Vraag

geen wifi in het buitenland

  • 21 July 2022
  • 6 reacties
  • 170 Bekeken

Hilde (...79)  heeft geen wifi in het buitenland.

In een proximus-winkel heeft men al een nieuwe sim-kaart gegeven. Maar het probleem blijft. In tussentijd heeft ze ook reeds een nieuwe i phone.

De instellingen zijn identiek aan mijn zoon zijn i phone, die wel wifi heeft in het buitenland. In België werkt alles normaal.

 


6 reacties

bedoel je niet dat geen mobiele verbinding hebt in het buitenland . 

dan zou er door iemand van Proximus even moeten gekeken worden of roaming actief staat voor je simkaart, maar op een feestdag komt hier niemand langs op het forum, wel is de helpdesk bereikbaar.

NB: ook eens kijken of roaming actief staat in de instellingen van je toestel.

instellingen voor je toestel → https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/support/surf-en-e-mail-op-uw-gsm.html

Vanuit België: 0800 22 800

Vanuit het buitenland: +32 475 15 60 00

Openingsuren: Op weekdagen van 8 tot 22u. Op zaterdag, zondag en feestdagen van 9 tot 22u.

Reputatie 3
Badge

Hilde (...79)  heeft geen wifi in het buitenland.

In een proximus-winkel heeft men al een nieuwe sim-kaart gegeven. Maar het probleem blijft. In tussentijd heeft ze ook reeds een nieuwe i phone.

De instellingen zijn identiek aan mijn zoon zijn i phone, die wel wifi heeft in het buitenland. In België werkt alles normaal.

 

WIFI heeft met de simkaart hoegenaamd niets te maken. Maar kijk eens bij instellingen - Mobiel netwerk. Daar moet uiteraard Mobiele data op ‘aan’ staan (groen zichtbaar naast de schuifschakelaar). Daar moet bij ‘Opties mobiele data’ de Dataroaming op ‘aan’ staan. 

Als dat allemaal juist staat, kan het zijn dat er bij Proximus iets niet juist staat ingesteld. Dat kan ofwel de helpdesk nagaan ofwel een van de Proximusmedewerkers die op dit forum komen.

Als het echt over wifi gaat / bedoeld werd, moet mobiel data ook niet actief staan alleen wifi moet dan actief staan op het toestel.

Daarom dat ik niet juist weet wat er juist bedoeld wordt door TS, want als je natuurlijk op internet wilt gaan zonder wifi ontvangst, moet mobiel data uiteraard dan wel actief staan.

Reputatie 7
Badge +4

De instellingen zijn identiek aan mijn zoon zijn i phone, die wel wifi heeft in het buitenland. In België werkt alles normaal.

Vermoedelijk gaat het over mobiele (4G) (data roaming) dekking 

Concreet indien beide zich op dezelfde buitenlandse locatie bevinden, lijkt het aangewezen dat Proximus medewerkers (moderatoren) vanaf morgen nagaan of roaming actief staat voor het betrokken nummer (te vermelden in het forum login profiel onder vrij veld “ticket”)

 

Ter info:

Proximus public WiFi is niet beschikbaar in het buitenland

 

Dat denk ik ook.

Reputatie 7
Badge +3

@siku3300 

Beste,

wifi is gratis en haal je bijvoorbeeld via een verbinding op het netwerk van je hotel of luchthaven…of… 

4G/5G is in het buitenland roaming en gaat via het gsm netwerk: hiervoor moet je gsm dus ook correct ingesteld staan

Bedoel je dat je geen wifinetwerk kan vinden in het buitenland?

Of gaat het echt over het surfen op het gsm netwerk?

Over welk gsm nr gaat het?  Gelieve het forum profiel verder aan te vullen, zodat we dit indien nodig kunnen laten nakijken.

Groetjes

Tina

ter info: Forum profiel : (inloggen - avatar aanklikken  scherm bovenaan - profiel bewerken en ons informeren als t OK is…. )

Reageer