Beantwoord

bij het opstarten van de telefoon geeft die niet mijn thuisnetwerk aan


Reputatie 3
Badge

Sinds vandaag geeft mijn smartphone bij het opstarten het gewone wifi netwerk ( 4g ) weer en niet mijn thuisnetwerk wat voorheen wel het geval was.Nu moet ik telkens als mijn tel opgestart is het wifi signaal even op en af zetten om mijn thuisnetwerk te kunnen gebruiken.Pc,tablet,tv werken perfect.Bij netwerken beheren vind ik ook geen opgeslagen netwerk terug wat voorheen ook wel was.

Misschien heeft het onderstaande er iets met te maken.

Vanmorgen is er wel een nieuwe update geweest van mijn smartphone.Ook heeft de WIFI-bridge een hele tijd zonder spanning gezeten wegens verbouwingswerken.

Iemand een idee hoe ik terug direct verbonden ben met mijn thuisnetwerk als ik mijn tel opstart?

 

PS ongeveer een jaar geleden hetzelfde probleem gehad,ik heb toen geluk gehad dat er juist een technieker van px aanwezig was wegens defect modem heeft toen iets aan mijn tel gedaan maar ik weet niet wat alleen dat het nog geen 5 sec heeft geduurd.

icon

Beste antwoord door Martin 27 May 2021, 12:27

Bekijk origineel

10 reacties

automatisch opnieuw verbinden staat mss niet ingesteld op je smartphone

Reputatie 3
Badge

@Martin Automatisch verbinden is ingesteld. Heb ook al wifi op tel verwijderd en terug ingesteld. Technieker heeft vorige keer iets gedaan met tel en het was direct opgelost weet alleen niet wathij gedaan heeft.bbox resetten is dat een eventuele oplossing?

Reputatie 4
Badge +1

onder instellingen/ “mobiel netwerk” dit uitzetten, en bij optie “wifi verbinding niet beschikbaar” kan je kiezen, ofwel verlaten van poging, ofwel mobiel verkeer (=via telefoon modus) inschakelen

Nu zou je standaard altijd eerst via wifi moeten verbinden indien binnen bereik , en indien niet via mobiel verkeer

(Dit geldt enkel voor DATAVERKEER, niet voor bellen of SMSsen)

dit staat bij mij op en ik zie toch altijd het thuis netwerk en als je dit uitzet heb je toch geen Vowifi meer?

bij optie “wifi verbinding niet beschikbaar” kan je kiezen, ofwel verlaten van poging, ofwel mobiel verkeer (=via telefoon modus) inschakelen

Die instellingen vindt ik niet direct terug op mijn samsung galaxy 

Reputatie 3
Badge

@Fonz   Eerlijk gezegd vind ik deze instellingen net als Martin niet terug op mijn galaxy ( kan ook aan mij liggen ik ben een complete leek in dat soort zaken)

@Martin   Ik had eerder de vraag gesteld of het een optie was eventueel de bbox te resetten,in afwachting op uw reactie heb ik alles eens gereset,bbox(harde reset),wifi bridge,decoder,daarna smartphone opgestart en er was direct verbinding met mijn thuisnetwerk (ik heb geen instellingen verandert op mijn smartphone).

Voorlopig is het terug in orde,natuurlijk weet ik ook niet of die resets het probleem hebben opgelost,hopelijk blijft het nu werken.

Dat kan inderdaad wel de reden geweest zijn, je weet het of weet het niet maar ik doe bij elk probleem dat zich voordoet eerst een reset van mijn toestellen en als dit geen oplossing biedt dan zoek ik gewoon verder

Reputatie 3
Badge

@Martin Bedankt voor uw reactie ,voor mij is dat allemaal chinees.:wink:

@ronaldo Als het maar opgelost is dit is het voornaamste hé :slight_smile:

Reputatie 4
Badge +1

 

 

Voor mijn situatie  (verduidelijking )

Op Huawei

Instellingen:: draadloos & netwerken

>> meer :mobiel netwerk

» mobiele gegevens     -> uitzetten, anders gaan de data stromen  via telefoon ipv via wifi

» gegevensroaming --- niets wijzigen

>>WiFi/mobiele data omschakelings…. kiezen :

---------------submenu: - indien WiFi niet beschikbaar

--------------------------- vragen of mobiele data moeten worden hervat

---------------------------Mobiele data gebruiken

--------------------------Mobiele data niet hervatten  x (bij mij gekozen)

voor jou kies optie 2 mobiele data gebruiken, dan heb je altijd connectie, eerst poging via WIFi, en als je buiten bereik bent, automatisch via je proximus netwerk-mobiel   

Onder instellingen  mobiel netwerk vindt je ook: 

“Mobiele data altijd aan”

-- deze optie zeker NIET aanvinken, want dan verbindt je altijd met mobiel netwerk ipv WiFi

 

dat zal het probleem niet geweest zijn aangezien het in orde gekomen is zonder instellingen te veranderen.

Reageer