GSM GEEN SERVICE

  • 12 December 2022
  • 27 reacties
  • 412 Bekeken

Ik ben sinds 23/11 overgeschakeld van telenet naar Proxiums. Ik heb al verschillende contacten gehad met klantendienst, telkens wordt me gezegd dat ze ermee bezig zijn en het binnen X-tijd in orde zal zijn. Ik ben ook al naar de proximus shop en telenet shop gegaan.

Telenet heeft mij zwart op wit laten zien dat op 24/11 mijn nummer is overgedragen aan Proximus.

Ondertussen zijn we 2 weken verder en zit ik nog steeds zonder service. Ik begrijp niet hoe zoiets kan en dat ik zoveel moeite en energie moet steken om gewoon van provider te veranderen. Ik ben ten einde raad en weet echt niet wat ik nog moet doen. Mijn vertrouwen in Proximus en klantendienst is volledig weg.

Als dit vandaag niet in orde komt, mogen jullie mijn account sluiten en zoek ik wel een andere provider. Voor mij heeft dit nu lang genoeg geduurd.


27 reacties

kijk ondertussen eens bij welke operator het nummer toebehoord → Common Reference Database Centre (CRDC) for Number Portability zelf al zit het nog bij TN dan zou je nog moeten kunnen bellen zolang het nummer niet overgedragen is naar PX tenzij je een opzeg zou gedaan hebben bij TN en de overdracht dus niet volledig en allen bij PX zou laten uitvoeren hebben.

Hallo Martin,

Ik begrijp niet wat het probleem is bij Proximus? 

 

Dat zullen de moderatoren van het PX team eens moeten natrekken of opvragen bij de bevoegde dienst, straks als ze hier de draad opnemen.
Ik veronderstel dat je wel al eens je toestel volledig opnieuw hebt laten opstarten.

Ik ben ondertussen voor de zoveelste keer telefonisch aan de lijn met PX.

Inderdaad toestel al verschillende keren herstart.

Reputatie 7
Badge +4

Voorstel: vermeld in uw forum login profiel naast het betrokken GSMnr ook het SIMnr (vrij veld ticket), zodat Proximus medewerkers (moderatoren) op dit publieke forum zouden kunnen nagaan waarom bovenstaande nummer bij Proximus sinds 24/11 jl nog steeds niet operationeel is

IT-probleem (blokkering uitvoeringsorder?) dat nog steeds niet verholpen is?

SIM-kaart defect?

 

 

Reputatie 5
Badge +2

@Cindy Dockx Ik heb even nagekeken en je nummer zou op een esim actief staan zie ik hier. Klopt dit?

Ik heb een Iphone 8 en mijn gsm zou niet compatibel zijn voor een Esim. Dit gesprek heb ik 2 weken geleden al telefonisch gehad met een van u collega’s. Ondertussen heb ik een simkaart via de proximus winkel en dit kaartnummer telefonisch doorgegeven.

U collega Kim is ondertussen met dit dossier bezig en zou mij op de hoogte houden.

Reputatie 5
Badge +2

@Cindy Dockx Dat is goed om te weten dat er reeds een collega met je probleem bezig is. 

Ik hoop deze keer dat het iets oplevert. Ben ondertussen al met verschillende collega’s in contact geweest en we zijn nu 15 dagen later zonder resultaat.

 

Ondertussen heb ik niets meer gehoord en zijn we weer een dag verder , geen service en zo gaat het al sinds 23/11? 
ze gaan mijn zaak opvolgen , mij terugbellen een mail sturen, het zal binnen 24u in orde zijn , het zal binnen 48 in orde zijn of misschien zal het dan weer aan Telenet liggen? 
Hoe lang nog? Mijn geduld en energie zijn op. 

Reputatie 5
Badge +2

@Cindy Dockx Ik zag dat het op een esim actief stond, dus het nummer is effectief actief op ons netwerk. Echter, zoals je aangaf, heb je geen gsm die een esim ondersteunt. Doordat je zei dat je met een collega in contact was, ben ik daar niet verder op in gegaan maar het snelste zou zijn is dat u naar een proximuswinkel zou gaan zodat ze uw nummer op een gewone simkaart kunnen swappen en dit na 2 uur gewoon werkt op die gewone simkaart.

Dat heb ik al gedaan . Ik heb mijn simkaartnummer doorgegeven en dat is ondertussen ook al meer dan week geleden. 
dus waar ligt probleem ?

Post verwijderd voor privacy redenen.

Reputatie 7
Badge +4

@Michael V 

Ik vermoed dat een Proximus (technische) medewerker de betrokken SIM kaart toch (snel?) kan koppelen aan het betrokken GSM-nr in een onderliggend backend systeem

&

Verwijder de SIM-info afbeelding hierboven a.u.b.(best SSN in forum login profiel opnemen)

 

Reputatie 5
Badge +2

@M_016 Als de sim het enigste probleem zou zijn is dat inderdaad snel aangepast maar er zijn nog andere dingen die niet correct staan dus dat moet eerst gebeuren.

@Cindy Dockx  Ik heb aan de juiste dienst gevraagd alles zo snel mogelijk in orde te brengen zodat we de simkaart die je nu hebt actief kunnen zetten.

Bedankt.

Is er al een update of hoe lang gaat dit nog duren? 

Reputatie 5
Badge +2

@Cindy Dockx We doen er alles aan dit zo snel mogelijk voor u in orde te krijgen. Ik laat je iets weten als het in orde is.

Enige update . Ondertussen zijn we weer een week verder. Hoeveel tijd hebben jullie nog nodig? 
Ik kan echt niet langer zonder mijn telefoon. Ik zie mij genoodzaakt om voor een andere provider te gaan want voor mij heeft dit nu wel lang genoeg geduurd. 3 wkn zonder service? 

Als het vandaag niet in orde is dan mag je mijn abonnement opzeggen en wens ik geen klant te zijn bij Proximus. 
3 weken onbereikbaar voor vrienden en familie voor de school van mijn kind. Itsme applicaties die ik niet kan gebruiken…. Mijn geduld en tijd zijn op na 3 wkn.  De meeste hadden het al eerder opgegeven .

En ik wil niet meer Horen dat jullie ermee bezig zijn! Ik wil horen dat het opgelost is!!

 

Reputatie 5
Badge +2

@Cindy Dockx De simkaart nummer die u mij had gegeven is actief nu.  Als dit niet direct werkt zou ik het toestal volledig uitzetten, simkaart verwijderen, er terug insteken en opzetten en het zou in orde moeten zijn.

Ok bedankt het is eindelijk gelukt.

ik neem aan dat jullie de startdatum van mijn abonnement aanpassen naar vandaag aangezien ik sinds 23/11 geen bereik heb en dit probleem pas vandaag opgelost is geraakt.

Een compensatie van Proximus zou hier ook wel op zijn plaats zijn gezien het ongemak dat ik hier geleden heb en gedurende 3 weken geen bereik had.

 

 

Beste

kunnen jullie nog op mijn voorgaande bericht reageren aub?

is de startdatum van mijn abonnement aangepast naar 20/12 en gaat Proximus mij nog compenseren voor feit dat ik 3 wkn zonder service zat ?

Reputatie 7
Badge +4

@Joel M Kan jij aub bekijken wat er kan aangepast worden aan factuur voor @Cindy Dockx ?

Ik wacht nog steeds op jullie antwoord.

Reageer