Skip to main content

Ik ben op zoek naar een oplossing voor het bereik bij mij thuis.

Door het coronavirus werken wij nu van thuis uit en ik heb geen bereik binnenshuis wat heel problematisch is voor mijn werk. ( Vertegenwoordiger )

Nu ben ik speciaal veranderd van telenet naar proximus omdat jullie een mobile coverage extender aanbieden voor proximusnrs en ik een werknr heb van proximus.

Ik had dit ook gevraagd bij installatie al mee te leveren, nu is dit jammer genoeg niet gebeurd en kunnen ze nu blijkbaar geen meer leveren. ( beetje bedrogen dus)

Ze raadden mij aan om in een proximuscenter te gaan om te zien of daar nog stock was.

In die in oudenaarde hebben ze er echter geen en niemand lijkt mij te kunnen vertellen waar wel nog stock is.

Al heb ik wel via een callback (geregeld in center oudenaarde )iemand mij laten vertellen dat er 1 Deinze nog 1 beschikbaar was.

Nu had ik deze mensen graag gecontacteerd om die op kant te laten leggen aangezien er maar 1 was maar dit bleek ook niet mogelijk.

Het zou namelijk zeer jammer zijn als ik 2 uur moet rijden voor een mce dat deze dan net is meegegeven aan iemand anders…

Ondertussen reeds 7-8 keer gebeld naar klantendienst en telkens als antwoord: sorry dat we u niet kunnen helpen meneer…

Eerlijk gezegd begin ik mijn omschakeling serieus te betreuren en zou ik beter onze zaakvoerder overtuigen mijn werknr te veranderen naar een andere provider zodat ik ook privé kan veranderen om wel geholpen te worden…

 

Heel simpel probleem dus : Geen bereik -> graag oplossing ( btw ik ben meer dan bereid hiervoor te betalen )

Geef mij het adres van een winkel waar er stock is, laat hem op kant leggen en probleem opgelost.

Met vriendelijke groeten,

Een nieuwe ontevreden klant

Mss kunnen ze van proximus uit VoWifi toelaten op je smartphone want voor bepaalde  is dit gebeurd in de testfase.

Ter info:

https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_vowifi/particulieren/blog/news/uit-eerste-hand/b-cr-vowifi.html 
Wat heb ik nodig om VoWifi te gebruiken >
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_vowifi_global/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/vragen-over-vowifi.html# 


Was ook mijn idee, maar ik heb een werknr dus wilden ze dit enkel inschakelen wanneer het werk 24€ zou bijbetalen op een abonnement van reeds 55Euro/maand.

Je moet namelijk vaste lijn hebben hiervoor zogezegd, nu heb ik dit particulier in mijn abonnement zitten, maar dat maakt blijkbaar geen verschil…

Verder is de 24€ sterk overdreven aangezien een MCE maar 5€/maand kost...


@Florian V 

Noteer je even jouw klantennummer in je profielgegevens? Dan vraag ik dit even na bij de shops.
Geef even een seintje zodra het nummer is genoteerd.
Groetjes,
Antonella

Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo:
Klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op


Mijn klantnr is 2111***


PS: Eigenlijk is het altijd best van zo weinig mogelijk privé gegevens op het openbaar forum te plaatsen, maar wel in je forumprofiel → https://nl.forum.proximus.be/settings/profile (terwijl je op het forum ingelogd bent)
zoals ook AntonellaD  voorgesteld heeft.
in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden die alleen door prox medewerkers zichtbaar zijn.
klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”
( bijkomende kun je in he vak “Ticket (Privé)” kun je eventuele bijkomende informatie zetten.


@Florian V Ik heb een mail gestuurd naar de verantwoordelijke dienst van de shops. Zodra ik antwoord heb, hou ik je op de hoogte. Groetjes, Antonella


@Florian V Ik heb reeds antwoord ontvangen dat er van de mobile coverage extenders helaas geen stock meer is in onze shops. Groetjes, Antonella 


Uitverkocht, staat er op de site van Proximus.

Er zijn er wel te koop in de handel, maar kan/wil Proximus die aansluiten. Dat is een kwestie van frequentie vermoed ik. 
Er bestaan ook gsm repeaters met een buitenhuisantenne. Is wel duur, en eigenlijk is het niet legaal om dat zo maar te installeren. Enkel met toestemming van Px. 


