Vraag

geen 4g in het buitenland

  • 26 June 2021
  • 7 reacties
  • 1291 Bekeken

Mijn 4G doet het niet in het buitenland. Ik heb al vanalles geprobeerd (gsm herstarten, van provider veranderen op het mobiel netwerk, roaming af en aan, ….) Dit lijkt allemaal niet te werken.

Er lijken ook geen blokkades actief op het proximus account.

Geen idee wat ik nog kan doen… Het lastige is dat ik dit ook enkel kan testen als ik in het buitenland ben...

 

Iemand ideeën?

 

Bert


7 reacties

dat kunnen de forummedewerkers pas maandag checken of de blokkade opstaat en moet weggenomen worden, aangezien er niemand van proximus zelf hier langskomt in het weekend, daarom mss eens bellen

Vanuit België:

0800 22 800

Vanuit het buitenland:

+32 475 15 60 00

Openingsuren:

Op weekdagen van 8 tot 22u. Op zaterdag, zondag en feestdagen van 9 tot 22u.

Verloren of gestolen gsm: we blokkeren je kaart onmiddellijk, 24/7

Reputatie 7
Badge +4

@fb225842 Ik zie ook niet onmiddellijk een oorzaak waarom het niet zou werken. 4G staat wel degelijk actief en geen beperking voor roaming actief. Ook je data is nog niet opgebruikt.

Zie je bovenaan je GSM 4G actief staan op dat ogenblik ?

Heb je enkel problemen met data en lukt bellen/sms’en dan wel ? 

Is er eventueel nog een andere persoon bij u die geen problemen heeft met 4G ? Dan kan je de simkaarten van beide toestellen eens omwisselen om te testen of het probleem aan uw toestel gelinkt is of aan uw simkaart. 

Hier kan je ook nog een aantal tips overlopen. 

wel sinds een 3 tal weken heb ik ook last met mij iphone 8+. Mijn vriend met 12 pro max naast elkaar gelegd hij full ontvangst 172/64 ik edge 3/0.5. Familielid van mij die bij lab9 werkt zegt mogelijk ik zeg wel mogelijke oorzaak is dat de operatoren bepaalde frequenties niet meer gebruiken ten voordele van 5G. Zou da kunnen?

Reputatie 7
Badge +4

@proximusboyke69 

bv. Proximus gebruikt op sommige antennesites een deel van de 2100 MHz band voor 5G i.p.v. 3G

cfr. Zendantenneskaart (vlaanderen.be) & laatste conformiteitsattesten via d betrokken site

dat volledige 2G of 3G banden nu zouden gebruikt worden voor 4G of 5G is daarentegen zeker hier niet het geval (een gedeeltelijke herschikking van een band van 3G naar 4G daarentegen wel)

sommige buitenlandse operatoren zijn in sommige landen ondertussen wel gestopt met of 2G of 3G

 

ik vermoed dat de oorzaak van het betrokken probleem dan ook elders zou moeten gezocht worden (tenzij het aan een tijdelijke overbelasting van of aan werken op de site xyz zou te wijten zijn); iphone 9(+) ondersteunt immers4G in diverse banden

Apple iPhone 8 Plus - Full phone specifications (gsmarena.com)

 

@proximusboyke69 en je bent zeker dat bij Proximus 4G actief staat voor je sim-kaart 

jaja op somige plaatsen heb ik wel 4g hoor maar plaatsen waar ik vroeger 4g had en volop snelheid nu niet meer. IK zet hem altijd op,orange manueel is beste operator. Er zouden werken moeten zijn dan zou mijn vriend met 12 pro max toch zo geen snelheden halen :grinning: . Allez da vermoed ik toch. Bvb ons huisje in calonne sur la lys is er een antenne van orange op de kerk zo een 200m in vogelvlucht.

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat we u het antwoord schuldig zullen moeten blijven indien permanent op locatie xyz (Callone) en elders (soms/meestal) geen probleem 4G voor uw Iphone 8Plus

France Wireless Frequency Bands and Carriers (frequencycheck.com)

Beide toestellen ondersteunen de bovenvermelde 4G LTE banden

Apple iPhone 8 Plus - Full phone specifications (gsmarena.com)

Misschien dat de antennekarakteristieken van een Iphone 12 Prox Max beter zijn dan deze van een Iphone 8Plus, maar op 200 m in een 2100 MHz band zou dit normaal toch geen probleem mogen zijn 

 

Eventueel kan cellmapper u een inzicht geven van de aldaar door de diverse operatoren voor de diverse technologieën gebruikte frequenties

Cellular Tower Maps - Cellular Coverage and Tower Map (cellmapper.net)

 

Reageer