Vraag

Identificatie Pay&Go werkt niet

  • 4 January 2021
  • 20 reacties
  • 1392 Bekeken

Hallo,

 

Mijn simkaart is geblokkeerd, maar bij identificatie met EID en Simkaartnummer krijg ik steeds de melding dat het geen geldig Pay&Go kaart nummer is. 


20 reacties

lukt het ook zo niet : (kan via een ander gsm )
 

Stuur met je gsm-nummer van Proximus een sms naar 8804 met vermelding van:

  1. Het woord 'IDENT' in hoofdletters
  2. Gevolgd door twee keer het nummer van de prepaidkaart die je wilt registreren

Bijvoorbeeld 'IDENT 0470123456 0470123456' Deze methode werkt enkel met een gsm-nummer van Proximus!

PS: proximus forummedewerkers komen hier straks langs op het forum.

Bedankt,

 

Maar heb niet direct iemand met een proximus nummer in de beurt. Het is een half uur geleden gelukt om via bankcontact op te laden, maar kaart is nog steeds geblokkeerd. In de app kan ik dan weer geen data optie aankopen omdat ik de melding krijg dat mijn nummer nog steeds aan een professionele account is gelinkt. 

 

Geen aangename procedure in ieder geval

Reputatie 7
Badge +5

@duksie Kan je je gsm nummer eens toevoegen aan je profiel? Dan kijk ik het even na.

Nieuwe Pay&Go SIM-kaart online gekocht voor mijn zoon (11j; hij wordt eind deze maand 12j).

Ik probeer te identificeren met z’n eID (geen kids-ID!). eID en PIN zijn zeker ok (werken probleemloos op andere sites). Idenficeren via proximus.be/identificeer resulteert echter in volgende melding:

Ik probeerde tevens te identificeren middels een SMS naar 8804 met “IDENT <nieuwnr> <nieuwnr>” vanaf het nieuwe nummer (zoals voorgesteld bij het eerste helpdesk gesprek), maar dat werkt niet: nummer moet eerst ge-activeerd worden. Om te activeren zou ik vanaf nieuwe nummer moeten bellen naar een ander nummer (exacte nummer ontsnapt mij nu ff): daar kreeg ik boodschap te horen dat ik niet kan activeren zolang ik niet geïdentificeerd heb..

Helpdesk reeds 2x gecontacteerd. Hadden “ticket voor ICT” aangemaakt op 18/01/2021 en gingen mij binnen 48u contacteren. Ik hoorde niets en belde vandaag (21/01/2021) zelf terug. Er gebeurde kennelijk nog niets met het ticket en men kan mij niet zeggen wanneer dit in orde kan komen.

In deze tijden lijkt het mij niet verstandig naar een Proximus-shop te gaan. Wat nu?

Reputatie 7
Badge +3

@ghemberg  Ik heb je vraag verplaatst naar een reeds bestaand topic hierover. Mere info over de manieren tot identificatie kan je vinden via:

Identificatie van je prepaidkaart | Proximus

Indien het niet lukt via deze weg, kan je hiervoor ook terecht in de Proximus shop.

Als je het betrokken gsm nummer toevoegt in jouw profielgegevens, kunnen we nakijken als er hier iets mis is.

Groetjes,

Antonella

PS: Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd.

Reputatie 7
Badge +3

@duksie  Voor jou lijkt het in orde. Jouw gsm-nummer staat actief en geïdentificeerd via de online herlading op 04/01/2021. Mocht het niet in orde zijn, laat je maar gerust iets weten. Groetjes, Antonella

@ghemberg  Ik heb je vraag verplaatst naar een reeds bestaand topic hierover. Mere info over de manieren tot identificatie kan je vinden via:

Identificatie van je prepaidkaart | Proximus

Indien het niet lukt via deze weg, kan je hiervoor ook terecht in de Proximus shop.

Als je het betrokken gsm nummer toevoegt in jouw profielgegevens, kunnen we nakijken als er hier iets mis is.

Heb het nummer toegevoegd in mijn profiel.

Ik had meerdere van die methoden geprobeerd waarnaar U verwijst samen met de eerste helpdesk-medewerker: zonder succes.

Lijkt mij wel een hele vreemde foutboodschap (“Kaartgegevens niet gelezen”) als het aan het nummer zou liggen… Ik verwacht eerder problemen met de ouderdom van mijn zoon (11j) of door het feit dat het om een heel recente eID gaat (minder dan 1 maand oud).

Is ook wel érg frustrerend dat een SIM-kaart kan worden opgestuurd, maar dat we alsnog naar de shop moeten voor activering. Zeker in deze Corona-tijden.

