Skip to main content

Vorige week een nieuw mobiel nr aangekocht met esim. Geen mogelijkheid om dit nr te activeren want geen qr code gekregen. Enkele dagen later krijg ik al de factuur waardoor ik eindelijk een klantnr heb om producten toe te voegen in mijn proximus.

Reeds meerdere malen heb ik mijn producten toegevoegd waardoor ik een bevestigingsemail krijg en toch nog geen producten zichtbaar.

 

7 dagen na mijn aankoop heb ik dus mijn esim nog altijd niet kunnen activeren.

 

Graag asap oplossing hiervoor.

@Bluecake Omdat de PX forummedewerkers , als ze maandag hier de draad terug opnemen, dit verder zouden kunnen onderzoeken en je verder helpen met je probleem eSIM activatie:
Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden bvb het betreffende telefoonnummer waarover het gaat.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!
Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt het hier zodra dit gebeurd is.

NB: Mss is ook nog niet alles doorgestroomd aangezien je recent een aangekocht hebt, maar dit kunnen de PX medewerkers dan ook natrekken.


@Bluecake  Dit is je gemaild op 9/9/2023 op een gmail.


 

De qr code wordt niet gemaild en moet gevonden worden bij Mijn producten in My proximus dacht ik. Ik heb geen qr code in mijn mail. Enkel pin en puk code.

Het is nu juist die producten die niet zichtbaar zijn, alhoewel ik deze al zeker 3x heb toegevoegd, en ik heb dus geen toegang tot een qr code om mijn esim te activeren.


Ik lees toch op een site van Proximus dat de QR-code wordt gemaild. Ik vermoed dat Luk.M het wel weet. Gebruik eens de zoekfunctie in uw gmail.


1, 2, 3
 
Beste klant,
 
Ben je klaar om je eSIM te activeren? Dat kan op twee manieren: ofwel gebruik je de MyProximus-app, ofwel gebruik je de webversie van MyProximus. Hou je smartphone of tablet bij de hand, noteer de onderstaande PIN-code, zorg voor een stabiele internetverbinding en je kan starten.
 
 
 
 
Je PIN-code: xxxx
 
Je PUK-code: xxxx
 
Je telefoonnummer: 0472303165
 
 
 
 
 
 
 
Methode 1: via de MyProximus-app
 
 
 
1.
Open de MyProximus-app op je eSIM-toestel (smartphone of tablet). Log in met het account waarmee de bestelling is gedaan.
 
 
 
2.
Ga naar "Producten", selecteer het mobiele abonnement van je eSIM en klik op “Instellingen”.
 
 
 
3.
Tik op de knop “Installeer mijn eSIM” en volg de instructies op het scherm. Je zal gevraagd worden de bovenstaande PIN-code in te voeren om de activatie van je eSIM te voltooien.
 
 
 
Methode 2: via MyProximus op het web
 
Hiervoor heb je een tweede toestel met een webbrowser nodig (bijv. een pc).
 
 
 
1.
Surf vanop je tweede toestel (pc) naar www.proximus.be/login. Log in met het account waarmee de bestelling is gedaan.
 
 
 
2.
Ga naar "Producten", selecteer je gsm-nummer en abonnement, en vind de QR code. Of ga naar "Opvolging" en vind de QR-code onder het tabblad "Bestellingen".
 
 
 
3.
Scan de QR-code met je eSIM-toestel (smartphone of tablet) en volg de instructies op het scherm. Je zal gevraagd worden de bovenstaande PIN-code in te voeren om de activatie van je eSIM te voltooien.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Bovenstaand email die ik heb gekregen.

Met de beste wil van de wereld kan ik geen qr code vinden en in de methode staat letterlijk beschreven  dat je naar My proximus moet gaan op bestellingen klikken en je qr code daar moet vinden.


Klopt, maar ik lees daar toch ook ergens dat je een QR code moet hebben. En die wordt volgens Proximus gemaild. Best efkens wachten tot er morgen weer iemand van Proximus komt.


@Bluecake 

kom je via geen enkele methode op het juiste scherm met QR code?

QR code zelf komt enkel via MyProximus als je de juiste procedure volgt.. niet per mail, daar krijg je wel pin en puk die je nodig hebt voor activatie...net zoals je gekopieerd hebt uit de ontvangen mail.

gebruik je zeker de login waarmee de bestelling werd gedaan?

ik vraag aan de collega waar de qr code precies moet staan…

groeten

Tina


@Bluecake 

deze info heb ik ontvangen:

“als hij niet in bestellingen staat, is de mobile voice waarschijnlijk al actief.

Dan moet de klant naar ‘producten’ gaan en daar op de nieuwe mobile voice klikken. Daar kan hij de QR code vinden (indien hij ingelogd is op MyPxs via de website) of de link (indien hij ingelogd is via de app)”

 

Verder ben ik gaan kijken naar je MyProximus account: en dan krijg ik deze melding:

Er bestaat geen beheerder voor deze klantenrekening”. dus dan zie je ook niet alles en kan je bijna niks aanpassen/activeren:

(ik gebruik het klantennr in je profiel en waar de gsm met esim ook onder staat)

 

dus zou ik je aanraden eerste deze procedure eens helemaal te doorlopen: want ik denk dat het hiermee begint:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mypx_admin_vs_user/particulieren/support/myproximus/myproximus/instellingen/beheerder-gebruiker-of-lid-in-myproximus.html

wil je eens checken?

groeten

tina


Beste,

 

Bedankt voor de reactie.

Er staat inderdaad dat ik gebruiker ben maar ik heb in de account geen mogelijkheid om beheerder te worden of een beheerder te contacteren die mij een link stuurt om lid van een proximus familie te worden,

 

Als ik op proximus familie klik krijg ik een pop up waar ik verder niets mee kan doen…

 

 

Word uitgenodigd!

Het lijkt erop dat je tot nu toe tot geen enkele Proximus Familie behoort.

  • Word lid van een bestaande Proximus familie door de admin-gebruiker te vragen u uit te nodigen met een link. U wordt doorverwezen naar de volgende stap.


Dag @Bluecake best kun je hiervoor onze ‘shaker-functie’ gebruiken. Door in de MyProximus app te schudden met je toestel belandt je in het menu waar je een verbetering kan voorstellen of een probleem kan doorgeven. Je vraag komt dan dadelijk bij de juiste dienst, die ook zorgt voor de oplossing! Groetjes, Heidi


Beste @HeidiE , ik heb de melding gemaakt in de app zoals u voorstelde. Het probleem stelt zich natuurlijk ook op de website en is niet app gebonden maar naar ik denk eerder een probleem met de account op zich.

Wat ik niet begrijp is dat een nieuwe account van een nieuwe klant niet standaard op beheerder staat ingesteld maar daar zal wel een reden voor zijn neem ik aan.


Reageer