Onlangs was ik op reis in Noord-Frankrijk, Normandië. Plots krijg ik een sms van Proximus waarin mij gezegd wordt dat ik mij op de Britse eilanden bevind. En dat mij daar 14,52 euro per MB gaat aangerekend worden.
Ik bevind mij dus op 2 plaatsen tegelijk: fysiek aan de Franse kust en volgens de satelliet van Proximus op de Britse eilanden.
Dan krijg ik kort na mekaar 6 sms’en:
- de eerste die zegt dat ik al aan 10 euro extra voor mobiele data zit
- de tweede méér dan 10 euro
- de derde dat ik aan 25 euro zit
- dan dat ik aan 60 zit en dat mijn internetverbinding tijdelijk uitgezet wordt
- maar toch nog een dat ik aan 48 euro zit
- ten slotte dat mijn bundel de 50 euro heeft overschreden.
Die sms’en kwamen zo snel, dat ik geen maatregelen kon nemen. In MyProximus kan ik zien dat ik voor 60 euro extra kosten heb.
Nu dit berust manifest op een technische fout: volgens Proximus zou ik op de Britse eilanden geweest zijn, terwijl ik Frankrijk helemaal niet verlaten heb! Dit is duidelijk een onnauwkeurigheid van de satellietverbinding.
Heeft iemand nog dergelijke ervaring gehad? En hoe heeft Proximus dat opgelost?