Reputatie 7
Badge +3

@ghemberg  Het betrokken gsm-nummer staat actief als herlaadkaart, maar inderdaad nog niet geïdentificeerd. Heb je de identificatie al geprobeerd via een andere browser of heb je cookies en surfgeschiedenis al eens verwijderd? Mocht niks werken is de Proximus shop wel de laatste optie. Groetjes, Antonella

@ghemberg  Het betrokken gsm-nummer staat actief als herlaadkaart, maar inderdaad nog niet geïdentificeerd. Heb je de identificatie al geprobeerd via een andere browser of heb je cookies en surfgeschiedenis al eens verwijderd? Mocht niks werken is de Proximus shop wel de laatste optie. Groetjes, Antonella


Firefox 84 op 2 verschillende PC’s geeft hetzelfde resultaat.

Edge/Chromium 88: zelfde resultaat.

Chrome 88: zelfde resultaat.

Reputatie 7
Badge +3

@ghemberg  Dan vrees ik dat het enkel nog kan via de shop, mijn excuses. Groetjes, Antonella

Ook in de Proximus Shop konden ze de identificatie voor mijn  zoon niet uitvoeren!

Proximus weigert, blijkbaar, de identificatie door een minderjarige. Resultaat: identificatie diende op mijn naam te gebeuren. Uitleg die ik kreeg was dat Proximus een commercieel bedrijf is en dat zou hen beletten gegevens van minderjarigen te verwerken. Vreemde uitleg als je weet dat die identificatie een wettelijke vereiste is en dat de wetgever weldegelijk identificatie door een minderjarige toelaat.

Enkele minuten later werd mij duidelijk waarom. We kregen op het nieuwe nummer een SMS met daarin aangegeven dat het nummer aan mij/vader gekoppeld was en (nu komt het) dat ik bij deze automatisch ingeschreven was op commerciële communicatie van Proximus. Straf! In datzelfde SMS staat verder aangegeven dat, als ik niet akkoord ben met die commerciële communicatie, het nummer opnieuw de identificatie-procedure moet doorlopen. Concreet betekent dat m.a.w. dat er geen manier bestaat om uit te schrijven van die commerciële communicatie, zonder tegelijk ook het product (= de SIM-kaart) op te geven.

Kan mij niet voorstellen dat dat ok is vanuit GDPR oogpunt. Bij deze dus de vraag wat ik moet doen om mij uit te schrijven van deze (ongevraagde) commerciële communicatie. Of dien ik hiervoor een klacht in te dienen in het kader van GDPR?

TUI: Maandag pas komt er iemand die van Proximus zelf is om dit verder voor u verder te bekijken.

Reputatie 7
Badge +3

@ghemberg Alle commerciële communicatie voor het prepaid gsm-nummer werd uitgeschakeld. Groetjes, Antonella

Wat een slecht systeem. Mijn abonnement is omgezet naar een prepaidkaart, maar deze is als gevolg van het nog niet geïdentificeerd zijn, geblokkeerd. Ik kan dus niets meer zonder een WIFI netwerk.

Dan mag je gaan proberen om de identificatie uit te voeren. Maar welke mogelijke methode je ook kiest, niets werkt. Identificatie via MyProximus werkt niet, aangezien ik geen beheerder ben. Maar ik kan ook geen beheerder worden… Identificatie via mijn identiteitskaart werkt niet. Fout in het systeem… Via sms, wel laat ik maar ophouden. Niets werkt.

En de supportdesk kan je ook al niet verder helpen. Tot zover de gebruiksvriendelijkheid en hulp van Proximus. Als dit de dienstverlening is, dan is het een gemakkelijke keuze.

ik vrees er voor dat je voor de identificatie naar een Proximus shop zult moeten trekken maar morgen komen de Prox forummedewerkers hier terug langs.

Reputatie 7
Badge +3

@Jane Doe 

http://www.proximus.be/identificeer

Je Pay&Go-kaart identificeren | Proximus

Is het niet gelukt? Dan ga je best naar een Proximus Shop. Vergeet je identiteitskaart niet mee te brengen en vermeld ook je gsm-nummer.

Groetjes,
Antonella

Hallo,

Hebben jullie inmiddels na 2 jaar tijd al een online oplossing uitgewerkt voor geblokkeerd nummer te unlocken na te late identificatie?

Ik vind het zonde van de tijd om voor dit langs te moeten gaan in een proximus shop en zou dit liefst gewoon online kunnen afhandelen

 

Reputatie 7
Badge +3

@IB_info  Dit is niet meer mogelijk.

amateur's 

 

eid.proximus.be didn’t accept your login certificate, or one may not have been provided.

site is weer offline en geen alternatief

zie ook: → Proximus.be/identificeer werkt niet met BeID | Proximus Forum

Reageer