Vraag

Identificatie werkt nog steeds niet!!


Beste,

 

Ik ben vandaag pay&go gezet omdat mijn abo van mijn werkgever stopt.

Ik dien mij te identificeren via de site, doch dit werkt NIET !

ik krijg steeds de melding: “Wij kunnen jouw informatie niet van het eID-platform halen” !

 

Kan dit dringend worden opgelost AUB !!


14 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dag @StefanR vul je het nummer in kwestie aan op je klantprofiel hier? Groetjes, Heidi

Beste,

 

ik ben inmiddels naar een proximus winkel gereden ! 26 km gereden voor 20 seconden werk in de winkel !

 

de dame in de proximus winkel deelde mee dat dit reeds maanden uit ligt !

 

ik hoop op een vergoeding van proximus ! 

Uiteraard geen reactie meer van proximus ! Klanten service NIHIL ! 

Reputatie 7
Badge +3

@StefanR 

het is niet zo dat het al maanden uit ligt: voor een groot deel van de klanten werkt dit wel en voor sommigen helemaal niet.

Onze It-afdeling zoekt waar de fout ligt.

Op dit ogenblik zie ik je nummer nog steeds niet staan als prepaid, maar nog als abo?? 

groeten

Tina

 

Klopt .. ik heb een andere formule bij mijn werkgever ..

Beste Proximus,

 

 

ik heb exact hetzelfde voor als in de originele post beschreven. Ook van professioneel naar particulier gegaan en ik krijg dezelfde error bij het identificeren.

 

Met vriendelijke groeten,

 

Sebastiaan

Reputatie 7
Badge +3

@Sheep 

Is het nummer nog steeds niet geïdentificeerd?

Kan je langsgaan in een shop? Daar lukt het meestal wel snel

Indien je onze hulp nodig hebt, vragen we om je forum profiel met zo veel mogelijk gegevens aan te vullen (over welk nummer gaat het?)

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

Groeten

Tina

@tina.b

Dag Tina,

ik heb mijn nummer toegevoegd aan mijn profiel.

Als ik in de myProximus app kijk krijg ik ook wel nog steeds errors. Bv. op de “Bills” pagina: “Something is going wrong. It’s us not you! (...)” en op de “Enjoy” pagina: “Sorry. As your phone number is linked to the professional account of your employer, you can’t benefit from our Enjoy! program.”

 

Dus misschien moet ik ook gewoon nog wat wachten tot de overdracht van professioneel naar particulier helemaal is afgerond?

 

Met vriendelijke groeten,

 

Sebastiaan

Reputatie 7
Badge +3

@Sheep 

Als de overdracht nog niet rond is, kan je idd best even afwachten… want dan gaat het nog niet lukken.

je mag ons op de hoogte houden.

groeten

Tina

@tina.b Ik heb hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Sinds vandaag abo bij vorige werkgever stopgezet. Voor nieuwe werkgever heb ik zogezegd het “klantnummer” nodig maar dit kan ik blijkbaar pas krijgen als mijn prepaid nummer geïdentificeerd is. Dit lukt mij niet om het te identificeren. Kan dit bekeken worden?

 

@hdm 

TIP:  Omdat de PX moderators direct aan de slag zouden kunnen, als ze morgen de draad hier terug opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

@Martin ok, ik heb de informatie aangevuld.

Ook identitiek hetzelfde probleem bij mij. Ik ben zelf IT-er en heb even een inspectie gedaan van de request die gestuurd wordt bij de verificatie van de eID. De parse methode van de datum lijkt me hier gewoon niet juist te zitten (mss door een update van de eID-software?). 

BadRequestException: message: The expiration date is invalid
rootCauses":[{"exceptionType":"DateTimeParseException","service":"eid-belgium","message":"Text 'Sep  7 23:59:59 2028 GMT' could not be parsed at index 4",}]}

 

Mijn abo is dus ook een prepaidkaart geworden waar ik niet kan identificeren. Kan dit echt niet remote opgelost worden? (er staat zelfs €5 euro op)

 

Groeten,

Thibault

Ben dan maar naar een shop geweest, op 2 minuten gefixt.
Voor mij toch een raadsel waarom dit niet online kan 🤔

Reageer