Beantwoord

Fritz!box 6890 LTE

  • 13 March 2024
  • 6 reacties
  • 94 Bekeken

Voor een landbouwtoepassing heb ik een Fritz!box 6890 LTE aangeschaft een tijd terug.
hiervoor heb ik dan een proximus abbonement genomen met bijhorende sim.

Tot 10/3 verliep alles goed, aanvaardbare LTE snelheden. maar nu krijg ik langs geen kanten meer verbinding. Hij verbind wel met 4G maar internet lukt gewoonweg niet.

Iemand nog ervaringen hiermee?

aan de fritz.box is niets veranderd.

het vreemde is, in de eerste 4 maanden had ik een MobileVikings abbonement, toen dook hetzelfde probleem op en heb ik deze uit miserie maar buiten gegooid en dit vervangen door proximus.

nu is hetzelfde probleem dus terug met een proximus abbonement.

icon

Beste antwoord door Boerderbij 14 March 2024, 15:19

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
Badge +1

probeer de sim in een gewone gsm om te zien of je effectief kan surfen ?

Reputatie 7
Badge +4

Advies raf85 best volgen (een mogelijk probleem hierbij kan evenwel zijn dat de 6890 een mini SIM gebruikt en smartphones reeds geruime tijd gebruik maken van nanoSIM

 

Op 13/03/24 is er blijkbaar toch een internetconnectie succesvol tot stand gebracht (en een IPcam gekoppeld met de Fritz!box)

Ik zie wel dat er u een IP adres van het type 100 toegewezen werd; kan de toewijzing door Proximus van een “echt public IP adres” eventueel een oplossing bieden voor uw toepassing X (toegang op afstand tot de camera via een app Y?)

 

P.S.

Kunt u via  Proximus 4G & Fritz!box 6890 & laptop al dan niet bv. op de website www.proximus.be, www.vrtnws.be, enz. (zonder een aanpassing van het public IP adres type 100 door Proximus)?

 

 

 

@M_016 
Heb je dan een bepaalde reden waarom je denkt dat dit niet zou lukken om op de website www.proximus.bewww.vrtnws.be, enz.. te geraken , zonder een aanpassing van het public IP adres type 100 door Proximus?

NB: ik zit nu trouwens op zo’n 100 bezig met de zelfde DNS’en

Reputatie 7
Badge +4

De vraag is of het probleem al dan niet gekoppeld is aan het gebruik X (camera?)

Via 100 IP adressen kunt u uiteraard gewoon het internet/web gebruiken

via GSM ging het ook niet, blijkbaar is er op 1 dag 100GB verbruikt en hebben ze mijn 4G uitgeschakeld.

is opgelost bij deze door de helpdesk

@Boerderbij 

Bedankt voor de feedback.

Reageer