Beantwoord

draadloos opladen iphone 8

  • 9 September 2019
  • 37 reacties
  • 571 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Ben vrijdag bij Proximus shop een draadloos oplader gaan kopen die 49,99€ kost voor iPhone 8
twee dagen proberen iPhone zo opladen met resultaat ik kon smorgens vertrekken met een platte iPhone ! Ene keer lade niets en andere keer lade tot 41%

is dat zo onbetrouwbaar zo oplader ?
ben maar terug naar met kabel opladen gekeerd !
moet kunnen vertrouwen dat ik na oplade ook met een volgeladen iPhone zit en niet smorgens kan vertrekken zonder iPhone omdat die plat is

heb met voucher gekocht want anders is niet mijn gewoonte om bij Proximus shop accessoires te kopen !
slechte ervaring mee en nu dus alweer
icon

Beste antwoord door Martin 14 September 2019, 23:11

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Maar als je niets dat opgezegd werd ziet staan dan zal wel alles in orde zijn en zal het een vergissing zijn ?
schrok natuurlijk wel ;)
nog erg bedankt voor de korting Antonella
Reputatie 3
Badge +1
Dank u Antonella voor deze informatie
ivm die opzeg is wat ik dus ook niet begrijp
want heb zelf Ook niets opgezegd maar dat stond in het sms’je dus

hier kopier ik deze sms dat proximus mij
stuurde

Di 17/9/2019
Proximus info: Beste klant, je Proximus product werd geactiveerd. Je gsm-nummer waarvoor de wijziging werd uitgevoerd: ——— . Proximus info: Beste klant, je Proximus product werd opgezegd. Je gsm-nummer waarvoor de wijziging werd uitgevoerd: ———
Reputatie 7
Badge +3
@maria_074 de laatste factuur waarop je gsm-abonnement wordt aangerekend is die van 14/09/2019. Ik heb de korting geactiveerd op 17/09/2019. Dat betekent dat de korting ingaat vanaf 01/10/2019 en je deze dus voor de eerste keer te zien zal krijgen op de factuur van oktober. Wat bedoel je verder met opgezegd? Want ik zie hier niks van een opzeg staan. Groetjes, Antonella
Reputatie 3
Badge +1
Dank u
> Klik hier
Reputatie 3
Badge +1
Martin even andere vraagje hoe vind ik mijn eigen oude berichten hier terug ? Heb problemen met mijn WiFi printer de hp deskjet 3720
eigen paswoord die ik doorgaans zet is Foutief ! Paswoord wifi zegt ook foutief dus kan er niet meer in om iets printen en bij oud bericht had je goei uitleg gegeven toen daarmee zoek ik dat bericht terug
Reputatie 3
Badge +1
Wat nog altijd niet werd uitgelegd ook al vroeg ik dit op de chat is wat is opgezegd ?
ze gingen er losjes overheen zeggen das gewoon standaard en eigenlijk niets opgezegd maar ja vind wel raar als ze dit schrijven en ik het niet weet !
dan is iets geactiveerd en dat zal zijn de 5€ gedurende 1 jaar
maar iets is opgezegd en vraag af wat is opgezegd ?

de sms op 17sept 2019 is

Proximus info: Beste klant, je Proximus product werd geactiveerd. Je gsm-nummer waarvoor de wijziging werd uitgevoerd: ******** Proximus info: Beste klant, je Proximus product werd opgezegd. Je gsm-nummer waarvoor de wijziging werd uitgevoerd: *********

misschiens kan Proximus maandag dit uitleggen , weet gewoon graag waarover juist gaat das al 😉
Reputatie 3
Badge +1
Dank u Martin en wacht rustig volgend week af dat Proximus antwoord erop , had factuur van 1-9-2019-30-9-2019 en daar is geen korting te zien maar had wel een sms 17 sept waar stond dit was geactiveerd en omdat dit nergens staat op fact sept dacht zal eens ernaar vragen :)
gewoon om weten
louter ter info: pas maandag kan je een antwoord verwachten als ze van proximus hier terug langskomen.
vriendelijke groeten, Martin.
Reputatie 3
Badge +1
Dag maria_074,
Om het verlies van je voucher te compenseren heb ik een korting geactiveerd op je gsm-abonnement. Je krijgt hiervan een bevestiging via e-mail.
Groetjes,
Antonella

Bedankt Antonella en vanaf wanneer start deze korting van 5€ gedurende één jaar dan te lopen
?
Reputatie 7
Badge +3
Dag maria_074,
Om het verlies van je voucher te compenseren heb ik een korting geactiveerd op je gsm-abonnement. Je krijgt hiervan een bevestiging via e-mail.
Groetjes,
Antonella
Ik denk dat de meesten het ook om die reden gebruiken ze laten die gewoon altijd in het stopcontact steken en bij thuiskomst leggen ze gewoon hun smartphone op die lader, maar ik ben er zelf geen voorstander van om gelijk welke lader continu in het stopcontact te laten steken.
Reputatie 6
Badge +2
Draadloos opladen heeft voor mij zelfs geen enkele nut want die lader moet ook verbonden worden met een draad op het stopcontact dan kan ik evengoed mijn iPhone van eerste keer in het stopcontact steken.
Volgens mij gaan ze daar in een Proximus center niet moeilijk om doen en zeker wel eens de moeite doen om bv de lader eens te testen en om die dan te vervangen door een nieuwe indien het resulteert dat de lader niet in orde is.
Batterij probleem zal het wel niet zijn aangezien normale lading wel in orde is.
Gewoon eens binnenspringen en 't komt wel in orde.

