Wij hebben gebouwd in de Dennenlaan te Itegem. Als ik zie op de map van Proximus qua bereik ligt dit in één van de weinige rode zones, m.a.w. wij hebben zelden tot nooit bereik, wat zeer lastig is.
Is er een manier om dit op te lossen? Of is de enige oplossing van provider te wisselen? Het betreft zowel internet als GSM-bereik.
Mvg
Tim
Bladzijde 1 / 1
@Tim91
Ter info & In afwachting van een reactie van een Proximus medewerker (moderator): via Vowifi (bellen via wifi) zou je ook ondertussen verder kunnen, indien je smartphone dit ondersteunt en ook ondersteund wordt door PX.
daar kun je zien of PX je toestel ondersteunt en mogelijks moet PX daarvoor nog eerst een setting doen bij hen.
daarvoor zet je best je betrokken telefoonnummer(s) in In het privé veld "Ticket" van je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) . Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". TBI: Modernisering van het mobiele netwerk | Proximus
Maar wat bedoel je als je zegt dat het ook met internet het geval is ? Is je wifi van de internet box dan ook slecht binnenshuis.
In afwachting van een reactie van een Proximus medewerker (moderator):
Ik vrees dat het probleem zich aldaar voor/bij alle mobiele operatoren stelt
Cfr de site van het BIPT (BIPT sitebeheer & BIPT dataportal mobiel)
Ik vermoed dat de Proximus, Orange en Telenet antennes zich alle bevinden op het Sportcentrum Heikant Heistsebaan 83 Berlaar
Indien u over een vaste internetverbinding beschikt, kan VoWiFi eventueel (ondertussen) een (tijdelijke) oplossing bieden
Dag allen,
Bedankt voor jullie reacties. Als het een algemeen probleem is zal Proximus er alleen wellicht niet veel aan kunnen doen?
Met internet problematiek bedoelde ik dat ook 4G-5G buiten zeer zwak is, maar dit is wellicht gelinkt aan het bereik idem als telefonie.
Bellen via Wifi is inderdaad mogelijk maar dan zou ik bv. in de tuin ook overal moeten ervoor zorgen dat er Wifi is (vb. in de zomer).
Tim
Als het een algemeen probleem is zal Proximus er alleen wellicht niet veel aan kunnen doen?
Uiteraard kan Poximus of een andere operator hieraan verhelpen door bv. een bijkomende antenne te plaatsen (of bv. eventueel de bestaande te verplaatsen) om een betere dekking te bekomen (= investering) en uiteraard op voorwaarde dat er een vergunning dienaangaande uitgereikt wordt door de bevoegde instanties (gemeente/stad & Vlaanderen)
Met internet problematiek bedoelde ik dat ook 4G-5G buiten zeer zwak is, maar dit is wellicht gelinkt aan het bereik idem als telefonie.
Bellen via Wifi is inderdaad mogelijk maar dan zou ik bv. in de tuin ook overal moeten ervoor zorgen dat er Wifi is
Inderdaad
Wat mij evenwel verwonderd is dat er van Proximus (na 11 dagen!) nog steeds geen enkele reactie geformuleerd heeft op uw initieel bericht
.
@Tim91 Helaas kunnen wij niet zomaar een mast bijplaatsen. Ik vrees dat we daar weinig aan kunnen veranderen.
Proximus en de andere mobiele netwerkoperatoren hebben een dekkingsverplichting die zich normalerwijze rond 99% van de populatie/inwoners bevindt (dit moet nog ergens op de website van het BIPT terug te vinden zijn)
Ik veronderstel dat u niet de enige bent die aldaar gebouwd hebt (of nog gaat bouwen) en dat het derhalve wenselijk is dat Proximus of een andere mobiele operator nagaat of u al dan niet een oplossing mogelijk is
Ter info:
Het lijkt mij dan ook opportuun dat u indien nodig contact neemt met het BIPT m.b.t. dit probleem indien Proximus (of een andere operator) u geen adequate oplossing kan voorstellen
Enige tijd terug heeft het BIPT de ondertussen afgesloten raadpleging m.b.t. de terbeschikkingstelling van cijfers aangaande de mobiele dekking door de operatoren aan het BIPT
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.