mijn telefoon is gestolen, ik moet de simkaart opnieuw uitgeven, maar deze is geregistreerd op naam van een andere persoon met wie ik geen verbinding heb.
Ter info, in afwachting van een reactie van een PX moderator:
je moet eerst je gsm en simkaart blokkeren bij diefstal of verlies. Je kan dit doen door contact op te nemen met de klantendienst van Proximus op het nummer 0800 22 800 of via de MyProximus app. Je kan ook een nieuwe simkaart aanvragen, die je binnen enkele dagen zal ontvangen.
Cfr: www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_stolen_phone/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/defect-verloren-of-gestolen-toestel/gsm-en-simkaart-blokkeren-bij-diefstal-of-verlies.html
Aangifte doen bij de politie. Zij kunnen je helpen om je gsm terug te vinden of de dader op te sporen. Het is belangrijk dat je het serienummer of IMEI-code van je gsm bij de hand hebt, want dat kan de politie gebruiken om je toestel te identificeren.
www.politie.be/5365/vragen/vraag-en-antwoord/mijn-gsm-werd-gestolen-wat-moet-ik-doen
IMEI-Code = https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_stolen_phone/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/defect-verloren-of-gestolen-toestel/gsm-en-simkaart-blokkeren-bij-diefstal-of-verlies.html
Als je een smartphone hebt: Via een app laat je toe om je gsm op een kaart te zien, hem te laten overgaan, hem te vergrendelen of al je gegevens te wissen. Hiervoor moet je wel ingelogd zijn met hetzelfde Google account als dat van je gsm en moet je de locatiefunctie ingeschakeld hebben.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.