NB: ik gebruik ook mijn draadloze lader niet meer en ook snelladen heb ik uitgeschakeld op de android smartphone (batterij wordt wel goed warm bij snelladen en zal zeker geen deugd doen aan de levensduur van de batterij)
Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
https://www.coolblue.be/nl/product-reviews/820605/zens-single-aluminium-draadloze-oplader-10w-zwart.html
https://www.gsmarena.com/apple_iphone_8-8573.php

Concreet:
IPhone batterij = 1821 mAh (6.96 Wh) & fast charging @ 15W = 50% capaciteit op 30 min. (in het beste geval)
Uw Zens lader is Qi gecertifieerd en geschikt voor o.a. IPhone 8 met of zonder hoes (max. 3 mm dikte) = mijns inziens aan te bevelen gebruik zonder hoes maar heeft een max output van 10 W
In prinncipe:
6.96 Wh /15 W = 30 minuten om volledig op te laden, wat niet direct in overeenstemming is met de specs hierboven (niet lineair gedrag)
6.96 Wh/10 W = 42 minuten om volledig op te laden (= +/- 1.5 * langer)
Bovenstaande elementen tonen aan dat er:
1) of een probleem is met uw IPhone batterij (te vervangen?)
2) of een probleem is met de Zens lader (defect)
3) of een probleem is met het gebruik van de Zens lader
Punt 1) is gemakkelijk te controleren via oplading met draad
Punt 2) is door de verkoper (=Proximus) gemakkelijk te controleren op vrij korte tijd (indien het betrokken center de nodige inspanning voor een controle ter plaatse of een simpele vervanging wil doen)
Punt 3) is in principe door uzelf snel te controleren (= LED brandt, brandt niet, blijft niet branden)

Conclusie mijnentwege:
inductie-oplading is in, maar een draad geniet nog altijd de voorkeur
indictie-oplader met stand kan eventueel een beter resultaat geven dan één zonder

Advies: leg het probleem binnen de kortste keren voor aan het betrokken Px-center voor controle/vervanging/terugbetaling na controle punt 1 & 3
in feite gaat het in eerste instantie om de garantie van je lader dus moeten zij in feite enkel je lader testen en desnoods hem enkele dagen houden zodat ze voldoende tijd hebben om het uit te vissen of je lader in orde is, maar je kunt natuurlijk best ook je iPhone meenemen als ze eventueel nog vlug iets willen uittesten met je iPhone terwijl je daar bent en zelf al moet je de lader daar laten voor de testen ben je niet verplicht om je iphone daar dagen te laden, zij kunnen de lader testen met een ander iPhone van hen bvb.
Reputatie 3
Badge +1
Gaan ze ook mijn iPhone 8 erbij moeten houden ?
zer je phone zonder zijn hoes op de oplader zal kleine lichtje aan zijkant meestal wel aangaan ten teken dat laad maar is na paar uur amper 10 á 30% geladen geraakt !
bij mij thuis als na 8:00 laden kijk zit dik in dat op al die uren de procenten niet hoger dan 30 zijn
denk niet de shop al die tijd eraan wilt spenderen Maar zal wel als keer tijd hebt ermee gaan en uitleggen wat scheent en zie dan wat ze zeggen
en kom hier dan vertellen
ze zouden in een proximus center waar je die gekocht hebt die lader toch een tijd kunnen uittesten om te zien of die in orde is, nee?
Reputatie 3
Badge +1
Vandaag
was iPhone 9uren op de oplader , zogezegd aan laden maar geraakte amper tot 35% geladem !
dan maar verdee met kabel en binnen de uur was volgeladen , 50€ weggegooid

moest mij weer overkomen !
Reputatie 3
Badge +1
Super de Nederlands versie want ik en mijn Engels 😁
Heel graag gedaan, en om te vervolledigen geef ik nog de NL vertaling er bij ☺️
>
https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=nl&u=https://www.makezens.com/shop/zens-single-ultra-fast-wireless-charger-optimized-for-apple-iphone
Reputatie 3
Badge +1
bedankt voor deze link Martin
Nu wilt dit nog niet zeggen dat uw Zens draadloze lader niet zou goed werken met de iPhone 8
zie deze uitleg (wel in het engels)
> https://www.makezens.com/shop/zens-single-ultra-fast-wireless-charger-optimized-for-apple-iphone/
Daar staat er trouwens op dat die geoptimaliseerd is voor iPhone
Reputatie 3
Badge +1
Persoonlijk vond ik de iPhone 6 stukken beter , batterij die langer meeging !
In veel opzichten beter
ik zal de 8 niet snel aanraden aan mensen
Reputatie 3
Badge +1
Goei rest vouche nog liever weg dan daar nog iets ermee kopen eerlijk gezegd

Reageer