Skip to main content

We zijn sinds oktober overgeschakeld van Orange naar Proximus voor onze gsm’s.
Sindsdien is het onmogelijk om te bellen of mobiel te surfen via 4G binnenshuis en hebben we ook buitenshuis vaak last van weinig bereik, maar wel beter iets dan binnen.

Dit is niet afhankelijk van onze locatie, want nu pas naar zee geweest en daar was het net hetzelfde.

Bij Orange hebben we nooit klachten gehad, dus ik begrijp het niet zo goed.
Had reeds iemand aan de lijn, maar het lag volgens hem aan onze telefoons (4x Iphone: een 6, een 7 en 2x SE2020), wat nu ook niet de slechtste gsm’s op de markt zijn denk ik.

Heeft iemand hetzelfde probleem en is er uberhaupt een oplossing?
Behalve dan opnieuw naar orange over te schakelen, wat ik wel zal doen indien het zo blijft.

Met 4 verschillende iphones en op verschillende plaatsen slechte ontvangst is bijna niet te verklaren tenzij je met verschillende locaties bedoelt alleen bij u thuis en de locatie aan zee, dan zou het eventueel kunnen dat je per toeval op een plaats zit waar de veldsterkte van de Proximmus masten juist te laag binnenkomt.
Maar als het overal is waar komt kan het moeilijk aan 4 toestellen tegelijk liggen en ook niet aan de 4 simkaarten tegelijk en dat overal de veldsterkte te laag zou zijn kan ook niet ???

je kan kijken ondertussen wat dat hier aangegeven wordt als ontvangst voor je locaties.
Kaart met het netwerkbereik | Proximus 

 ibpt | Dataportaal - Atlas mobiel (bipt-data.be)  

https://zendantenneskaart.omgeving.vlaanderen.be/

voor thuis bvb kan VoWiFi een mogelijke oplossing bieden
https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_vowifi/particulieren/blog/news/uit-eerste-hand/b-cr-vowifi.html

Vragen over VoLTE en VoWiFi | Proximus

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_vowifi_global/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/bellen-via-wifi.html

 


Reageer