Skip to main content

Op mijn nieuwe gsm heb ik een verderzetting van mijn abonnement.

Ik wilde nu echter op mijn reserve telefoon een prepaid simkaart installeren.

Ik heb de kaart al proberen identificeren via myproximus, via opladen en via eid kaart (over 3 dagen tijd). Telkens krijg ik wel een bevestigingsmail van de uitgevoerde identificatie.

Ik kan op dit moment wel telefoon en sms krijgen / aannemen, maar niet zelf sms'en en bellen.

Wanneer ik probeer te bellen krijg ik de boodschap dat mijn simkaart is geblokkeerd omdat ze niet werd geïdentificeerd.

Op myproximus is ook niets terug te vinden van deze simkaart.

Is er nog een andere manier, want op dit moment is het voor mij niet mogelijk om in een shop te geraken?

Bij voorbaat dank voor de antwoorden!

Ter info: ik denk dat je een beetje in het zelfde sukkelstraatje zit als hier het geval was
→ Identificatie Pay en Go | Proximus Forum

 


Wanneer ik probeer te bellen krijg ik de boodschap dat mijn simkaart is geblokkeerd omdat ze niet werd geïdentificeerd.

Op myproximus is ook niets terug te vinden van deze simkaart.

 

 

Op een bestaande “My Proximus” account kan je geen prepaid kaart (Pay-and-Go) toevoegen, alleen GSM abonnementen (en je vast internet, tv of telefoon abonnement.

Je kan wel een nieuwe “My Proximus” account aanmaken (met een verschillend e-mail adres of alias als login).


Hoe inschrijven op MyProximus? | Proximus

je kunt dan wel in je myproximus-app dit Pay and go myproximus account toevoegen zodat je kunt switchen van het één naar het andere.


Hoi Martin,

Dank voor uw snel en duidelijk antwoord. Beetje stom dat niet alle sim kaarten van 1 persoon onder 1 myproximus kunnen geplaatst worden.

In mijn enthousiasme op uw antwoord ben ik aan de slag gegaan. Helaas een beetje te enthousiast. Ik heb namelijk zoals u aangaf een andere alias gebruikt, maar heb onoplettend @proximu.be ingevuld. Nu kan ik niet aan de bevestigingsmail, en ik krijg het e-mail adres ook niet gecorrigeerd. Ik krijg dan telkens defoutmelding dat mijn profiel niet kon worden bijgewerkt. Dus nog steeds geen werkende simkaart.

Kan ik dit nog opgelost krijgen of koop ik beter een nieuwe prepaidkaart?


@Dr. Beirnaert Jozef  Dag, zou u bij je profiel wat meer gegevens willen zetten ivm de inlog en het mobiele nummer? Misschien is er een mogelijkheid dat ik dit kan wijzigen. Groetjes Luc 


Hoi Luc,

Ik heb de gevraagde gegevens ingevuld.

Alvast bedankt voor de poging!

Met vriendelijke groeten, 

Jos


@Dr. Beirnaert Jozef  Dag, het foutieve is gewist @proximu.be. Ik zie dat er gisteren nog zijn aangemaakt...zal ik deze ook wissen? Groetjes Luc


Beste Luc,

Heel erg bedankt!

Wis de andere ook maar, graag.

Moet ik nu terug opnieuw identificeren of verder gaan met het opgegeven adres? Ik zou hetniet graag opnieuw verprutsen ;-)

Nog eens heel erg bedankt!

Met vriendelijke groeten, 

Jos


@Dr. Beirnaert Jozef . Zo deze zijn opgeruimd. Ja best gewoon opnieuw beginnen. Succes. Groetjes


Beste Luc,

Heel erg bedankt!

Met vriendelijke groeten, 

Jos


Beste Luc,

Beste Martin,

Ik heb, na de valse start gisteren, de prepaid sim kaart nu opnieuw geïdentificeerd.

Ik heb ook een myproximus account aangemaakt en gekoppeld. Ik vind hier wel de simkaart en alle gegevens ervan terug. Ik heb via SMS en mail ontvangen dat de registratie in orde is. Ik heb ondertussen de kaart nog bijgeladen.

Ik kan oproepen en sms'en ontvangen, maar als ik probeer te bellen nog steeds dezelfde boodschap: simkaart werd geblokkeerd omdat ze niet werd geïdentificeerd en dat ik ze opnieuw moet registreren op Proximus.be/registreren. Maar dat advies heb ik gisteren opgevolgd met het gekende resultaat.

Ik heb geprobeerd om naar de hulplijn te bellen. Bij ingeven van het nieuwe telefoonnummer krijg ik de boodschap te horen dat mijn prepaid simkaart in het systeem geregistreerd werd teruggevonden. Na het doorlopen van het verdere keuzemenu krijg ik plots een melding dat de dienst waarnaar ik werd doorverbonden niet meer bestaat en dat ik moet bellen naar een betalend nummer.

