Beantwoord

geen inkomende oproepen

  • 31 December 2021
  • 16 reacties
  • 407 Bekeken

Reputatie 1

beste leden mijn dochter haar gsm nummer kan wel uitgaande oproepen doen en sms sturen en ontvangen maar geen inkomde oproepen krijgen de nummer komt van telenet oorspronkelijk

icon

Beste antwoord door AntonellaD 3 January 2022, 12:04

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat er voor maandag geen Proximus medewerker (moderator) meer actief is op dit publieke forum

Eventueel

Contacteer onze klantendienst | Proximus

Vanuit België:

0800 22 800

Vanuit het buitenland:

+32 475 15 60 00

Openingsuren:

Op weekdagen van 8 tot 22u. Op zaterdag, zondag en feestdagen van 9 tot 22u.

 

Ik vrees evenwel dat indien het betrokken nummer vrij recent van Telenet naar Proximus overgedragen werd dat de overdracht niet 100% correct uitgevoerd werd (mogelijks/vermoedelijk bij Telenet als operator van vertrek) en dat achterliggende diensten van Proximus en Telenet het betrokken routeringsprobleem pas vanaf de eerste volgende werkdag in 2022 zullen kunnen analyseren en verhelpen)

Best betrokken GSM nr in uw forum login profiel in het vrije veld ticket vermelden (aldaar enkel zichtbaar voor Proximus medewerkers) 

@M_016 is die routering dan verschillend (instellingen apart) voor zenden en ontvangen van oproepen.

Voor sms is het blijkbaar in orde.

Reputatie 1

Daarom dat ik het vreemd vind sms gaat wel uitgaan oproepen ook enkel inkomende oproepen werken niet heb al verschillende keren technische dienst gebeld ookal een nieuwe simkaart met zelfde nummer en ook geen oplossing vind het egt vreemd en lasitg

ja en hier ga je pas maandag een reactie krijgen van de Proximus forummedewerkers, om dit verder te onderzoeken.. 

Reputatie 7
Badge +3

@amaigrin Werd het gsm-toestel al eens volledig uit en aan gezet? Staat er misschien een oproepdoorschakeling actief? Groetjes, Antonella

Oproepen doorschakelen op je gsm of vaste lijn | Proximus

Handige codes voor je gsm | Proximus

Reputatie 1

Dit heb ik al na gezien ook de gsm herstart alsook de sim in andere gsm gedaan niks werkt

Reputatie 7
Badge +3

@amaigrin Betreft dit het gsm-nummer eindigend op 68 in jouw pack? Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Klopt dat is het nummer van mijn dochtertje al de andere gsm nummers werken perfect 

Reputatie 7
Badge +3

@amaigrin Ik ga het verder laten nakijken door een achterliggende dienst. Zodra ik antwoord krijg, laat ik je dit meteen weten. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Hartelijk dank il hoop dat het gefixt word 

aangezien ik al paar keer gebeld heb en in de winkel geweest ben hoop dat het nu wel in orde komt

Reputatie 7
Badge +4

@Martin 

@M_016 is die routering dan verschillend (instellingen apart) voor zenden en ontvangen van oproepen.

Voor sms is het blijkbaar in orde.

Daar hebt u een punt er zijn wel andere netwerkelementen bij betrokken maar normalerwijze zou inderdaad kunnen verwacht worden dat beide (sms &bellen) ofwel werken ofwel niet werken

Indien het ook voor Proximus origines niet correct werkt, dient de oorzaak inderdaad  of bij Proximus of bij het toestel zelf in eerste instantie te worden gezocht (vermits ook de SIM-kaart reeds vervangen werd)

 

FYI

Geen inkomende of uitgaande oproepen op je gsm? | Proximus

&

Oproepen beheren | Proximus (corporate market)

Is er eventueel (per vergissing) een blokkering op nationaal/internationaal inkomende gesprekken of een oproepdoorschakeling (unconditional call forward) actief?

 

 

 

 

 

Reputatie 1

@AntonellaD  beste hebt u al meer nieuws omtrent het probleem? 

Reputatie 7
Badge +3

@amaigrin Ik heb tot nu toe nog geen feedback mogen ontvangen. Zodra ik iets hoor, laat ik het weten. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

@AntonellaD  beste ik ben net een heel nieuwe nummer gaan halen dus de oude nummer is geschrapt tog bedankt voor de moeite 

Reputatie 7
Badge +3

@amaigrin Mijn excuses dat het onderzoek zo lang duurde. Als tegemoetkoming heb ik een korting geactiveerd op het nieuw nummer (gedurende 12 maanden). Je krijgt hiervan ook bevestiging per e-mail. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

@AntonellaD heel vriendelijk bedankt! 

Reageer