Vraag

Geen binnenkomende of uitgaande oproepen

  • 14 May 2020
  • 6 reacties
  • 134 Bekeken

Ik kan sinds een tijd bijna geen binnenkomende oproepen ontvangen of uitgaande oproepen doen.  Ik krijg hier ook nooit een bericht van.  De mensen die mij opbellen horen gewoon een geruis, soms komen deze zelfs niet eens op mijn voicemail terecht.  Heel vervelend want je hebt geen idee wie je belt.

Ik heb al alle mogelijke tips en tricks die op jullie site staan geprobeerd maar niets helpt.

Ik heb ook bijna geen bereik (blokjes).

Heeft er nog iemand tips of kan iemand me aub verder helpen.  Mijn telefoon heb ik ondertussen nog geen 2j.

Alvast bedankt voor alle hulp!

Groetjes,

Ingrid


6 reacties

smartphone al eens volledig heropgestart.

Als je de sim in een ander toestel steekt (indien je de mogelijkheid hebt) werkt het dan wel .

Reputatie 6
Badge +3

Je kan ook een harde reset uitvoeren: 

Opgelet je verliest alle niet gebackupte gegevens. Zie hier hoe een backup te maken en een rest uit te voeren: https://smartmobilephonesolutions.com/content/how-to-backup-and-reset-an-android-phone/ Maar test eerst eens jouw SIM kaart in een andere GSM zoals Martin aanraadde , om te kijken of het hier niet aan ligt. Voor iphone zie hier: https://www.iphoned.nl/tips/iphone-resetten/

@ER_01  als je dan toch zou moeten resetten, zou ik toch eerst een “soft reset” proberen (zodat je geen data verliest en dus niks eerst moet back-uppen) i.p.v. direct een “hard reset” te doen.

voor een aantal toestellen wordt het hier beschreven 

https://androidworld.nl/nieuws/avbtoestel-resetten-hoe-en-wat-hard-resetsoft-reset/

of anders eens googelen op: android phone soft reset

en als dit ook al niet moest lukken dan eventueel een hard reset (fabrieksinstelling)

https://www.apowersoft.nl/android-resetten-zonder-data-verliezen.html

Reputatie 7
Badge +4

Zoals aangestipt door @Martin indien mogelijk uw sim-kaart in een ander toestel proberen

indien het probleem zich ook aldaar stelt een andere sim-kaart vragen

indien het probleem zich daar niet stelt is er waarschijnlijk een probleem met uw toestel**

 

** tenzij op een andere locatie het probleem zich niet stelt (dan dient er richting dekking Proximus-antenne op uw 1e locatie te worden gekeken)

wachten op feedback :wink:

Reputatie 6
Badge +3

Je kan ook een diagnostische hardware test uitvoeren op jouw smartphone: https://www.pcmag.com/how-to/how-to-run-diagnostics-on-your-iphone-or-android-phone

Reageer