Klacht over klantendienst

  • 18 February 2023
  • 5 reacties
  • 85 Bekeken

Ik ben ontevreden over de  klantendienst van Proximus.

Toen ik online via MyProximus app mijn abonnement niet kon wijzigen om een nieuwe smartphone te bestellen was ik verplicht om via klantendienst of een Proximus shop te bestellen.

De eerste bestelling kon ik niet afronden omwille van een error die ik ontving tijdens invullen van gegevens.

Volgende keer werd telefoon werd gewoon afgelegd door vertegenwoordiger van Proximus.

Een volgende poging tot bestelling heb ik een verkeerde bestelling in mijn mailbox ontvangen (verkeerde kleur voor de smartphone) alhoewel ik 3x herhaald heb welke telefoon ik wou bestellen.

Deze bestelling kon niet zomaar aangepast worden en moest geannuleerd worden om dan een nieuwe bestelling te kunnen plaatsen! Dit was blijkbaar ook niet zo simpel job om direct te doen. Persoon aan telefoon was wel behulpzaam en ging bestellen wanneer annulatie doorgegaan is. Maar deze keer was geheugen capaciteit van telefoon verkeerd geselecteerd! 

Vervolgens ben ik naar de proximus shop geweest. Hier konden ze ook niet de verkeerde bestelling annuleren!

Met wat voor een verouderde systeem werkt men eigenlijk bij Proximus! Ze kunnen zelf geen annulaties uitvoeren! Versta annulaties die noodzakelijk zijn door verkeerde ingave van eigen personeel!

Er werd een ticket opgemaakt om via IT dienst anullatie te laten uitvoeren. 2 dagen later bel ik de klantendienst om te controleren of bestelling geannuleerd is. Men informeert mij dat annullatie is doorgegaan en dat ik via proximus shop direct een nieuwe smartphone kan afhalen.

Vandaag ga ik terug langs bij de Proximus shop en hoor ik dat annulatie nog niet voltooid is en dat de klantendienst dit inderdaad niet kan zien! Wablieft?  Waarom bestaat er een klantendienst!

Ik bel terug de klantendienst om te checken of dit correct is. Men zegt aan telefoon dat annulatie wel voltooid is, maar dat men een gedeeltelijke annulatie had gevraagd blijkbaar! Ik weet niet meer wie verkeerd doet, maar heb de indruk dat Proximus hun personeel beter moet opleiden.

Ik zit al meer dan 2 weken te proberen om een smartphone te bestellen. Dat zou toch niet zo moeilijk moeten zijn!

in de shop informeert men dat annulatie tot wel 2-3 weken kan duren en men heeft een nieuwe ticket aangemaakt. klantendienst informeert mij later dat het 48u zal duren. Wie moet ik nu geloven? 

Ik heb via telefoon mijn ontevredenheid uitgesproken en geeist dat men dit direct volgende werkdag dient op te lossen, maar enige antwoord dat ik krijg is 48u wachten! Ik vind het niet meer normaal. Ik wacht al 2 weken…. Telkens wordt er iets anders verkeerd gedaan!

 

 

 


5 reacties

@DC-1 TIP:  Omdat de PX forummedewerkers, als ze maandag de draad hier terug opnemen, direct aan de slag zouden kunnen om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven:
Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Reputatie 7
Badge +3

@DC-1 Kan u uw klantgegevens(klantnummer, gsm-nummer, naam)aanvulen op uw profiel.Dan kijk ik het even na voor u.Groetjes,Joel

Ondertussen heb ik alle gegevens aangevuld op mijn profiel.

Ik heb ook een mail ontvangen met de correcte bestelling maar helaas als ik deze wens te bestellen (en betalen) krijg ik altijd een foutmelding.

 

Reputatie 7
Badge +3

@DC-1 Kan u mij in het kort uitleggen welke type gsm u wenst, kleur en aantal GB, ook welke dataphone.Dan kijk ik het na voor u.Groetjes,Joel

Telefonisch contact opgenomen om probleem aan te kaarten. Eerst kon men niet verder helpen… na aandringen was het toch gelukt om een nieuwe link te ontvangen die dan wel werkte! 

In totaal heb ik dus 3 weken erover gedaan om een bestelling te kunnen confirmeren. 

Vandaag heb ik een pakket ontvangen… in een grote doos zit een kleine Iphone doosje zonder enige bescherming errond met luchtkussentjes ofzo. Het klein doosje heeft in de grote doos zitten jongleren dus! Hopelijk is alles in orde als ik mijn gsm opstart! 

Reageer