automatisch opnieuw verbinden staat mss niet ingesteld op je smartphone
@Martin Automatisch verbinden is ingesteld. Heb ook al wifi op tel verwijderd en terug ingesteld. Technieker heeft vorige keer iets gedaan met tel en het was direct opgelost weet alleen niet wathij gedaan heeft.bbox resetten is dat een eventuele oplossing?
onder instellingen/ “mobiel netwerk” dit uitzetten, en bij optie “wifi verbinding niet beschikbaar” kan je kiezen, ofwel verlaten van poging, ofwel mobiel verkeer (=via telefoon modus) inschakelen
Nu zou je standaard altijd eerst via wifi moeten verbinden indien binnen bereik , en indien niet via mobiel verkeer
(Dit geldt enkel voor DATAVERKEER, niet voor bellen of SMSsen)
dit staat bij mij op en ik zie toch altijd het thuis netwerk en als je dit uitzet heb je toch geen Vowifi meer?
bij optie “wifi verbinding niet beschikbaar” kan je kiezen, ofwel verlaten van poging, ofwel mobiel verkeer (=via telefoon modus) inschakelen
Die instellingen vindt ik niet direct terug op mijn samsung galaxy
@Fonz Eerlijk gezegd vind ik deze instellingen net als Martin niet terug op mijn galaxy ( kan ook aan mij liggen ik ben een complete leek in dat soort zaken)
@Martin Ik had eerder de vraag gesteld of het een optie was eventueel de bbox te resetten,in afwachting op uw reactie heb ik alles eens gereset,bbox(harde reset),wifi bridge,decoder,daarna smartphone opgestart en er was direct verbinding met mijn thuisnetwerk (ik heb geen instellingen verandert op mijn smartphone).
Voorlopig is het terug in orde,natuurlijk weet ik ook niet of die resets het probleem hebben opgelost,hopelijk blijft het nu werken.
Dat kan inderdaad wel de reden geweest zijn, je weet het of weet het niet maar ik doe bij elk probleem dat zich voordoet eerst een reset van mijn toestellen en als dit geen oplossing biedt dan zoek ik gewoon verder
@Martin Bedankt voor uw reactie ,voor mij is dat allemaal chinees.
@ronaldo Als het maar opgelost is dit is het voornaamste hé
Voor mijn situatie (verduidelijking )
Op Huawei
Instellingen:: draadloos & netwerken
>> meer :mobiel netwerk
» mobiele gegevens -> uitzetten, anders gaan de data stromen via telefoon ipv via wifi
» gegevensroaming --- niets wijzigen
>>WiFi/mobiele data omschakelings…. kiezen :
---------------submenu: - indien WiFi niet beschikbaar
--------------------------- vragen of mobiele data moeten worden hervat
---------------------------Mobiele data gebruiken
--------------------------Mobiele data niet hervatten x (bij mij gekozen)
voor jou kies optie 2 mobiele data gebruiken, dan heb je altijd connectie, eerst poging via WIFi, en als je buiten bereik bent, automatisch via je proximus netwerk-mobiel
Onder instellingen mobiel netwerk vindt je ook:
“Mobiele data altijd aan”
-- deze optie zeker NIET aanvinken, want dan verbindt je altijd met mobiel netwerk ipv WiFi
dat zal het probleem niet geweest zijn aangezien het in orde gekomen is zonder instellingen te veranderen.