Ik ben nu al twee dagen bezig om een simpele prepaid kaart te activeren, en het werkt nog niet???

Wat kan ik nog ondernemen?

Met vriendelijke groeten,

Jos


Ik vrees dat enkel Proximus-medewerkers op dit publieke forum u verder zullen kunnen helpen (vanaf morgen), 

Na het doorlopen van het verdere keuzemenu krijg ik plots een melding dat de dienst waarnaar ik werd doorverbonden niet meer bestaat en dat ik moet bellen naar een betalend nummer.

Voor zover mij bekend kunt u in principe steeds terecht op het gratis nummer 0800 22800 van de klantendienst (tot 22h) en is er enkel een “betalend” nummer type 19xx (normaal nationaal tarief) voor de dienst facturatie tijdens de kantooruren (niet van toepassing voor P&G-kaarten uiteraard)

Toegegeven wat er aan de hand is, is ook voor mij een raadsel

 

Identificatie van je prepaidkaart | Proximus

Contacteer onze klantendienst | Proximus

 


@Dr. Beirnaert Jozef ik vrees er voor dat er ergens een profiel setting van je Pay&go kaart verkeerd staat bij Proximus, vroeger kon je checken of je kaart geregistreerd was in myproximus maar ik vind die optie ook niet direct meer terug!

Maar de Proximus forummedewerkers zullen morgen dit wel kunnen verder onderzoeken wat er scheelt.


@Dr. Beirnaert Jozef  Heb je het gsm toestel sinds activatie en identificatie al even volledig uit en aan gezet? Groetjes, Antonella


Beste Antonella,

Al meerdere keren zelfs.


@Dr. Beirnaert Jozef  Ik geef dit door aan de technische dienst voor Mobile en laat jou door hun contacteren. Groetjes, Antonella


Beste Antonella,

Alvast bedankt!

Kunnen ze mij contacteren op 0474 ****80?

Heeft u enig idee wanneer ik ze mag verwachten? 

Met vriendelijke groeten, 

Jos

 


@Dr. Beirnaert Jozef  Dat nummer gaf ik inderdaad door als contactnummer samen met de info dat het gaat over het prepaid nummer. Je zou rond deze tijd moeten worden gecontacteerd. Groetjes, Antonella


Beste Antonella,

Ik werd inderdaad vlak na uw antwoord gebeld door een dame van proximus.

Na de uitleg nogmaals te hebben gegeven en nog wat bijkomende vragen te hebben beantwoord vertelde ze mij dat hun dienst niets kon doen aan prepaid kaarten. Ze zou me doorverbinden naar de klantenservice. Na lange tijd te hebben gewacht kreeg ik uiteindelijk een man aan de lijn.

Weer eens het hele verhaal moeten doen. Opnieuw de boodschap dat hij er niets aan kon doen, maar hij zou me doorverbinden met de dienst prepaid kaarten, vervolgens even een muziekje en toen een klik en de lijn was dood.

Ik heb het nog al eens geschreven: vroeger was Belgacom, Belgacom. Nu met die versnippering in al die verschillende diensten bij Proximus, weet niemand meer hoe of wat, en wordt de verantwoordelijkheid al snel naar een andere dienst 'doorverbonden'.

En neen, niet iedereen heeft de tijd om overdag in een Proximus Shop te gaan aanschuiven…

Wat nu?

Met vriendelijke groeten, 

Jos

 

 

 

 

 


@Dr. Beirnaert Jozef  Mijn excuses hiervoor. Vind het zelf niet met woorden te omschrijven. :confounded: Ik heb het nu doorgestuurd naar een Mobile specialist. Zodra ik antwoord heb, hou ik je op de hoogte. Nogmaals sorry. Groetjes, Antonella


Beste Antonella,

Daar kan u niets aan doen he. Het is de schuld van het management en hun keuzes in het verleden …

In elk geval wil ik u laten weten dat een technicus mij heeft gecontacteerd. Hij moest nog een aantal dingen bevragen, maar gaf wel aan dat de identificatie en de andere instellingen die hij had nagekeken correct waren. Het zou ergens een bug kunnen zijn (zoals Martin al eerder aangaf). Hij zou een dossier openen en begin volgende week naar een oorzaak en oplossing zoeken.

Dus alvast heel erg bedankt want zonder uw interventie stond ik nog nergens!

Met vriendelijke groeten, 

Jos

 


@Dr. Beirnaert Jozef  Ik heb net bericht binnen van de Mobile specialist dat het probleem is opgelost en uitgaand bellen en sms’en nu mogelijk is. Groetjes, Antonella


Beste Antonella,

Heel erg bedankt voor alle hulp!

Met vriendelijke groeten, 

 


Reageer