Toen ik mijn 2de pay&go kaart wou activeren met mijn kaartlezer, en het te activeren nieuwe telefoonnummer en het simkaartnummer opgegeven had, kon ik gaan tot aan de website : https://eid.proximus.be (het volledig webadres kan ik niet meer opnoemen).
Geprobeerd met Microsoft Edge, Mozilla Firefox met eid-plugin, en met Google Chrome (kaartlezer werkt perfect met deze drie browsers als ik wil inloggen op Minfin en andere Belgische overheidsdiensten).
Mijn eerste Pay&Go kon ik perfect registreren op de site, maar dat is reeds 2 jaar geleden.
Bovenaan verschijnt dan het bericht : deze website identificeert zich niet ; het is niet veilig om paswoorden te versturen via deze site. M.a.w. Proximus heeft geen certificaat aangevraagd voor die site ; er staat geen groen slotje bij.
Is Proximus vergeten om een certificaat aan te vragen voor die website ?
Is dit een bewuste sabotage om te verhinderen dat we ons identificeren thuis via eid-kaartlezer, en om ons te verplichten langs te komen bij een Proximus winkel ?
Toen ik las dat ik via Mijn Proximus kon identificeren, heb ik een account aangemaakt met mijn eerste mobiel telefoonnummer van die eerste Pay&Go.
Toen dit in orde was, heb ik geprobeerd mijn nieuwe Pay&Go prepaidkaart te identificeren, ditmaal via het account “Mijn Proximus”. Terug niet gelukt.
Is het normaal dat dit alles niet werkt ?
Beste antwoord door Pat52
Bekijk origineel