wat een systeem!!! ik heb via de online webshop promotie de galaxy z fold 2 5g gekocht aan 1299€ met het dataplan...na ontvangst van de telefoon heb in c0ntact opgenomen met proximus om mijn huidig xl unlimited abonnement om te zetten naar het (duurdere) 5g unlimited abonnement… krijg ik te horen dat dit niet kan...enige manier om een 5g abo te krijgen is de z fold ofwel via een andere promotie van 1699€ aan te kopen of het volledige aankoopbedrag (1999€) te betalen...dit vind je nergens terug op de site….wat is het nut van een 5g gsm aan te bieden als je daarna geen 5g abo kan nemen ermee?
FYI:
Als je hieraan voldoet , zoals op hun site staat zou dit geen probleem mogen zijn:
Wat heb ik nodig voor een 5G-verbinding?
Je zult het volgende nodig hebben:
- 5G-bereik op je mobiele telefoon: bekijk onze kaart met het netwerkbereik.
- Een toestel dat compatibel is met het Proximus 5G-netwerk: bekijk ons huidige aanbod. We werken voortdurend samen met leveranciers om ons aanbod zo snel mogelijk uit te breiden. Er zijn andere 5G-toestellen op de Belgische of buitenlandse markt, maar op dit moment werken andere toestellen niet op het Proximus 5G-netwerk.
- Een 5G mobiel tariefplan: bekijk de mobiele tariefplannen voor privéklanten
PS: Proximus forummedewerkers zullen je wel verder helpen als ze hier je bericht lezen.
toch niet…
heb reeds tweemaal gebeld en twee verschillende medewerkers gesproken en men zegt :
als de z fold 2 via de promo 1299€ is aangekocht kun je je huidig abo (xl unlimited) niet omzetten naar 5g abo daar het bij de promo horende dataplan van 25€ per maand voor 2 jaar niet voor 5g geld…
dus moet je of de promo van 1699€ zonder dataplan of de gsm volledig betalen aan 1999€, dan kun je overschakelen naar 5 g
dus heb ik een 5g telefoon (die me 1299€ +24x25€ kost) waar ik gedurende 2 jaar ( de duur van het dataplan) niet mee kan overschakelen naar een 5g abo
begrijpen wie begrijpen kan
graag wat meer duidelijkheid van proximus en een oplossing hiervoor!!!!!!
Wacht inderdaad gewoon de verdere uitleg af van iemand van het Prox forumteam.
Cfr website de dataphone optie die gebruikt wordt voor de afbetaling van de telefoon is niet beschikbaar voor Mobilus Unlimited 5G (wel voor Mobilus Unlimited XL)
Mobilus Unlimited 5G is “onbeperkt”** (in tegenstelling tot Mobilus Unlimited XL 35GB/maand ) vandaar dat de optie dataphone als dusdanig weinig of geen zin heeft
https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/particulieren/mobiel/gsm-abonnementen.html
Uiteraard zou Proximus eventueel wel best een andere optie voor afbetaling in de markt kunnen zetten om dit probleem op te verhelpen
Bovenstaande is reeds hier en op het Fr-forum aan bod gekomen
In principe is er ook een contractueel probleem aangezien u reeds een contract met bepaalde duur van 24 maand hebt afgesloten (alhoewel als er een oplossing voor de optie dataphone zou gevonden worden er mijns inziens geen commerciëel probleem voor een eventuele overschakeling en aanpassing van het contract naar Mobilus Unlimited 5G zou kunnen zijn)
** er wordt enkel melding gemaakt van een limiet van 100 GB/maand voor persoonlijk gebruik (ik vermoed evenwel dat er (tijdelijk nog) geen controle is hierop (verbruik MyPx symbool onbeperkt = niet op te volgen tenzij op de afrekening)
mss is er toch een mogelijkheid dat er iets kan geregeld worden in zo’n geval , maar we horen het wel als ze langskomen.
ik ben uiteraard akkoord om zowel het overeengekomen dataplan extra van 25€ gedurende 24 maanden te betalen, alsook de opslag van xl unlimited naar 5g unlimited…
vind het enkel raar dat ze voor (meerdere) 5g toestellen in de webshop deze optie geven, waarna je niet van het volle potentieel van je toestel kunt gebruik maken...zeer raar...
ik begrijp intussen dat dit de 2 opties zijn, ik vind juist dat dit duidelijker moet uitgelegd worden bij de promoties...nergens vind je dit terug…
wat maakt dat ik met dit dataplan die 2 jaar duurt, gedurende die periode het volle gebruik van mijn toestel niet kan gebruiken…
je zou toch denken dat proximus ze veel mogelijk dure en zwaardere dataplans wil verkopen, maar blijkbaar niet...
tegen dat ik een abo kan afsluiten op 5g zitten we reeds aan 6g….
jammer dat de info niet duidelijk was : ik heb het doorgegeven aan de diensten die dit opstellen… Hopelijk kan er rekening mee gehouden worden…
Indien er interessante feedback komt, krijg je die…
Groeten
Tina
Je kan wel het 5G Unlimited abonnement los verkrijgen, ook al heb je geen 5G smartphone.
Ik weet niet wat je juist bedoelt, ik zie niet in waarom je dit niet zou kunnen?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.