Telefoneren naar vaste lijnen is nu gratis. Waarom kan er ook geen tegemoetkoming gegeven worden bij het bellen naar mobiele nummers? Enorm veel mensen hebben zelfs geen vaste lijn meer, maar er wordt wel veel meer gebeld deze dagen, 120 minuten zijn zo zéér snel op!
Tja misschien best indien nodig Mobilus S abo tijdelijk omvormen in Mobius M (= onbeperkt nationaal bellen”… de verrekening/afreking gebeurt “pro rata” (= per dag dat het abo actief is/was)
https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/particulieren/mobiel/gsm-abonnementen.html
In vergelijking met andere operatoren doet mijns inziens Proximus “wel zijn best”
Is natuurlijk niet direct wat TS wilt, want dat wil natuurlijk ook zeggen meer betalen, maar langs de andere kant dan kun je inderdaad ook heel veel en lang bellen voor die tijdelijke meerprijs !
Zie ik scheel of wat. Ik lees toch onbeperkt bellen naar een vaste lijn en mobiel
- Heb je een vaste telefoonlijn? Dan bel je onbeperkt naar alle vaste nummers.3
- Als mobiele klant (met uitzondering van de prepaidklanten) bel je onbeperkt naar alle vaste lijnen4 en krijg je ook in april 10 GB extra mobiele data5.
Ref.:
Tenzij u het uiteraard over Mobilus M hebt ...
Ik tik gewoon op de link van proximus bovenaan elke pagina op het forum. En daar is er paragraaf 4.
Het is toch nog nooit tijdens de proximus helpt periode, aangekondigd geweest dat het bellen naar mobiel nummer gratis is, waar topic starter het over heeft!
Daar hebt u een punt; het probleem is evenwel dat op de “officiële Proximus website” (en ook op het franstalige forum) iets ander staat; of dat goed gaat aflopen is mij evenwel een raadsel …
Ik vermoed dat de community mgr één en ander eerstdaags zal mogen gaan uitleggen …
op de officiele website van proximus http://proximus.be/nl als ik de verwijzingen (links ) volg zie ik dat toch nergens staan zelfs niet in de voet noot 4
4 Onbeperkt bellen van mobiele nummers (in België of binnen de EU6 naar vaste nummers in België.
ofwel bedoel jij een andere pagina dan.
@Martin
zie hierboven Coronavirus info van Maxime C dagen geleden de Nederlandstalige tekst komt niet overeen met de Px-website & het fr forum (is in feite een ingekorte versie van de fr tekst)
ja maar dat is op het forum gepost geweest en zoals je ondertussen wel zal weten is dit niet de eerste keer dat er foute dingen gepost worden op het forum zelf, het zou veel erger zijn moest het foutief op de officiële site van proximus staan
Dat is toch op het forum gepost door MaximeC een medewerker van Proximus. En bet staat boven elk topic. En het is al 26 dagen geleden gepost en het staat er nog. Ik heb alleszins een schemaafdruk vemaakt.
iedereen kan iets fout posten en ik ook, maar dinsdag moet er maar iemand van proximus bij de bevoegde dienst vragen hoe de vork in de steel steekt en dan pas zijn we maar 100 % zeker.
Dan hadden ze het veel korter kunnen formuleren:
“bellen naar vaste of mobiele nummers met vaste en mobiel telefoon is gratis (uitgenomen voor prepaid)”
En nog veel beter :
“bellen naar vaste of mobiele nummers met vaste en mobiel telefoon is gratis
Martin voor mij mag jij duizenden foutierve betichten posten, maar een medewerker van Procimus niet.
Dat zou inderdaad niet mogen maar aangezien het nog gebeurd is zou het wel kunnen dus conclusie het moet bevestigd worden door iemand van Proximus zelf , want we kunnen hier blijven gissen en veronderstellen wat het zou kunnen of zou moeten zijn maar daar hebben we niet veel aan, het moet 100% officieel bevestigd worden.
Ten slotte gelijk welke post op het forum die gedateerd is kan ondertussen ook niet meet kloppen omdat er ondertussen al één en ander kan veranderd zijn, er zijn hier toch al verschillende oude posten die door proximus gepost werden die niet meer up to date zijn, maar op de op hun officiële site moet dit wel 100% up to date zijn en eigenlijk foutloos.
