Beste, omdat ik geen bevredigend antwoord krijg bij de klantendienst als in de shop en het e-mail contact al geruime tijd niet mer werkt richt ik me noodgedwongen via deze weg.
Ik wisselde gisteren mijn oude GSM voor een smartphone..
Ondanks dat ik na de installatie van de SIMkaart niet gebeld heb, noch enige data verstuurd, was mijn tegoed van 19 Eu verdwenen voordat ik de tijd had mijn instellingen te configureren..
Blijkbaar was de schuldige het achtergrondverkeer van een aantal apps. Nochtans betrof het slechts een 50 talMB. Na wat opzoek werk blijkt dat Pay&go maar liefst 50ct per MB aanrekent. Dat betekent 500Eu/GB , wat gigantisch duur is. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die normaal begaafd is tegen een dergelijk tarief data verstuurt. Twee fototjes versturen zou je al 5 Eu kosten.
Vervolgens kocht ik 15Eu herlaadbeurt. Volgens de Proximus website bevat deze 50 minuten telefoon, 250 SMS en 3GB data.
Ik dacht dus safe te zitten. Bij het activeren bleek echter mijn 15Eu tegoed onmiddellijk verdwenen. Blijkbaar moet er nog een extra handeling gebeuren om dat data tegoed te activeren. Maar voor ik daar de kans toe kreeg was de data al opnieuw aan het gekende woekertarief aangerekend.
Bij telefonisch contact met de klantendienst raadde de operator me aan naar een shop te gaan om zeker te zijn dat het internetverkeer uitgezet was en te herladen. Er werd ook gezegd dat men daar een compensatie zou toekennen voor het onvoorziene aangerekend dataverkeer tegen woekerprijs. In de shop zei men dat ze daartoe niet bevoegd zijn.
Voor mij is het simpel: Als Proximus dataverkeer aanrekent tegen dergelijke buitensporige tarieven zouden ze de klanten daarvan voorafgaand op de hoogte moeten stellen of waarschuwen zodat die niet voor onaangename verassingen komen te staan.
De reden van mijn financieel verlies is dus het buitensporige tarief dat proximus
aanrekent voor data die versluisd wordt voordat de klant de kans krijgt zn smartphone te configureren.
Mijn standpunt is dus simpel : als Proximus de mij ten onrechte aangerekende 19+15=34Eu niet terugstort onder vorm van beltegoed, zal ik een andere operator overwegen, natuurlijk ook voor mijn vaste lijn, internet en tv. Ik zal dan ook tevens een klacht indienen bij de ombudsman en mijn verhaal doen in Test-aankoop. Hopelijk hoeft het niet zo ver te komen.
Gezien de operatoren mijn standpunt niet begrijpen, en het niet mogelijk is om via mail een gerechtvaardigde klacht in te dienen omdat die service al 3 jaar niet meer werkt, hoop ik langs deze weg iets te bereiken.
Ik snap ook niet hoe het mogelijk is dat een bedrijf niet kan schriftelijk gecontacteerd worden bij een abnormaliteit?