Skip to main content

l

zie info op >

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_return/particulieren/support/mobiele-telefonie/mobile-coverage-extender/problemen/een-toestel-omruilen-herstellen-of-terugsturen.html

zie ook voor meer uitleg: hieronder door te klikken op “toon inhoud”

Probleem met een gsm. Wat te doen?

Is de gsm of tablet die u kocht of kreeg bij ons defect of kapot? Als het toestel nog binnen de garantie valt, wordt het gratis hersteld of vervangen.

  1. Hebt u een verzekering voor uw toestel?
    • Indien u de Smartphone Omnium-optie hebt, dien dan uw schadeclaim in via onze klantendienst of online.
    • Indien u een Lifeline-verzekering hebt, dien dan uw schadeclaim in op lifeline.be.
    • Indien u geen verzekering hebt, ga dan naar stap 2.
  2. Maak een back up van uw toestel om te voorkomen dat u bestanden verliest.
  3. Verwijder uw iCloud- of Google-account van uw toestel.
    • Voor iCloud, volg de instructies op apple.com om uw account te verwijderen.
    • Voor Google, volg de instructies google.com om uw account te verwijderen.
  4. Reset uw toestel om te voorkomen dat u toegang geeft tot uw persoonlijke informatie.
  5. Breng uw gsm of tablet (zonder simkaart, maar met batterij en lader) naar een Proximus Shop en vraag advies aan een verkoper.
  6. De verkoper zal een herstellingsaanvraag indienen en het toestel naar ons repair center sturen. Ondertussen kunt u gratis beschikken over een vervangtoestel.
  7. Als het toestel onder de garantievoorwaarden valt, zullen we het gratis herstellen of vervangen. Uw kasticket of aankoopfactuur geldt als garantiebewijs.
    Als het toestel niet meer onder de garantie valt, zijn er verschillende scenario’s mogelijk:
    • U wilt het defecte toestel toch laten herstellen. U ontvangt dan een e-mail om de herstelling online te betalen.
    • U wilt het defecte toestel niet laten herstellen en u wilt het terug afhalen in het verkooppunt. Opgelet, u dient dan wel de onderzoek- en servicekosten te betalen. Dit is minimum € 40.
    • U wilt het defecte toestel niet laten herstellen en u wilt het ook niet terug afhalen in het verkooppunt. U hoeft dan niets te betalen, maar u doet afstand van het toestel. Het toestel wordt dan eigendom van het repair center.
  8. U ontvangt een sms’je of e-mail zodra uw toestel opnieuw beschikbaar is in het verkooppunt.
  9. Als u een vervangtoestel hebt ontvangen, herhaal dan stap 2, 3 en 4 alvorens het terug te brengen.
  10. Ga naar het verkooppunt om uw gsm of tablet op te halen. Breng zeker uw identiteitsbewijs mee.

 


Wat werkt er precies niet meer? Je kan eerst volgende troubleshooting test uit voeren: https://tech.co/phones/iphone-troubleshooting-fix-common-problems  en hier: https://www.imore.com/common-iphone-problems-and-how-to-fix Wanneer niets werkt is het enigste wat je kan doen is omruiling.


@Bert Herssens  Heb je deze aangekocht via een Proximus shop of online? Was dit een iPhone in combinatie met een abonnement? Bedankt voor de info. Groetjes, Antonella


Reageer