Vraag

i.p.v. Voicemail krijgen mijn bellers "nummer niet meer in gebruik" te horen

  • 13 July 2023
  • 6 reacties
  • 165 Bekeken

Al geruime tijd blijkt mijn Voicemail ondanks de juiste instellingen niet te werken.  Wanneer ik niet tijdig opneem krijgen mijn bellers te horen dat mijn nummer niet langer in gebruik is. Eigenaardig genoeg wanneer mijn smartphone helemaal uit staat werkt de Voicemail wel.

Herhaaldelijke contacten met de klantendienst brachten geen oplossing.  Ik had telkens iemand anders aan de lijn en de gesprekken eindigden altijd met het doorsturen van een mail waarin staat hoe ik mijn Voicemail moet instellen.  Ik stapte toen naar de Proximus shop waar een vriendelijke medewerker mijn instellingen (nog maar eens) controleerde en mij uiteindelijk een nieuwe simkaart gaf maar dit hiel niet.  Toen heeft die medewerker een aanmeldingsformulier aangemaakt voor de “technische dienst” welke mij na één of twee uur zou terugbellen, alleen is dat nooit gebeurd en we zijn ondertussen al meer dan een dag later.  Bij nieuw contact met de klantendienst wil of kan men mij niet met de “technische dienst” doorschakelen en kunnen ze mij ook niet helpen.  Ik heb al van 1994 eerst een gsm en later een smartphone met nog altijd hetzelfde nummer aanvankelijk bij Belgacom, nu Proximus.  Moet ik nu echt van provider veranderen om weer een werkende Voicemail te hebben?


6 reacties

Ik had exact hetzelfde probleem. Bij mij is het opgelost geraakt door eens ##120# in te geven.

Ik heb hetzelfde probleem en #120# helpt niet.??????

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb hetzelfde probleem en #120# helpt niet.??????

@Mertensjuul

probeer dit eens typ  ##21# en druk op de gesprekstoets

Of er staat een doorschakeling actief naar een ongeldig nummer

  • Deactiveren
    Typ ##61# en druk op de beltoets.
  • Controleren
    Typ *#61# en druk op de beltoets om de status van je doorschakeling te controleren.
  • Om alle doorschakelingen met codes 61, 62 en 67 tegelijk uit te schakelen, typ ##002# en druk op de beltoets.

Ter info: van die handige codes vind je o.a. hier:

→ Handige codes voor je gsm | Proximus

bv voor oproepdoorschakeling:

 

→ Oproepen doorschakelen zonder dat je gsm rinkelt

  • Activeren
    Typ **21*telefoonnummer# en druk op de beltoets. In de plaats van telefoonnummer vul je het nummer in waarnaar je oproepen wilt doorschakelen. Let op: vervang het telefoonnummer niet door je eigen nummer!
  • Deactiveren
    Typ ##21# en druk op de beltoets.
  • Controleren
    Typ *#21# en druk op de beltoets om de status van je doorschakeling te controleren.

Oproepen doorschakelen als je lijn bezet is

  • Activeren
    Typ **67*telefoonnummer# en druk op de beltoets. In de plaats van telefoonnummer vul je het nummer in waarnaar je oproepen wilt doorschakelen. Let op: vervang het telefoonnummer niet door je eigen nummer!
  • Deactiveren
    Typ ##67# en druk op de beltoets.
  • Controleren
    Typ *#67# en druk op de beltoets om de status van je doorschakeling te controleren.

Oproepen doorschakelen bij geen antwoord

  • Activeren
    Typ **61*telefoonnummer# en druk op de beltoets. In de plaats van telefoonnummer vul je het nummer in waarnaar je oproepen wilt doorschakelen. Let op: vervang het telefoonnummer niet door je eigen nummer!
    Wil je de rinkeltijd wijzigen bij het doorschakelen van een gesprek? Typ **61*telefoonnummer**aantal seconden# en vervang het aantal seconden door 5, 10, 15, 20, 25 of 30.
  • Deactiveren
    Typ ##61# en druk op de beltoets.
  • Controleren
    Typ *#61# en druk op de beltoets om de status van je doorschakeling te controleren.

Oproepen doorschakelen wanneer je gsm uitgeschakeld is of het netwerk onbeschikbaar is

  • Activeren
    Typ **62*telefoonnummer# en druk op de beltoets. In de plaats van telefoonnummer vul je het nummer in waarnaar je oproepen wilt doorschakelen. Let op: vervang het telefoonnummer niet door je eigen nummer!
  • Deactiveren
    Typ ##62# en druk op de beltoets.
  • Controleren
    Typ *#62# en druk op de beltoets om de status van je doorschakeling te controleren.

Om alle doorschakelingen met codes 61, 62 en 67 tegelijk uit te schakelen, typ ##002# en druk op de beltoets.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@JoMo 

ik heb je voicemailprofiel eens gereset, kan je deze nog eens uittesten?

 

Geert

Reputatie 7
Badge +3

@Mertensjuul 

Kan je het GSMnr. toevoegen aan je profiel, dan kijk ik dit eens na.

 

Geert

Reageer