Vraag

Dit nummer belde u zonder een bericht na te laten

  • 30 November 2020
  • 6 reacties
  • 891 Bekeken

Al maandenlang ontvang ik per dag meerdere oproepen van internationale nummers, die ik niet opneem. Los van het feit dat Proximus daar niets wil aan doen behalve een nummerwijziging, heb ik ondertussen een app geïnstalleerd die deze oproepen automatisch blokkeert.

Ik blijf echter na elke oproep een sms ontvangen met de tekst “Dit nummer belde u zonder een bericht na te laten” welke vermoedelijk van de voicemail komt. Is er een manier om dit permanent uit te schakelen? Wat is het nut van dergelijke sms als er toch geen bericht werd nagelaten? Stuur mij een sms als er een nieuw bericht is, niet als iemand geen bericht insprak.

 

Als het lukt om dit nog uit te schakelen ben ik toch al van alle meldingen verlost m.b.t. de ongewenste oproepen.


6 reacties

Dergelijke oproepen heb ik ook regelmatig, maar om er van af te geraken dat is natuurlijk nog iets anders want een tijd later is het een ander nummer dat belt , dat is toch wat ik regelmatig voor heb maar gelukkig stopt het na een tijd automatisch , ik reageer ook nooit of lees zelf de smsen niet.

als ik vlug eens googel kom ik al deze site tegen → Ongewenste sms jes blokkeren op een telefoon met Android: 6 stappen - wikiHow  en andere….

als ik googlel kom ik deze site al tegen Ongewenste sms jes blokkeren op een telefoon met Android: 6 stappen - wikiHow

als ik googel kom ik deze al tegen 

en andere links ook ….
​​​​​

ik kon de link niet posten want krijg deze melding 

 

Het gaat niet over een sms van dit specifieke nummer, maar een sms van Proximus om te laten weten dat die persoon heeft gebeld. Het zou handig zijn mocht ik dat kunnen uitschakelen. Een smartphone toont toch sowieso welke oproepen je gemist hebt.

Reputatie 7
Badge +4

Dit is een bericht van uw voice mail; ik vrees evenwel dat de betrokken machine enkel detecteert dat de oproeper op uw voice mail terecht is gekomen en technisch niet in staat is uit te maken of er al dan niet een bericht werd nagelaten

Ik vermoed dat hiervoor “intelligentere apparatuur” nodig is bv. waarbij de oproeper eerst in DTMF moet bevestigen dat hij/zij een bericht wenst achter te laten 

→ voorlopig voice mail (tijdelijk) uitschakelen eventueel?

 

 

 

Ik laat ze gewoon binnenkomen op voicemail zoals ik al aangegeven heb stopt het vanzelf na een tijd en kan je de voicemmail van anderen toch verder ontvangen.

Reageer