Beantwoord

hoog dataverbruik gsm

  • 9 November 2023
  • 12 reacties
  • 137 Bekeken

Reputatie 2

Data Verbruik van 8,7GB op 9 dagen vind ik niet normaal ondanks wifi.

icoontje van 4G blijf wel bovenaan zichtbaar???

ligt het misschien aan de instellingen van de Samsung gsm?

mvg.

icon

Beste antwoord door Martin 9 November 2023, 11:39

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

12 reacties

Louter ter info:

Persoonlijk zet ik mobiel data uit op mijn samsung (via menu door bovevaan naar beneden te swipen) en enkel bij geen wifi bereik als ik het nodig heb zet ik mobiel aan.
Bellen en gebeld worden kan dan nog altijd tenzij je “vliegtuig mode” inschakelt, maar dan kan je wifi terug inschakelen om dan te kunnen bellen over wifi  (VoWifi) ipv over 4G .

Reputatie 7
Badge +3

@ebenie Als je thuis met uw gsm op WiFi wilt werken dan best uw 4G op uw gsm-toestel uitzetten.Het is zo dat het toestel anders het sterkste signaal neemt.Als op dat ogenblik het 4G is dan gaat het van uw bundel af.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +4

Fyi

What is mobile data & how do I turn it on or off | Samsung UK

&

Welke apps welke mobiele data verbruikt hebben (over een tijdspanne xyz) kunt u zien via bv.

How to check data usage & data left on your Galaxy phone | Samsung UK

→ Best kunt u veiligheidshalve ook een mobiele data warning/limiet instellen (cfr dezelfde link)

Reputatie 2

Louter ter info:

Persoonlijk zet ik mobiel data uit op mijn samsung (via menu door bovevaan naar beneden te swipen) en enkel bij geen wifi bereik als ik het nodig heb zet ik mobiel aan.

Mobiel data staat uit en wifi staat aan,toch abnormaal hoog verbruik

Reputatie 2

Louter ter info:

Persoonlijk zet ik mobiel data uit op mijn samsung (via menu door bovevaan naar beneden te swipen) en enkel bij geen wifi bereik als ik het nodig heb zet ik mobiel aan.

Mobiel data staat uit.

Reputatie 2

@ebenie Als je thuis met uw gsm op WiFi wilt werken dan best uw 4G op uw gsm-toestel uitzetten.Het is zo dat het toestel anders het sterkste signaal neemt.Als op dat ogenblik het 4G is dan gaat het van uw bundel af.Groetjes,Joel

Hoe kan ik 4G uitzetten,dat weet ik dus niet.

als wifi aanstaat moet 4G automatisch uitstaan…….dacht ik.

mvg.

Reputatie 7
Badge +3

@ebenie Als je thuis met uw gsm op WiFi wilt werken dan best uw 4G op uw gsm-toestel uitzetten.Het is zo dat het toestel anders het sterkste signaal neemt.Als op dat ogenblik het 4G is dan gaat het van uw bundel af.Groetjes,Joel

Hoe kan ik 4G uitzetten,dat weet ik dus niet.

als wifi aanstaat moet 4G automatisch uitstaan…….dacht ik.

mvg.

 

@ebenie 

MOBIELE DATA UITSCHAKELEN OP EEN SAMSUNG TELEFOON

Hiermee zet je alle dataverkeer via het mobiele netwerk (3G of 4G) uit. Dat betekent dat je kunt bellen, maar geen mobiel internet meer hebt: dus je kunt alleen op internet via WiFI.   internet uitzetten Samsung Galaxy

  1. Ga naar het startscherm van je toestel.
  2. Veeg met je vinger vanaf de bovenkant van het scherm omlaag. Veeg door tot je een groot aantal iconen ziet.
  3. Zoek de icoon Mobiele gegevens. Je kunt functies aan- en uitzetten door erop te tikken. Uitgeschakelde functies zijn grijs.
  4. Als Mobiele gegevens is uitgeschakeld kun je uitsluitend op internet gaan via WiFi. 
Reputatie 7
Badge +3

@ebenie Je moet op het toestel uw mobile data 4G uitvinken om zeker te zijn dat je enkel op WiFi bezig bent en blijft..Als je zegt dat je 4G op uw toestel ziet staan dan staat deze niet uit.Waar je dit kan uitschakelen/uitvinken op het toestel dat is verschillend van type/merk.Best handleiding eens bekijken.Groetjes,Joel

Reputatie 2

@ebenie Je moet op het toestel uw mobile data 4G uitvinken om zeker te zijn dat je enkel op WiFi bezig bent en blijft..Als je zegt dat je 4G op uw toestel ziet staan dan staat deze niet uit.Waar je dit kan uitschakelen/uitvinken op het toestel dat is verschillend van type/merk.Best handleiding eens bekijken.Groetjes,Joel

4G uitgezet maar krijg nu melding dat gsm      “Offline “ is.

Heb een WiFi booster die aanstaat zonder gewenst resultaat.

Reputatie 2

@ebenie Als je thuis met uw gsm op WiFi wilt werken dan best uw 4G op uw gsm-toestel uitzetten.Het is zo dat het toestel anders het sterkste signaal neemt.Als op dat ogenblik het 4G is dan gaat het van uw bundel af.Groetjes,Joel

Hoe kan ik 4G uitzetten,dat weet ik dus niet.

als wifi aanstaat moet 4G automatisch uitstaan…….dacht ik.

mvg.

 

@ebenie

MOBIELE DATA UITSCHAKELEN OP EEN SAMSUNG TELEFOON

Hiermee zet je alle dataverkeer via het mobiele netwerk (3G of 4G) uit. Dat betekent dat je kunt bellen, maar geen mobiel internet meer hebt: dus je kunt alleen op internet via WiFI.   internet uitzetten Samsung Galaxy

  1. Ga naar het startscherm van je toestel.
  2. Veeg met je vinger vanaf de bovenkant van het scherm omlaag. Veeg door tot je een groot aantal iconen ziet.
  3. Zoek de icoon Mobiele gegevens. Je kunt functies aan- en uitzetten door erop te tikken. Uitgeschakelde functies zijn grijs.
  4. Als Mobiele gegevens is uitgeschakeld kun je uitsluitend op internet gaan via WiFi. 

Mobiel internet stond nog aan,dat is nu uit en 4G is nu uit,maar krijg nu melding dat gsm “offline “ is

Reputatie 7
Badge +3

@ebenie Je dient wel je wifi verbinding op je toestel aan te zetten zie rood omcirkelt icoon hieronder links bovenaan , daar op tikken om te verbinden met Wifi 

 

Mobiel internet stond nog aan,dat is nu uit en 4G is nu uit,maar krijg nu melding dat gsm “offline “ is

 

Reputatie 2

@ebenie Je dient wel je wifi verbinding op je toestel aan te zetten zie rood omcirkelt icoon hieronder links bovenaan , daar op tikken om te verbinden met Wifi 

 

Mobiel internet stond nog aan,dat is nu uit en 4G is nu uit,maar krijg nu melding dat gsm “offline “ is

 

Ja dat was het.Wifi icoontje was blauw en door nog eens op te tikken was ik dan wel verbonden .

Bedankt👍