Mijn grootmoeder haar oude SIM-kaart werkte plots niet meer en is geblokkeerd. Ik ga ervan uit (omdat ze niet vaak belt en herlaad) dat deze niet tijdig herladen werd en dus buiten werking werd gesteld.
Na wat opzoekwerk (o.a. hier op het forum) blijkt dat je Pay&Go SIM-kaarten, eens verlopen, niet meer kan heractiveren. Dat op zich vind ik al belachelijk… zeker voor oudere mensen die niet vaak bellen.
Op 02/07/2023 bestel ik een nieuwe SIM online. Op 05/07/2023 heb ik het pakketje ontvangen. Ik probeer deze meteen te activeren maar de eigenaar dient zich eerst aan te melden met eID. Dat snap ik, kwestie van wettelijke koppeling ID aan SIM. Maar mijn grootmoeder woont niet bij ons dus kan ik niet meteen activeren.
Vandaag, zondag 09/07/2023 is mijn grootmoeder bij ons dus probeer ik, met haar ID in de hand, opnieuw de SIM te activeren. Nu krijg ik de melding dat de SIM-kaart geblokkeerd is???!!!
What the… !!
*frustratie*
Ik bel 0800 22 800, moet het oproepnummer ingeven en krijg te horen dat deze SIM geblokkeerd is. Ik wil een medewerker spreken maar dat blijkt niet zo evident in het menu. *meer frustratie*
Ik bel opnieuw en na wat andere opties in het menu te proberen (eigenlijk ongerelateerd aan mijn probleem) geraak ik waar ik wou zijn. Maar een medewerker spreken lukt natuurlijk niet want vandaag zijn we zondag en is de klantendienst niet beschikbaar. Zucht. *helemaal gefrustreerd*
Mag ik morgen bellen naar de klantendienst…
Wat een leuke ervaring met Proximus… NOT
Je kan toch niet verwachten dat je een SIM-kaart activeert binnen de 24u?! Of wat is in godsnaam de reden dat een gloednieuwe SIM geblokkeerd is na een paar dagen?!