Voor zover mij bekend worden bij Telenet MCE’s (voor 3G in-en uitbellen) verkocht in de shops

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/wat-is-de-mobile-coverage-extender/ 

 

Inderdaad in tegenstelling tot bv. Ofcom UK (UK regulator) verbiedt het BIPT nog steeds het gebruik van eigen GSM-repeaters

Blijkbaar is vrij recent een bedrijf naar de rechtbank gestapt (en indien de betrokken rechter het advies zou inwinnen van het Europees Hof hieromtrent ziet het - gezien de vrije keuze van eindapparatuur  die weliswaar aan normen moet voldoen  - mijns inziens er vrij slecht uit voor “onze BIPT”)

https://bipt.be/operatoren/publication/beroep-van-all-communications-nv-van-24-juli-2020-tegen-de-brief-van-het-bipt-van-29-mei-2020-betreffende-het-aanbieden-van-gsm-repeaters

https://www.ofcom.org.uk/consultations-and-statements/category-2/mobile-phone-repeaters

 


Die van Telenet  werken niet op een proximusabonnement, omgekeerd ook niet hè. Ze zijn zo lief mijnheer! Het bipt verbiedt eigenlijk alle apparatuur die uitzendt, en een repeater is een ontvanger, versterker, zender. Je moet daarvoor altijd een toelating hebben. Voor een mce gehuurd bij proximus heeft Proximus die toelating, Telenet ook, maar ze zullen wel niet op dezelfde frequentie uitzenden, dus niet zo maar omwisselbaar.


@Cvanloon 

correct maar de auteur is speciaal van Telenet naar Proximus overgestapt voor een oplossing

&

Telenet biet ook VoWiFi (op een aantal toestellen)


Bij Proximus is het alleen nog maar bij sommige testpersonen dat VoWifi aangeboden wordt.

louter ter info:  MCE alternatieven (tweakers.net)


Overstappen, ik zou dat voor een mce niet doen. Maar ja, hij heeft het gedaan en zit er nu mee. Het is ook niet echt correct van Proximus om een mce aan te bieden en er dan geen meer te hebben.

Ze kunnen dat ook bijbestellen, waarom doen ze dat niet? Slecht bereik binnen gaat hoe langer hoe meer voorkomen toch zeker bij goed geïsoleerde woningen. 
Kun je bij Proximus ook niet bellen via WiFi? Ja dus maar wie kan die testpersoon  zijn? 


Ik vraag mij dit ook af waarom ze dan niet meer testpersonen toelaten zeker als iemand hiermee wat uit de nood kan geholpen worden!


Dat vind ik ook. Ze zouden soms wat meer hun best mogen doen! Het is nu wel warm, en het is Corona, en  stockbeheer kennen ze blijkbaar ook niet echt. En ook al niet de theorie van de wachtrijen.

 

 

 

 


Nja het is een heel spijtige zaak, ik heb de indruk dat 1 klant niets waard is voor hen.

Eerst mce beloven als oplossing en dan opeens geen meer hebben. Het kan toch niet zijn dat terug overstappen naar telenet de enige oplossing is voor mij want momenteel ben ik wel tevreden van het internet enzo...


Ik vermoed dat er geen MCE 3G meer zullen aangekocht worden vermits VoWiFi in de pijplijn zit (evenwel blijkbaar met vertraging waarschijnlijk omwille van ”corona covid-19” uitgelopen testfazes)

Ik kan u enkel aanraden alternatieve oplossingen te overwegen (en uiteraard de huidige maar voorbijgestreefde regelgeving te respecteren)

 

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160329_02209479

https://radio2.be/de-inspecteur/slecht-gsm-bereik-in-huis-een-mobile-coverage-extender-kan-helpen


Dag @Florian V je hebt intussen een privébericht met meer info ontvangen, kun je dat even bekijken? Groetjes, Heidi


@HeidiE kun je u ergens kandidaat stellen om VoWifi tester te worden?


wat info: https://www.gsm-repeater-shop.be/gsm-repeaters-spraak/gsm-repeaters-spraak-proximus-orange.html

 


Als het spannend wordt stuurt men priveberichten, op een publiek forum.


@Martin dat moet ik navragen & @Cvanloon we hebben enkel laten weten in welk verkooppunt er nog een toestel op stock is...


@Martinn & @Cvanloon we hebben enkel laten weten in welk verkooppunt er nog een toestel op stock is.

 

 

Dat is dan O K


MCE ontvangen maar blijft initialiseren.(groen knipperlicht)

Staat volgens mij nog niet geregistreerd waarschijnlijk?

Of doe ik iets verkeerd, BBox al heropgestart alsook reset van mce gedaan.


De handleiding gevolgd!? Google met “MCE Proximus handleiding” Ik vind er twee de pro en de normale. 
Moet dat geregistreerd worden? Tel 0080022800


Reageer