Vraag

ID identificatie Pay&Go - onmogelijk om land te wijzigen en straat te kiezen

  • 2 February 2023
  • 13 reacties
  • 98 Bekeken

Er wordt me gevraagd om mijn Pay&Go te identificeren, maar de website laat me niet toe om mijn land en dus juiste straat te kiezen.

Het lukt om me mijn nummer, simkaartnr en login via eID door te voeren.
De gegevens van mijn straat en land worden niet overgenomen, maar ik kan enkel een adres uit Belgie selecteren. Helaas niet uit Duitsland waar ik nog voor de volgende 4 jaar blijf wonen.

 

Ik wil graag mijn nummer behouden, omdat een terugkeer naar Belgie nog voorzien is, maar wat is er nodig om de juiste adresgegevens te kunnen doorgeven? 

Ter info:
Vorig jaar bestond de optie nog om via overschrijving een activatie van de kaar door te voeren. De laatste maal gaat terug naar November 2021. En  ondertussen is het krediet (0.01euro) nog geldig tot Augustus 2023.

Via sms identificatie krijg ik de foutmelding dat deze methode enkel kan voor particulieren, en blijkt mijn nummer of mxproximus account nog naar een corporate klantentype te verwijzen. Echter, de overdracht van corporate naar Pay&Go was doorgevoerd eind Augustus 2020.

 

Alvast bedankt voor de hulp.
 


13 reacties

 

Land kan niet gewijzigd worden, dus stad en adres kan niet correct ingegeven worden.

 

Reputatie 7
Badge +3

@KristofVM1234 

kan je in je forum profiel het gsm nr waar het over gaat invullen?

Excuses voor het ongemak

we geven dit dan verder door, want we weten dat het niet altijd lukt en er wordt aan gewerkt om op te lossen

Via een prox shop kan identificatie ook. 

Forum profiel : (inloggen - avatar aanklikken  scherm bovenaan - profiel bewerken en ons informeren als t OK is…. )

groeten

Tina

Dag Tina, de gevraagde gegevens zijn toegevoegd.

 

Hopelijk lukt het om me een technische oplossing te bezorgen, want het is niet voorzien om naar België te reizen voordat de simkaart vervalt wegens ontbreken van de identificatie.

Met vriendelijke groeten,

Kristof 

Reputatie 7
Badge +3

@KristofVM1234 

ik zie het nummer niet: vermoedelijk vergeten op te slaan? probeer je nog eens?

Kan je je buitenlands adres ook in het ticket veld invullen?

groeten

Tina

Dag Tina, inderdaad, de gegevens waren niet opgeslagen. Het adres staat nu ook onder tickets.

 

Mvg,

Kristof 

Reputatie 7
Badge +3

@KristofVM1234 

navraag bij betrokken dienst is gedaan.

hopelijk snel reactie

groetjes

tina

Reputatie 7
Badge +3

@KristofVM1234 

volgens de IT collega’s zijn er aanpassingen gebeurd… kan je aub nog eens testen?

groeten

tina

Dag Tina, het lukt niet.

Zowel met eID als via Myproximus login krijg ik een foutmelding.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

oh, niet fijn

ik geef je bericht door aan de betrokken IT-er die er mee bezig is.

groeten

Tina

Goede morgen,

 

Ik heb opnieuw een mail gekregen om mijn simkaart te identificeren.

Via de sms optie lukt het niet, aangezien het profiel nog een corporate is, wat ook get probleem blijkt te zijn via Myproximus profiel.

 

Het nummer was inderdaad een corporate, maar is sinds september 2021 onvergedragen.

 

Reputatie 7
Badge +3

@KristofVM1234 Ik heb dossier 52137771 aangemaakt en doorgestuurd naar de bevoegde dienst.Zij gaan het verder nakijken en dan zelf terug contact met u opnemen.Alvast excuses voor het ongemak.Groetjes,Joel

 

Goede middag,

 

Ik heb mij net voor het weekend kunnen identificeren op mijn oude Belgische adres (via eID) en ook bevestiging via email ontvangen dat mijn nummer is geïdentificeerd. 

Vandaag was ik net te laat om jullie telefoon te beantwoorden. Sorry.

 

En bijkomende vraag, kan de foto met mijn nr en sim verwijderd worden van de deze thread? Ik was blijkbaar wat snel om de info in het forum te posten.

 

Mvg,

Kristof 

 

Reputatie 7
Badge +3

@KristofVM1234 Fijn om te horen dat alles in orde is gekomen.Ik heb de foto verwijdert.Groetjes,Joel

Reageer