Skip to main content
Beantwoord

Eigen herlaadkaart omzetten naar abonnement betaald door de werkgever.

  • 12 July 2024
  • 9 reacties
  • 124 Bekeken

Dag,

 

Huidige status: Proximus Prepaid herlaadkaart van Proximus
Kortelings zal mijn werkgever me een Proximus abonnement (betaald door werkgever) aanbieden.
Vraag:
1. Ik wil mijn huidig GSM nummer behouden.
2. Mijn huidig saldo (ong 20 EUR) zou terugbetaald moeten worden naar mezelf.
Hoe kan dit geregeld worden?

Ik vind wel de mogelijkheid tot terugbetaling, doch dat lijkt enkel te zijn bij veranderen naar andere operator (wat niet het geval is).

Alvast zeer bedankt!

9 reacties

Pas maandag komen de PX moderatoren terug langs.

ik vermoed dat dit via een overdrachtsformulier zal moeten gebeuren → Overdracht-van-je-Proximus-diensten.pdf

Maar omdat de PX moderatoren u zouden kunnen verder helpen, als ze maandag de draad hier terug opnemen:
Noteer in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 

Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Reputatie 7
Badge +4

Terugbetaling van Pay&Go krediet:gebeurt enkel (en na afhouding van een administratieve kost) bij overdracht naar een andere operator

Bij overgang van prepaid naar een abo wordt normalerwijze de waarde met het betrokken Pay&Go belkrediet in rekening genomen bij één van de eerstvolgende facturen (in mindering gebracht)

In hoeverre u eerst zelf naar een abo in eigen naam bij Proximus zult moeten overstappen vooraleer u uw nummer door uw werkgever kunt laten overnemen in een Proximus abonnement kunnen vermoedelijk enkel Proximus medewerkers (moderatoren) vanaf maandag u vertellen op dit publieke forum

Reputatie 7
Badge +3

@Zion 

Nummerbehoud zou geen probleem mogen zijn.

Wat de terugbetaling betreft moeten we navragen.

Want als het “standaard” via de facturatie gaat, krijgt je werkgever het bedrag via de factuur.

groeten

Tina

@tina.b,

Het nummer zou ik liefst behouden. Ik ben al tevreden dat dit zal lukken.

Op dit moment een eigen pre-paid (eigen betaling). Dit krediet zou ik uiteraard graag terug krijgen op eigen rekening. :-)

Het abonnement aangeboden vanuit de werkgever (dat geheel door de werkgever zal betaald worden) wordt vanuit Proximus direct aan de werkgever gefactureerd.

Het lijkt me wat raar dat ik zelf eerst overstap naar een abonnement om erna dat abonnement op te zeggen voor een (terug) nieuw abonnement vanuit de werkgever.

Alvast bedankt en met vriendelijke groeten.

Reputatie 7
Badge +3

@Zion 

je hoeft ook niet eerst een eigen abo te nemen… werkgever kan perfect de aanvraag doen, met behoud van je nummer.

t is enkel niet duidelijk hoe we dat krediet gaan kunnen regelen.

Misschien ook eens overleggen met je werkgever?

Als het om een groot bedrijf gaat, is er misschien wel een aangeduide contactpersoon voor proximus via de personeelsdienst?

wij vragen het hier ook alleszins eens na. benieuwd wat het antwoord gaat zijn. 

groeten

Tina

Hoi @tina.b, heb je hier toevallig al een terugkoppeling van? Of enig idee van tijdsspanne dat een antwoord zou kunnen gegeven worden?
Voor de werkgever is het ook een raadsel.
Bedankt alvast!

 

@tina.b, heb je hier toevallig al een terugkoppeling van? Of enig idee van tijdsspanne dat een antwoord zou kunnen gegeven worden?
Voor de werkgever blijft het ook een raadsel.

Reputatie 6
Badge +2

Ik zou voor 20€ toch niet lang sukkelen. Zeg tegen uw baas dat hij u 20€ moet, met een beetje uitleg. Een werkgever gaat dat begrijpen en u uit zijn eigen zak wel 20 € geven. 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Zion feedback ontvangen: ‘In dergelijke gevallen maakt Proximus een creditnota aan op de gegevens van de postpaid klant, het tegoed staat dan inderdaad op de factuur van het bedrijf. Dus neemt de klant best contact op met de SPOC binnen het bedrijf om dit te regelen, want naargelang type facturatie, zal het bedrijf de terugbetaling moeten doen aan de werknemer die de Pay&Go gebruikte.’

Reageer