook onmiddellijk het nodige voor u doen/regelen.Groetjes,Joel

Reageer