Het zou bv veel erger zijn dat op hun officiële site moest staan dat bellen met gsm naar gsm ook gratis is als dit niet het geval is.
En eigenlijk zou het veel beter zijn dat bv iemand van Proximus als ze iets dergelijks posten van de ref. ook er bij te posten waar dit staat op hun officiele site. Dan zou het ook vlugger aan het licht komen als er tegenspraken zijn tussen hun post en de officiele uitleg op hun site.
Ik begrijp dat allemaal wel, ik wil zelfs aannemen dat crisis chaos betekent. Maar Proximus is toch een bedrijf gespecialiseerd in communicatie : die moet correct zijn en helder. Punt. Geen verschillende versies op verschillende plaatsen. Hoe meer chaos ze veroorzaken hoe slechter.
Helemaal het eens met wat ik trouwens ook reeds al aangehaald heb vroeger, beter centraal op hun site uitleg en detail geven en op andere plaatsen er naar refereren waar de officiële en correcte uitleg staat op de officiele proximus site .
Dag allemaal, zie de ‘voetnoten’ op onze pagina: https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_proximus_helps/particulieren/blog/news/uit-eerste-hand/proximus-helpt.html Voetnoot 3: onbeperkt bellen naar vaste nummers in België. Alleen gebruik voor persoonlijke doeleinden conform de algemene voorwaarden van Proximus. Niet geldig voor oproepen naar speciale nummers (07x, 09xx, behalve oproepen van en naar de PhoneMail-service). Voetnoot 4: onbeperkt bellen van mobiele nummers (in België of binnen de EU6 naar vaste nummers in België. Alleen gebruik voor persoonlijke doeleinden conform de algemene voorwaarden van Proximus. Niet geldig voor oproepen naar speciale nummers (07x, 09xx, behalve oproepen van en naar de PhoneMail-service). Niet beschikbaar voor prepaid mobiele klanten. Grt, Heidi
Bedankt voor het antwoord, ik wil wel zien naar wat je vraagt. Kijken jullie ook eens naar de boodschap van uw collega. En als ik het goed voor heb staat het van dezelfde auteur ook in het frans boven elk topic, maar ook anders. En met dat anders bedoel ik niet alleen in een andere taal he.
maar het is omdat de anderen zich hier fixeren op het forum bericht Coronavirus info van Maxime C van proximus
Kun je even toelichten wat
Proximus heeft beslist om tijdens de corona-maatregelen ervoor te zorgen dat je onbeperkt kan bellen naar vaste lijnen en mobiel,
Dat is omdat jij vindt dat het OK is en ik niet. Ik ben wel voorstander van een correcte communicatie. MaximeC is inderdaad van Priximus, daarom moet het juist zijn wat hij schrijft. Ik vraag toch geen mirakel, enkel correcte informatie.
Dat is uw volle recht van dit niet ok te vinden maar mijn woorden ook niet volledig draaien, OK is het niet maar missen is menselijk en ik zou het nog veel meer verkeerd vinden als het op de officiele proximus pagina zou staan, en dat is inderdaad mijn oordeel en daarom wil dit niet zeggen dat ik het niet respecteer wat een ander denkt, dat is heel wat anders.
Missen is menselijk; gedurende bijna een maand vind ik een beetje lang. Ik denk dat er gewoon een taalprobleem is, een slechte vertaling misschien. Het franse mobile (dat is geen gsm, maar verplaatsbaar, draagbaar) wordt vertaald naar mobiel, en daar zien de meeste vlamingen een gsm in, zelfs ook Proximus. Men heeft het bij Proximus bvb over “Mobiele telefonie, alles over GSM en Smartphones”.
In het frans staat er “telephone fixe ou mobile vers une ligne fixe”. Dat is duidelijk. In het nederlands wordt dat “vaste lijnen en mobiel” . En zo versta ik dat ik gratis kan bellen naar een vaste lijn en naar een gsm.
telephone fixe ou mobile vers une ligne fixe
vers une ligne fixe is wel letterlijk naar een vaste lijn en niet naar een mobiele
Ook google eens laten vertalen == “vaste of mobiele telefoon naar een vaste lijn”
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.