Beantwoord

kan mijn pay&go kaart niet activeren

  • 16 December 2022
  • 9 reacties
  • 259 Bekeken

Toen ik mijn 2de pay&go kaart wou activeren met mijn kaartlezer, en het te activeren nieuwe telefoonnummer en het simkaartnummer opgegeven had, kon ik gaan tot aan de website : https://eid.proximus.be  (het volledig webadres kan ik niet meer opnoemen).
Geprobeerd met Microsoft Edge, Mozilla Firefox met eid-plugin, en met Google Chrome (kaartlezer werkt perfect met deze drie browsers als ik wil inloggen op Minfin en andere Belgische overheidsdiensten).
Mijn eerste Pay&Go kon ik perfect registreren op de site, maar dat is reeds 2 jaar geleden.
Bovenaan verschijnt dan het bericht : deze website identificeert zich niet ; het is niet veilig om paswoorden te versturen via deze site. M.a.w. Proximus heeft geen certificaat aangevraagd voor die site ; er staat geen groen slotje bij.
Is Proximus vergeten om een certificaat aan te vragen voor die website ?
Is dit een bewuste sabotage om te verhinderen dat we ons identificeren thuis via eid-kaartlezer, en om ons te verplichten langs te komen bij een Proximus winkel ?

Toen ik las dat ik via Mijn Proximus kon identificeren, heb ik een account aangemaakt met mijn eerste mobiel telefoonnummer van die eerste Pay&Go.
Toen dit in orde was, heb ik geprobeerd mijn nieuwe Pay&Go prepaidkaart te identificeren, ditmaal via het account “Mijn Proximus”.  Terug niet gelukt.

Is het normaal dat dit alles niet werkt ?

icon

Beste antwoord door Pat52 16 December 2022, 21:51

Bekijk origineel

9 reacties

ter info: dit valt inderdaad wel nog voor, maar omdat de PX forummedewerkers (moderators) je zouden hierbij kunnen verder helpen is het best in afwachting dat de Proximus forummedewerkers (moderators) hier de draad terug opnemen maandag aanstaande en direct aan de slag zouden kunnen gaan, van zoveel mogelijk (privé) gegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent). De met "privé aangeduide tekstvelden kunnen enkel door Proximus medewerkers zelf gelezen worden. In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden, (bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.
PS: Het kan eventueel ook (op afspraak) via een Proximus shop

Reputatie 7
Badge +3

@gdvbel Momenteel zijn er nog steeds problemen om je Pay&Go kaart te kunnen identificeren via de website van Proximus ,omdat  zoals jezelf al melde er een probleem is met een certificaat .

Dit werd al meerdere malen gemeld aan Proximus tot hun IT afdeling toe. Maar deze dienst onderneemt gewoon niets.

Momenteel zijn er meer dan 500 klachten bij de ombudsdienst voor telecom voor dit probleem!!!!

 

Hierdoor werd Proximus aanbevolen/verplicht deze oplossing aan te bieden via hun Proximus shops .

 

Proximus moet via een officiële Proximus winkel  verplicht de Pay&Go kaart registreren. Dit  door de laksheid van het niet in orde brengen van hun website voor registratie. Ook werd Proximus officieel in gebreke gesteld door het BIPT voor nalatigheid omtrent dit probleem en etc… 

Aldus de Ombudsdienst voor Telecom.

 

Hier de kan de lijst van de Proximus shops die dit kunnen en moeten doen worden geraadpleegd. 

 https://www.proximus.be/nl/id_ar_poslocator/particulieren/r-orphans/vind-een-proximus-shop.html

 

 

Bedankt voor de info, Pat52. 
Dus zal ik toch nog naar een Proximus shop moeten gaan, terwijl ik dit wou vermijden.
 

Martin,
Bedankt voor je tip, ik heb alle relevante gegevens toegevoegd aan mijn profiel, maar als ik het antwoord lees van Pat52, vrees ik ervoor dat al mijn moeite voor niets zal zijn.
 

IK weet natuurlijk niet in hoeverre er al door de Proximus forummedewerkers intussen via de achterliggende dienst een oplossing zou kunnen geboden worden.

NB: vergeet je identiteitskar niet als je naar een PX Shop gaat.

 

Reputatie 7
Badge +3

@gdvbel Indien via deze stappen(link): https://www.proximus.be/nl/id_cr_prepidentif/particulieren/mobiel/prepaidkaarten/identificatie-van-je-prepaidkaart.html  het niet werkt is de enige mogelijkheid via een Proximus shop zoals @Pat52  aanhaalde.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

Vermits ik reeds alle methoden geprobeerd heb op de site van Proximus zelf, vermits Proximus weigert een certificaat aan te kopen voor de site waarop je je identiteitskaart gebruikt,  vermits ik aan mijn profiel alle gegevens toegevoegd had, zoals mijn klantnummer van mijn vaste lijn, die al 20 jaar op hetzelfde adres gevestigd is, dat ik opgegeven heb, het te activeren telefoonnummer + nr. van simkaart in de hoop een antwoord te krijgen van de medewerkers van Proximus, is dit niet gebeurd.

Dus het nuttigste antwoord is : ga naar een Proximuswinkel , en dit was van Pat52.

Ik zit met exact hetzelfde probleem, maar ben momenteel in het buitenland, wat betekent dat ik ten vroegste eind volgende maand bij een Proximuswinkel zou kunnen geraken. Is er enige andere optie die werkt?

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Nicolaas V zie privébericht. Groetjes, Heidi

Reageer