Skip to main content
Vraag

gsm met abbonement einde


 

Ik heb ik 2021 mijn gsm aangekocht met abonnement, dat zou beëindigen in augustus. Wat wil zeggen dat ik de gsm heb afbetaald. Mijn vraag is of de gsm dan volledig van mij is? Of dat ik hem moet teruggeven? Of nog een nieuw abonnement nemen?

 

7 reacties

Martin
  • 33186 reacties
  • 1 april 2023

gsm gekoppeld aan abonnement (joint offer) loopt met een afbetalingsplan over 2 jaar vooraleer die van u is (vanaf de 25ste maand is de smartphone helemaal van jou en betaal je enkel je abonnement), of vroeger dan 2 jaar indien je de restwaarde betaalt (zie bv → hier).

.


Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4376 reacties
  • 1 april 2023

Cfr info Martin

na 24 maand is de smartphone van u (zonder een te betalen restwaarde) en loopt u mobiel abonnement automatisch gewoon door voor onbeperkte tijd zonder evenwel de dataphone optie (= optie voor de afbetaling smartphone); tenzij u het abo opzegt of wijzigt (al dan niet in combinatie met een andere/nieuwe smartphone) 

 


tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 3216 reacties
  • 4 april 2023

@Martin 

@M_016 

bedankt om info te geven

@Henniebennie 

heb je nog vragen? stel ze gerust… 

dus kort gezegd: als je niets doet, loopt je abonnement na augustus gewoon door, het toestel is helemaal van jou en de dataoptie (extra GB en betaling) valt weg.  Indien gewenst kan je een nieuw toestel kopen maar dat is geen verplichting. 

Groeten

Tina


  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 8 januari 2024

Kan je na afbetaling van je gsm gewoon een andere nemen bij je abonnement? Dus ik betaal bv. Mijn gsm af volgende maand. En wil dan de nieuwste Iphone. Kan ik dan gewoon met het abonnement dat ik al heb een andere gsm halen? Terug met afbetaling masndelijks extra met abonnement.


tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 3216 reacties
  • 9 januari 2024

@EminaM 

ja, dat kan: je kan het lopende toestel afbetalen, je abonnement blijft bestaan

zo gauw alles volledig uit het systeem is afgehandeld, kan je een nieuw toestel kiezen op hetzelfde abonnement. 

Als je je profielgegevens invult, kunnen we je nog details bezorgen?

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

Groeten

Tina

 


  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 25 februari 2025

Beste.

 

ik zou graag een nieuwe gsm willen bij proximus maar ik zit nog met een oude gsm die ik afbetaal maar wat als ik een nieuwe gsm wil kan ik deze oude dan teruggeven en nieuwe gsm aanschaffen of hoe moet ik dat doen, het is bij proximus.

 

mvg laura 


Mutlie
  • 1955 reacties
  • 25 februari 2025

Je moet dan eerst de restwaarde betalen aan Proximus. Hoeveel dat is kan je raadplegen in MyProximus. Dan is de “oude” gsm van jou en kan je gewoon een nieuwe kopen.

Ik denk  dat je via de MyProximus app zelf de optie dataphone kan opzeggen en veronderstel dat dan de restwaarde bij op de factuur komt en je een nieuw toestel kan bestellen Ja normale abonnement blijft wel  behouden, enkel het data-abonnement (=afebtaling toestel) valt weg (en dus moet je contractueel de nog restwaarde betalen)
Als ik verkeerd ben zal een Proximus medewerker dit wel rechtzetten...